Gå til innhold

syntocinon nesespray - lett å få resept?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til legen i morgen, og vurderer å be om resept på syntocinon. Men jeg vet ikke helt hvor restriktive de er på denne? (det får jeg jo selvfølgelig vite i morgen, men synes det er kjekt å vite litt hva jeg kan forvente)

Jeg er fullstendig utslitt av søvnmangel. Jeg fullammer, og vi har prøvd å gjøre det slik at mannen min kan gi en flaske på natten slik at jeg får sove litt mer. Men jeg sliter med å pumpe (har prøvd både håndmelking, manuell og elektrisk, og sikkert hundre gode tips og triks) - får de fleste gangene ikke ut så mye før det stopper opp.No som fører til at jeg stresser fordi det betyr mindre søvn, og da går det igjen enda dårligere med pumpingen. Det er vel i slike situasjoner at denne sprayen kan være hjelpsom? Vet vi kan gi MME også, men jeg vil helst ikke det før jeg må...



Anonymous poster hash: c2e87...b95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk nesesprayen da jeg spurte om den, enkelt og greit. Kan ikke skjønne at noen skal være restriktive på det punktet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel bare hvis det er mye bivirkninger og slkt - noe jeg ikke fikk inntrykk av på pakningsvedlegget. Men man vet jo aldri :)



Anonymous poster hash: c2e87...b95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa bare at jeg må ha den nesesprayen, så fikk jeg den.

Samme her. Og når jeg trengte ny ringte jeg bare til legekontoret og sa det så sendte de resept til apoteket.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det så snart jeg nevnte det for legen :)



Anonymous poster hash: 44712...b6f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På barsel fikk jeg nesesprayen og når jeg kom hjem var det ikke så mye igjen (var nesten en uke på barsel) så da ringte jeg bare legekontoret, fortalte at jeg hadde dårlig melkeproduksjon og da var det greit. Måtte vente til etter kl 15 med å dra på apoteket og det var en elektronisk resept.

Anonymous poster hash: 03b68...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men produksjonen min ble ikke bedre, så om din ikke blir bedre så ikke ta det som et nederlag. Var mye stress rundt min fødsel og tiden etter og det motvirket nok melkeproduksjonen min, så jeg måtte bare gi opp og gi kun mme.

Det kan hende at det går andre veien med deg, håper det! Men husk å ikke stresse så mye, lett å si ja, men stress er veldig negativt for melkeproduksjonen.

Husker ei som fortalte meg at hun hadde mye melk og alt var i orden, melka kom alltid med en gang ungen ble lagt til brystet. Hun fikk en gang en litt krass kommentar fra svigermor og ble irritert, og rett etterpå ba babyen om pupp. Det tok hele 30 min før melka kom. Noe hun aldri har opplevd før eller siden, og hun ble nok ekstra stresset fordi melka ikke kom med en gang.

:hug:

Anonymous poster hash: 03b68...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntocinon er ikke å få tak i lenger! Det er kommet en erstatning, men har ikke fått med meg hva den heter. Spør på helsestasjonen eller legen din.

Til spørsmålet ditt; på helsestasjonen "min" har de ferdig opptrykte resepter som det bare er å fylle inn navn og p.nr på, og som de deler villig ut til alle som spør.

Anonymous poster hash: caabf...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Syntocinon er ikke å få tak i lenger! Det er kommet en erstatning, men har ikke fått med meg hva den heter. Spør på helsestasjonen eller legen din.

Til spørsmålet ditt; på helsestasjonen "min" har de ferdig opptrykte resepter som det bare er å fylle inn navn og p.nr på, og som de deler villig ut til alle som spør.

Anonymous poster hash: caabf...ddf

Den er fortsatt å få tak i. http://www.felleskatalogen.no/medisin/syntocinon-sigma-tau-564355

Den var riktig nok bort en periode på våren/sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntocinon er ikke å få tak i lenger! Det er kommet en erstatning, men har ikke fått med meg hva den heter. Spør på helsestasjonen eller legen din.

Til spørsmålet ditt; på helsestasjonen "min" har de ferdig opptrykte resepter som det bare er å fylle inn navn og p.nr på, og som de deler villig ut til alle som spør.

Anonymous poster hash: caabf...ddf

Sikker på det? Jeg kjøpte Syntocinon i går...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på det? Jeg kjøpte Syntocinon i går...

Det var ihvertfall det både helsestasjon og apotek sa til meg da jeg forsøkte å få tak i den i juni i år. Beskjeden var da at Syntocinon var på vei ut og skulle erstattes av noe tilsvarende.

Jeg ringte rundt til mange forskjellige apotek (i Oslo) for å få tak i den, ingen hadde. Fant til slutt én på et lite apotek utenfor sentrum. Men som sagt; dette var i juni, så ting har tydeligvis endret seg.

Bra at du fikk tak i 😊

Anonymous poster hash: caabf...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...