Gå til innhold

dårlig mat !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiste ute igår og fikk dårlig mat som samtlige ble dårlige av. Har hatt magevondt idag og diare. Er dette farlig for baby? :(

Anonymous poster hash: 3d13a...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller gravid? Om du er gravid så går det sikkert fint om du ikke er så dårlig at du må innlegges på sykehuset.

Er det via amming så tror jeg at det ikke har noe å si, man kan jo amme selv om man er syk eller har brystbetennelse.

Anonymous poster hash: 1630d...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart blitt redd. Men med mindre det var listeria eller toxoplasmose er det sikkert ikke noe farlig. Du kan jo ta en tur til legen?

Anonymous poster hash: 0847c...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok fint, men jeg tror faktisk jeg ville ringt lege og spurt om de ville ha meg inn på en sjekk. Bare i tilfelle det er en skadelig parasitt eller bakterie, som det mest sannsynlig ikke er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff:( jeg skal til legen imorgen for en annen grunn. Hva spør jeg om ang dette? Vil ikke virke hysterisk men er redd

Anonymous poster hash: 3d13a...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff:( jeg skal til legen imorgen for en annen grunn. Hva spør jeg om ang dette? Vil ikke virke hysterisk men er redd

Anonymous poster hash: 3d13a...bc5

Du forteller hva som skjedde og spør om det kan være farlig for fosteret på noen måte. Ingenting hysterisk med det. :) Mest sannsynlig så går dette helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både listeria og toxoplasmose har inkubasjonstid, mener jeg. Ingen av de skal normalt gi symptomer som magesjau i følge Norsk helseinformatikk:

http://nhi.no/graviditetsoraklet/symptomsjekker/toxoplasmose-og-graviditet-37601.html

http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/listeriose-1782.html

Du kan sikkert finne mye mer dersom du googler litt. Vanlig magesjau/ matforgiftning burde vel ikke være farlig for barnet med mindre du blir kjempedårlig? Jeg tror ikke legen synes du er hysterisk om du spør - det er helt naturlig å bli litt engstelig av sånt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legene kan ikke gjøre noe og det påvirker ikke fosteret. Jeg har blitt matforgiftet selv og det var beskjeden jeg fikk på legevakten.

Anonymous poster hash: 6a3bd...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor syk ble du? Jeg har bare litt diare og diarevondt.. ts

Anonymous poster hash: 3d13a...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...