Gå til innhold

Uke 12 eller 13?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den mest kritiske fasen i et svangerskap er over etter uke 12 står det i fleste bøker.

Er det da i uke 12 (11+) eller uke 13 (12+) de mener?

Anonymous poster hash: d0af4...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar! :)

-vente vente.. Klar for å komme over kneika.

Anonymous poster hash: d0af4...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk nå bare at det er ikke en magisk grense. Det synker ikke drastisk fra 11 til 12 uker. Risikoen for SA synker for hver dag og hver uke som går. 9+0 er det for eksempel bare 2 % sjanse hvis man har fått påvist hjerteaktivitet. :) Det er en fin milepæl å nå, men om du er over 10 uker så vil det etter all sannsynlighet gå helt fint. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info :)

Det er nok sant som du sier, men føler slle er så opptatt av 12 uker (skjønner egentlig det da). Er selv 10+2 i dag og gleder meg til å kan slappe av litt mer.

Anonymous poster hash: d0af4...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja - har vært på tidlig UL å hørt hjertet slå :)

Anonymous poster hash: d0af4...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sannsyligvis veldig bra da. :) Grunnen til at det er 12 uker som er blitt den "magiske" grensen, er fordi det generelt sett er svært, svært få spontanaborter etter 12 uker, så det er det som står i bøker, på nettet og som leger forholder seg til, at risiko for SA synker ved 12 uker. Det kan fort missforstås litt. Jeg tror det kan hjelpe mange å slappe litt mer av hvis de husker på at det ikke skjer noe drastisk i overgangen til 12 uker, men at risikoen synker for hver uke. :) Det hjalp meg i alle fall, å følge med på statistikken over SA i forhold til hvilken uke jeg var i. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...