Gå til innhold

Forskjell på graviditeten i starten på nr 1 og 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var graviditeten for deg i starten med nr 1 kontra nr 2??

Jeg er nå gravid med nr 2, og merker mer til kramper og kvalme allerede i uke 5!

Merka ingenting før uke 8 sist..

Anonymous poster hash: 8a2fe...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde mye mer ligamentsmerter i starten med nr 2, men mer jevnt utover med første.
Var også mer kvalm med nr 2, mulig fordi det er jente denne gangen. Fikk tidligere kynnere og bekkenløsning med nr 2.



Anonymous poster hash: ad9e4...815
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme osv var likt i begge, det varte litt lenger i andre svangerskap. I første svangerskap var jeg ikke spesielt trøtt, i nr to hadde jeg null energi før nærmere uke 15.

Anonymous poster hash: fe7c2...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske likt. Litt mindre trøtt med nr to

Anonymous poster hash: a1ec9...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskap nummer to har definitivt vært tøffere enn det første. Jeg hadde nok kraftigere mens og ligamentsmerter første gang men de plagene jeg opplevde mot slutten av forrige svangerskap (halsbrann, vondt bekken, kynnere osv) begynte å komme allerede i uke 18 nå kontra uke 30 + forrige gang. Mer kvalme denne gangen som varte lengre utover dagen og generelt sett mer sliten. Nå er det kanskje ikke så rart heller siden man allerede har et barn som krever sitt så muligheten for å ta det med ro og slappe av når behovet er der var jo definitivt større i første svangerskap. Nå venter jeg også en jente denne gangen så godt mulig kjønn påvirker kroppen anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med førstemann var jeg kvalm og uggen, kastet opp én gang, men ellers i fin form. (Til formen gikk rett i dass rundt uke 20... :P )

Med andre kjente jeg bekkenløsningen allerede i uke 5-6, men var ellers fin i formen. Var ikke dårlig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første svangerskap hadde jeg veldig sterke mensmurringer, null kvalme og kan ikke huske jeg var så veldig trøtt og sliten.

I andre svangerskap hadde jeg tre ukers tid hvor jeg var veldig kvalm, hadde mensmurringer, men ikke like sterke og jeg har hatt null energi hele svangerskapet hittil.

Gutter begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...