Gå til innhold

Blitt for godt vant til å gå hjemme? Herregud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjære vene, sykepleiere får jo den beste opplæringen når de er nye på jobb:) flere måneder hvor du bare følger en annen sykepleier for å lære alt du må kunne. Dette går bra! Bare søk:)

Anonymous poster hash: fb110...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bachelor i sykepleie ;) Tror kanskje dette yrket er ekstra vanlig å føle seg litt usikker i, siden det handler om mye ansvar og mange prosedyrer man skal ha innabords. Men bare husk at du mest sannsynlig kan mer enn du tror, noe du vil merke når du er begynt i jobb. Husk også at som sykepleier er det fullt lovlig å ikke være flink i alt. Jeg vet om mange sykepleiere som ikke er særlig flink til å sette venefloner, ta blodprøver, innsetting av kateter osv. Disse prosedyrene krever trening! Noen nyutdannede har ikke fått gjort disse prosedyrene i praksis en gang. Hvordan skal man da kunne de? Men de er ikke vanskelige og du vil lære å mestre de så lenge du spør andre sykepleiere om de kan være med når du gjør det eller om de kan opplære deg litt. Og bruk tiden til å lese mer teori om det er spesifikke ting du er spesielt usikker på.

Dette går kjempebra! :) Og husk at på sykehus-stillinger har du et team rundt deg absolutt hele tiden og du jobber aldri alene. Om du er usikker på dine evner, er dette plassen. Unngå kommunene da dette gjerne fører til at du må gå på jobb som alene sykepleier, ofte kan hele huset (andre avdelinger) også være uten sykepleiere og du blir tilkalt. Utrolig masse ansvar som sykepleier når en jobber i kommunen, og man jobber veldig selvstendig og må fatte de fleste avgjørelser alene.

Godt å høre at jeg ikke er alene, selv om det føles innerst inne føles slik... Alle andre jeg kjenner fra kullet mitt har begynt i jobb. Det er bare jeg igjen. Jeg var ikke den mest aktive på studiet, fordi jeg likte ikke så godt det jeg studerte. Jeg visste jeg hadde valgt feil, men valgte å fortsette av den grunn at jeg ikke visste hva annet jeg skulle gå til. Og plutselig sto jeg der med vitnemålet i hånden, som jeg nesten følte jeg ikke var kvalifisert for. Enda jeg har én A, to B'er tre C'er (og to D'er) hehe, og vise til.

Hva tok du som din første jobb, og hvor fant du utlysningen til denne? :) Hadde du noen erfaring å vise til som nyutdannet? Jeg tenker kanskje at psykiatrien passer best for meg. Der er det ikke så mye prosedyrer.

Som nyutdannet følte du at du kunne ta blodprøver, blande antibiotika, sette veneflon, ta EKG med elektroder og administrere smertepumpe?

ts (sorry dobbelpost)

Anonymous poster hash: 3dc07...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tok du som din første jobb, og hvor fant du utlysningen til denne? :) Hadde du noen erfaring å vise til som nyutdannet? Jeg tenker kanskje at psykiatrien passer best for meg. Der er det ikke så mye prosedyrer.

Som nyutdannet følte du at du kunne ta blodprøver, blande antibiotika, sette veneflon, ta EKG med elektroder og administrere smertepumpe?

ts (sorry dobbelpost)

Anonymous poster hash: 3dc07...a17

Jeg jobber i kommunen, fant stillingsutlysning på kommunens hjemmeside.

Jeg hadde jobbet deltid på sykehjem, ellers kun utdannet som sykepleier. En plass må jo alle starte. :)

Jeg har aldri administrert smertepumpe, hverken under studiet eller i yrkespraksis som sykepleier, men tror da jeg skulle mestret det. De andre tingene du nevner hadde jeg ikke problemer med, utenom blodprøver da dette ikke er noe vi lærte under studiet mitt. Men jeg har lært det nå i ettertid. En ting er jo å stikke, men noe annet med de skjemaene, hvilke glass man skal bruke osv. Vi lærte alle vanlige prosedyrer både teoretisk og praktisk, utenom blodprøver. Synes det er litt merkelig. Lærte dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i kommunen, fant stillingsutlysning på kommunens hjemmeside.

Jeg hadde jobbet deltid på sykehjem, ellers kun utdannet som sykepleier. En plass må jo alle starte. :)

Jeg har aldri administrert smertepumpe, hverken under studiet eller i yrkespraksis som sykepleier, men tror da jeg skulle mestret det. De andre tingene du nevner hadde jeg ikke problemer med, utenom blodprøver da dette ikke er noe vi lærte under studiet mitt. Men jeg har lært det nå i ettertid. En ting er jo å stikke, men noe annet med de skjemaene, hvilke glass man skal bruke osv. Vi lærte alle vanlige prosedyrer både teoretisk og praktisk, utenom blodprøver. Synes det er litt merkelig. Lærte dere det?

Takk for svar, og takk for oppmuntrende ord tidligere også :) Er det i hjemmesykepleien du jobber? Nei, vi lærte heller ikke blodprøver! Veldig rart synes jeg.

Anonymous poster hash: 3dc07...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...