Gå til innhold

Gravid, blandede følelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut igår at jeg er gravid med min samboer, og tror jeg er ca. 4 uker på vei. Vi hadde en liten mistanke for en stund tilbake, men da slo testen ut som negativ og da følte jeg meg skuffet.

Test nummer 2, to-tre uker etterpå var nå positiv og jeg forventet egentlig at jeg skulle være lykkelig og glad. I stede ble det en haug med blandede følelser og jeg er rett og slett redd. Hva nå? Jeg har tenkt på å få barn en stund nå, men dette var ikke planlagt, litt slurv med mini piller så var det gjort.

Tingen er at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg føler meg plutselig ikke klar for å få et barn samtidig som når jeg tenker på å ta abort er jeg livredd for at jeg skal angre. Min samboer vil jeg skal ta abort, fordi vi ikke er klar for det enda. Vi har ikke egen leilighet, vi leier og jeg har fast jobb, mens han studerer og er deiltidsansatt ved siden av. Vi har kanskje ikke alt på plass, men samtidig så tror jeg at vi kan greie det viss vi bare planlegger bra. Jeg vurderer også abort, fordi jeg tenker at det kanskje blir for mye for oss. Men tankene mine forandrer seg hele tiden. I det ene øyeblikket kan jeg være bestemt på at jeg skal ta abort og stoppe graviditeten og et par timer etter gråter jeg fordi jeg vil beholde barnet.

Er det noen her som har vært i samme situasjon? Hvordan kom du til en avgjørelse? Angret du etterpå?

Jeg er lost...



Anonymous poster hash: 389a3...bec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant ut igår at jeg er gravid med min samboer, og tror jeg er ca. 4 uker på vei. Vi hadde en liten mistanke for en stund tilbake, men da slo testen ut som negativ og da følte jeg meg skuffet.

Test nummer 2, to-tre uker etterpå var nå positiv og jeg forventet egentlig at jeg skulle være lykkelig og glad. I stede ble det en haug med blandede følelser og jeg er rett og slett redd. Hva nå? Jeg har tenkt på å få barn en stund nå, men dette var ikke planlagt, litt slurv med mini piller så var det gjort.

Tingen er at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg føler meg plutselig ikke klar for å få et barn samtidig som når jeg tenker på å ta abort er jeg livredd for at jeg skal angre. Min samboer vil jeg skal ta abort, fordi vi ikke er klar for det enda. Vi har ikke egen leilighet, vi leier og jeg har fast jobb, mens han studerer og er deiltidsansatt ved siden av. Vi har kanskje ikke alt på plass, men samtidig så tror jeg at vi kan greie det viss vi bare planlegger bra. Jeg vurderer også abort, fordi jeg tenker at det kanskje blir for mye for oss. Men tankene mine forandrer seg hele tiden. I det ene øyeblikket kan jeg være bestemt på at jeg skal ta abort og stoppe graviditeten og et par timer etter gråter jeg fordi jeg vil beholde barnet.

Er det noen her som har vært i samme situasjon? Hvordan kom du til en avgjørelse? Angret du etterpå?

Jeg er lost...

Anonymous poster hash: 389a3...bec

Dette er ikke noe å tenke på! Vi er i nett samme situasjon, bare omvendt. Han jobber, jeg studerer, vi leier for tiden. Du har jobb = dere har en fast inntekt. Han studerer og jobber = opparbeidet seg rett til foreldrepermisjon, og lånekassen er greie de :) Tilrettelegging av studie gjør at han og kan ta permisjon uten at det er noen krise!

Jeg kjenner meg igjen i følelsene. Abort var aldri et reelt alternativ, så jeg slapp å vurdere det, men tankene er jo samtidig de samme. Vi er nok ikke helt klar vi heller, men hvem er egentlig det?

Vel, nå er det 2 måneder til barnet kommer og jeg gleder meg utrolig mye. Mye mer enn det jeg gjorde de to forrige trimesterene. Da så jeg kun alle problemene og hvordan dette kom til å ødelegge livet mitt. Det er et barn, livet stopper ikke opp, og jeg kan ta studie over lengre tid.

Det viktigste er at jeg og min kjæreste ønsket å være sammen, og at forholdet vårt var fint! Alt annet er problemer vi kan fikse opp i, og som om ett år eller to oppfattes som veldig ubetydelig! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er i en helt fin situasjon for å få barn, det viktigste på plass vil jeg si:) tror dere vil angre om du tar det bort...

Det er vanlig å få litt panikk når testen viser positiv, selv om man tilogmed har prøvd lenge!

Anonymous poster hash: 5a88d...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...