Gå til innhold

Unge prøvere (første barn)?


Poets

Anbefalte innlegg

Jeg hører heller ikke hjemme her inne innså jeg akkurat til min store forskrekkelse! Eller, i mine øyne er jeg jo det da..

Uansett, lykke til unge kommende foreldre! Virker som dere har det meste på stell, og det er helt klart en fordel og en glede for både dere og evt. besteforeldre at dere starter nå!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Propelly

Hei :)

For vår del er det egentlig bare fordi vi har tenkt så lenge på det. Vi har vært kjempe usikre lenge, men en dag bestemte vi oss bare for at jeg skulle slutte på pillen og så skulle vi ta det derfra. Da har vi snakket om det leeenge, og til slutt fant vi ut at det ville ikke vært så ille om det hadde skjedd nå, og vi vil klare det veldig fint. Vi prøver ikke sånn kjempe hardt enda, finner ikke ut når EL er osv, bare tar det litt som det kommer, og skjer det så skjer det, og da er vi veldig klare :)

For min del er jeg ikke redd for å "gå glipp av noe". Jeg føler jeg har fått "festet fra meg" da man ofte tenker på det, og jeg liker generelt ikke å feste noe særlig heller, så for min del er jeg ikke redd for å gå glipp av noe. Synes heller koselige kvelder med samboeren eller venninner er å foretrekke ;) Vi er jo alle veldige forskjellige, og det jo et stort steg å ta. Selv om jeg er kjempe "redd" så gleder jeg meg veldig til den dagen det skjer. Det er jo ikke barebare å skulle ha ansvar for et lite barn, men i vårt tilfelle er vi begge klar :)

Når det gjelder at ingen venninner er i samme situasjon, så kan man ikke bare tenke slik heller. En av dem i venninngjengen vil jo bli den første uansett, og er man gode venner vil de heller støtte deg enn å "forsvinne" bare fordi de ikke er i samme situasjon. Samtidig tenker jeg at "det passer jo egentlig aldri å få barn", og det var i grunnen det som fikk meg til å slutte. Det spiller ingen rolle om det skjer eller om fem år, og siden vi ønsker det så mye var det ikke lengre tvil om at jeg skulle slutte :)

Takk for godt svar. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Vi har akkurat kjøpt oss nytt hus, har biler og begge er ferdig utdannet. Men for min del ønsker jeg mer utdanning. Nytt hus + studier kan jeg takle, men et barn? Så fælt vanskelig altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke redd for å gå glipp av mye? Det er det som surrer i huet mitt, samt at jeg har ingen venninner i samme situasjon som jeg er redd jeg kommer til å miste mye kontakt med.. :/

Nei, ikke i det hele tatt! Jeg ser på barn som en del av livet og opplevelsen og gleder meg veldig til jeg får barn! Det er klart at mange tenker de vil reise mye og oppleve ting før de starter familie, men verken jeg eller sambo har interesse/ser poenget i det - og ser ikke på et barn som en "stopper" for å oppleve ting sammen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt å se flere som prøver på sitt første! Jeg gleder meg ihjel til å bli gravid, ha gravidmage og få vårt første barn sammen <3 Har nettopp fått to tanteunger også (4-5 uker mellom dem, min bror og søster som er blitt foreldre). Guu hva jeg koser meg sammen med dem - kjenner baby"sjuken" kommer siigende .. Håper ikke det tar så lang tid 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke unge, men vi prøver på vårt første barn ;) Jeg er 31, han er 28. Ingen av oss har barn fra før. Slutta på pilla i mai, giftet oss i juli og startet prøvingen i september. Har akkurat gått inn i pp3. Kanskje alle gode ting er 3? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke unge, men vi prøver på vårt første barn ;) Jeg er 31, han er 28. Ingen av oss har barn fra før. Slutta på pilla i mai, giftet oss i juli og startet prøvingen i september. Har akkurat gått inn i pp3. Kanskje alle gode ting er 3? :P

Krysser fingrene for deg! 😃 Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for godt svar. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Vi har akkurat kjøpt oss nytt hus, har biler og begge er ferdig utdannet. Men for min del ønsker jeg mer utdanning. Nytt hus + studier kan jeg takle, men et barn? Så fælt vanskelig altså :fnise:

Jeg ser hva du tenker, men har du allerede en utdanning så er det jo et veldig godt grunnlag :D Jeg personlig ser ikke noe problem med å ta videre studier med et barn. Man ser jo flere steder hvor andre klarer det, så hvorfor skal ikke du? Men ja, det er et ekstremt vanskelig valg å ta, men har man lyst og føler seg klar, så er det bare til å hoppe i det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg blir så påvirket av alle dere skjønninger! Lykke til alle sammen :-D

Tusen takk - og lykke til til deg også! Du finner nok tidsnok ut når du er 100% klar 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser og leser det som er skrevet her, og er kjempe glad på alles vegne og håper alt klaffer for dere! Men, hva er egentlig PP1, PP2 og PP3 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser og leser det som er skrevet her, og er kjempe glad på alles vegne og håper alt klaffer for dere! Men, hva er egentlig PP1, PP2 og PP3 ?

prøveperiode 1, prøveperiode 2 osv :) de er de månedene man har gått inn for å treffe eggløsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøveperiode 1, prøveperiode 2 osv :) de er de månedene man har gått inn for å treffe eggløsning

Aha! Takk for svar! :D Da ble jeg litt klokere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...