Gå til innhold

Bilstolpose - hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg poenget med bilstolpose? Jeg skjønner det bare ikke. Man har jo behagelig temperatur i bilen når man kjører, så da blir de jo kokvarme. Og frakt til og fra bil har de vel klær og evt teppe. Hva er det jeg ikke skjønner? På forhånd takk for svar ;)

Anonymous poster hash: 0608e...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer jeg også på. Klarer meg utmerket med et godt teppe over babyen fra utgangsdøra og fram til bilen er varmet opp.

Anonymous poster hash: c7429...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

De sier jo at selene bør sitte så tett inntil kroppen som mulig, det går med pose, men med mye yttertøy som blir ikke selene så stramme. Når du har oppnådd god temp i bilen er det jo bare og lukke den opp. Selv lar vi være å kjøpe bilstolpose, har termin i midten av mars, så da er det allerede varmere ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier jo at selene bør sitte så tett inntil kroppen som mulig, det går med pose, men med mye yttertøy som blir ikke selene så stramme. Når du har oppnådd god temp i bilen er det jo bare og lukke den opp. Selv lar vi være å kjøpe bilstolpose, har termin i midten av mars, så da er det allerede varmere ute..

Joda, men hvor lenge er det egentlig kaldt i bilen? Når har jo vi motorvarmer og garasje, noe mange andre også har i 2014. Og om man ikke har det så er det jo enklere og billigere å bare ha på et ullteppe i mellomtiden. Mener nå jeg...

Anonymous poster hash: 0608e...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Joda, men hvor lenge er det egentlig kaldt i bilen? Når har jo vi motorvarmer og garasje, noe mange andre også har i 2014. Og om man ikke har det så er det jo enklere og billigere å bare ha på et ullteppe i mellomtiden. Mener nå jeg...

Anonymous poster hash: 0608e...b03

Helt enig med dere, men dere lurte på hvorfor, og da forklarte jeg det, utifra hva jeg har forstått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt det siden jeg leverer eldstemann i bhg med bil. veldig praktisk å slippe å kle på yttertøy på enda en om morgenen, og kjekt å kunne løfte baby rett ut av posen og over i vuggen når vi kommer hjem. Kunne jo helt fint klart oss uten, men det gjør logistikken vår bittelitt enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt det siden jeg leverer eldstemann i bhg med bil. veldig praktisk å slippe å kle på yttertøy på enda en om morgenen, og kjekt å kunne løfte baby rett ut av posen og over i vuggen når vi kommer hjem. Kunne jo helt fint klart oss uten, men det gjør logistikken vår bittelitt enklere.

Akkurat det jeg også skulle skrive! Så ikke poenget med eldste, lurer veldig på å kjøpe en til nummer to som ble født i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selene på barnesetet skal slutte tett inntil barnets kropp. Derfor er mye klær ikke anbefalt i barnestolen.

Posene vi har er lite vatt inni blir tredd igjennom selene i ryggene med bakstykket på posen. Fremstykkene er det glidelås hele veien rundt og er som en "dyne" som festes til bakstykket med glidelåsene.

Synes dette virker greit med to premature som ikke har god temperaturregulering. Bærer dem i garasjen i stoler ogmposer, stopper etter omlag 5 minutter og tar dynen av når bilen er blitt varm.

Skal vi inn i butikker eller må gå noen steg utendørs tar vi bare dynen og glidelåsen på så blir de ikke kalde. Praktisk og greit.

Anonymous poster hash: 2a335...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at vi hadde bilstolpose. Vi har et stykke å gå fra huset til bilen, og da var det veldig greit å bare kunne putte mini i posen og gå uten å ta på noe ekstra klær, og ikke styre med et teppe som ikke er så lett å få til å dekke godt nok på overkroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordeler og ulemper med en bilstolpose. Men for vår del, som bruker å kjøre mini i bilstolen på vognunderstellet til og fra butikk-bil etc, med avogtil mye vind/ kald bil (kan ikke alltid få til å starte og vente til den skal bli varm!) så er det så mye enklere å bare ta på babyen en lue, iført body og strømpebukse, så holder h*n varmen nedi der, som bare kan åpnes v/behov! Er gull verdt synes jeg. Slipper å kle på ekstra med htterklær å styr i tillegg, når det nå ikke er nødvendig heller, siden h*n ikke skal ut å gå eller leke på noe vis ;)

Blir nokk enda mer praktisk med baby nr.2, når mini skal til og fra barnehage ja som andre nevner her..

Det er vel rett og slett bare veldig praktisk og enkelt med en biltolpose ;)

Smak og behag selvfølgelig! Noen liker det, andre ikke. Så herlig at vi kan velge selv ;)

Anonymous poster hash: ebd6b...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket bilstolposen vår :) Veldig greit om han sovnet i bilen på vei hjem, bare å ta meg seg hele bilstolen inn i huset. Vi hadde et stykke å gå til bilen.
Er også mye tryggere enn å pakke ungen inn i bobledresser osv siden beltet skal sitte helt inntil kroppen.
Greit nok at det er varmt i bilen, men til og fra huset er det jo iskaldt midt på vinteren. Åpnet bare posen når vi kom inn i bilen.



Anonymous poster hash: b677c...d8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge bruker dere dem? Er det vits i å kjøpe når baby er 6 mnd?

Vi brukte vår hele vinteren til han ikke passet bilstolen lenger (maxicosi), kunne sikkert brukt posen lenger men hadde ikke behov da det ble varmere i luften :)

Anonymous poster hash: b677c...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte nå i starten av måneden rett etter frøkna kom. Kjempekjekt når vi skal på besøk til svigers og slipper å kle av og på:) og så er det godt å vite at beltet kommer nærmere den lille kroppen. Men jeg lurer også på hvor lenge den kommer til å passe? Vinteren er jo så lang her i landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge bruker dere dem? Er det vits i å kjøpe når baby er 6 mnd?

Er nok mest praktisk så lenge de bruker bilstol som man tar med inn hver gang. Vi har oktoberbarn, og brukte vår easygrow mini hele høst/vinter da hun satt i maxi cosi setet som var med inn etter hver biltur. Nå som hun sitter i et sete som blir igjen i bilen, så bruker vi ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hva er det med bilstolposen som gjør det så mye enklere enn et lunt og mykt teppe som du legger over babyen (og selene), pakker godt rundt og tar av når bilen blir varm? Det er jo ikke akkurat en kjempejobb, og funksjonen er den samme.

Jeg ser behovet for å skjerme barnet fra kulde til og fra bilen, og i kald bil, men kan ikke skjønne at det skal kreve en egen pose- da skal den ha noen virkelig geniale funksjoner. Hvor mye koster de?



Anonymous poster hash: c7429...6e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det med bilstolposen som gjør det så mye enklere enn et lunt og mykt teppe som du legger over babyen (og selene), pakker godt rundt og tar av når bilen blir varm? Det er jo ikke akkurat en kjempejobb, og funksjonen er den samme.

Jeg ser behovet for å skjerme barnet fra kulde til og fra bilen, og i kald bil, men kan ikke skjønne at det skal kreve en egen pose- da skal den ha noen virkelig geniale funksjoner. Hvor mye koster de?

Anonymous poster hash: c7429...6e0

På en kald dag har du helt sikkert på baby yttertøy i tillegg til pleddet?

Med posen så slipper du å ta på mer enn inneklærne. F.eks body og strømpebukse og rett i posen. Veldig kjekt hvis dere skal reise et sted og du ikke vil vekke baby med påkledning av tykke klær. I tillegg øker det sikkerheten til baby da selene kommer nærmere kroppen.

Ved snøføyke og vind skjermer den også mye mer enn et teppe.

Er nok avhengig av hvor man bor og hvordan man organiserer seg. Vi hadde klart oss greit uten, men synes det var veldig flott å bruke den.

Og prisen varierer en god del. Tror fra rundt 400-700.

Endret av Semydfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bilstolposen er det beste kjøpet hittil. Selvsagt ikke noe man ha, men det er bare så utrolig praktisk! Og lillemann stooorkoser seg der! Anbefales på det varmeste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge bruker dere dem? Er det vits i å kjøpe når baby er 6 mnd?

Vi fikk til jul da baby var 5 mnd. Hadde stor baby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...