Gå til innhold

gul morsmelk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Fødte for en uke siden og melka har kommet for fullt. Men den er betydelig gulere enn mme, som jeg gir noen ganger pga sår bryst.men det er ikke poenget.

Hvorfor er melka gul?? Drikker jeg for mye kaffe? 2kopper hver dag fordelt morgen/kveld.har vært påkontroll og babyen har det fint, men fikk ikke "testet" ut melka da...altså vi snakket ikke om det

Anonymous poster hash: a3ccb...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mme er jo nettopp wn erstattning. Morsmelk er mer gullig, særlig i starten pga feit melk. Lar du den stå vil den skille seg med tynnere gullig vann nederst og fett som er gult på toppen. Etter hvert når babyen blir større skifter den litt farge hos mange pga at innholdet i melka forandrer seg. Særlig de første ukene er melka mye feitere og derfor er donormelk fra de ukene mye mer ettertrktet siden den er spesiallaget til nyfødte.

Anonymous poster hash: feb9d...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mme er jo nettopp wn erstattning. Morsmelk er mer gullig, særlig i starten pga feit melk. Lar du den stå vil den skille seg med tynnere gullig vann nederst og fett som er gult på toppen. Etter hvert når babyen blir større skifter den litt farge hos mange pga at innholdet i melka forandrer seg. Særlig de første ukene er melka mye feitere og derfor er donormelk fra de ukene mye mer ettertrktet siden den er spesiallaget til nyfødte.

Anonymous poster hash: feb9d...0ca

Dette. Og man merker det etterhvert at melken gjerne forandrer farge i løpet av dagen også. På morgenen var min melk mer hvit og tyntflytende pga mer "formelk" og den var ikke like fet. Utover kvelden ble den tykkere og mer gul.

Anonymous poster hash: e247e...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...