Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2015

Gjest Siyha

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk hatt litt "fantomspark" i magen. Den første natta med han ute kunne jeg nesten kjenne at han fortsatt var der. Ganske merkelig.

Mange sier de savner sparkene og bevegelsene. Men jeg må si at jeg syns det er mye mer stas å kjenne liv i levende live, enn inne i min egen mage.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gleder med mer og mer til han kommer ut nå, synes ikke det er så koselig som alle sier med sparkene...

Har de siste dagene også fått det jeg antar er bekkenløsning. 

Har utrolig vondt i skambeinet/symfysen og mellom bena. Blir verre over natten når jeg sover og gjør så vondt at jeg nesten ikke kommer meg ut av senga om morgenen.

Skal til lege igjen på mandag, men er det noen her som har noen tips til hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre (evt. ikke blir verre?)

Er 32 uker på vei nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bekkenvondt på samme tid som deg, Beccy87. For meg hjalp det på natten å ha en ekstra dyne mellom beina. Sov mye bedre da. Nå de siste ukene har det egentlig blitt bedre, så har ikke behov for dynen lenger.

Her er det 1 uke til termin nå, og i dag har jeg hatt en del brun utflod. Lurer jo så klart på om det betyr at noe kan være på gang. Får vel bare vente å se 🙉

Kom på her at det beste hadde vært å vente til termin, hvis ikke blir jo permisjonen en uke kortere, og det passer litt dårlig for da far ta enda en uke ferie alene med henne neste år (jeg må bli ferdig med eksamen). Hehe, håper hun tar hensyn til det ;)

Ellers skal vi på fødselsforberedende kurs i morgen - hadde jo vært greit å få med seg før fødselen er i gang tenker jeg.. :P

Har dere vært på det? Nyttig/ unyttig i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover allerede med en ekstra dyne, men den har en tendens til å forsvinne i løpet av natten, så jeg våkner og har vondt fordi om... 

Håper jeg får det som deg da sol. og at det blir bedre etterhvert og ikke verre... 

Spennende med bare en uke igjen da! Brun utflod kan vel godt være tegn på at noe er på gang, men ser godt at du vil vente til termin. :) 

Vi har også meldt oss på fødselsforberedende kurs, en eller annen gang i Juli, så fortell gjerne om det var nyttig eller ikke. 

Har allerede vært på amme og barsels kurs, og det følte jeg vel egentlig at ikke var kjempe nyttig, i alle fall var det ikke verdt 600kr per pers. Det meste av infoen har jeg allerede lest på om på internett eller i bøker, og jordmoren som holdt kurset virket ganske vimsete og ikke helt oppdatert på hva hun holdt på med.. Så håper fødselskurset er mer givende! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi rakk aldri fødselsforberedende kurs. Jenten vår ble født i går 1 uke før termin, så mistanken min på onsdag om seg noe var på gang viste seg å stemme. Fødselen var lang og hard, men nå ligger hun og sover i armene mine og vi har aldri vært mer lykkelig. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi rakk aldri fødselsforberedende kurs. Jenten vår ble født i går 1 uke før termin, så mistanken min på onsdag om seg noe var på gang viste seg å stemme. Fødselen var lang og hard, men nå ligger hun og sover i armene mine og vi har aldri vært mer lykkelig.

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi rakk aldri fødselsforberedende kurs. Jenten vår ble født i går 1 uke før termin, så mistanken min på onsdag om seg noe var på gang viste seg å stemme. Fødselen var lang og hard, men nå ligger hun og sover i armene mine og vi har aldri vært mer lykkelig.

Gratulerer så mye!  :hoppe:

Vil du fortelle hvordan fødselen gikk for seg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle - det er bare å glede seg. Helt utrolig følelse når den lille er ute og alt er over.

Jeg kan gjerne skrive fødselshistorien en dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg mer vann i kroppen nå så tilter jeg!

Greit nok at ingen SER det(du et så nett og og du har jo ikke noe vannvekt....) Ehhh JO det har jeg! Jeg og baby la ikke på oss 2 kg på 1,2,3 i fett; det var rent vann. Får dype søkker i huden av de mest løse sokkene jeg har.

Leddene er så stive og ømme når jeg står opp at jeg såvidt kan bøye fingrene. Jeg halter når jeg reiser meg opp fordi det er så ømt og jeg har skikkelig vondt i muskulaturen. Joggingen hjelper på for å løsne opp og svette ut litt vann og jeg er litt bevegelig noen timer etterpå, men så stivner alt opp igjen. Og høyre hånden og da spesielt tommel, peke og langfinger, mister følelse med jevne mellomrom. De blir kalde og hovne og sovner, skikkelig ekkelt.

Mini!!!! Please kom ut sånn i starten av juli fremfor slutten av juli!!!!!

Det koselige var at jeg i dag fikk masse babyklær i arv :) Utrolig mye fint og søtt. Mannen smeltet helt, spesielt av noen sokker der det sto "I love dad" ❤️ Så når henger alt til tørk og skal snart brettes og legges inn i Mini's garderobe som allerede er temmelig full :P

Nå er faktisk alt på plass helt ned til fødebagen og til og med snacks. Satset på kaloritett og energirik snack som tørket frukt, nøtter, havrekjeks, Snickers og proteinbarer. JM sa at de fleste glemte å spise når ting begynte å skje og selve latensfasen kan ta veldig lang tid og spiser man ikke nok når den aktive fødselen starter så vil man ikke ha mye å gå på da det faktisk brenner 500(!) kcal per time å føde.

Jeg er så klar for å møte han nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er fødebagen pakket. Vi er klar til å dra på sykehuset iløpet av uka :) ser ut som jeg har tenkt å flytte, men erfaring sier at det kan bli godt med ekstra skifte. Svetter utrolig mye den første tiden. ;) men av stesj som jeg ikke ha med ifjor er smokke, vognteppenet jeg strikket i vår samt sandaler. Må si spenningen stiger for kver dag no. Sover elendig å drømmer noe så djevligt. Våkner opp med halsbrann, takk for litago sier jeg :) ho hjelper. Vi skal på ctg imorgen. Tror det skal bli godt for mor å, hjelper på psyken min samt at dagene blir det færre av :) blir spennende å se om hvem som kommer ut til oss. Men føles rart at denne gangen vet jeg akkurat hvilken dag... Men samtidig føles det trygt og godt på ein måte. :)

Endret av HulderTussa99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da me2u, det hørtes ikke godt ut med så mye vann i kroppen. 

Men jeg synes det er imponerende at du fortsatt jogger! :)

Her er det fortsatt lenge igjen til termin, så noen fødebag har jeg ikke begynt å tenke på en gang.

Bortsett fra at jeg vurderer å ta med meg en pakke spekepølse, da det er det jeg savner mest i hele verden nå! :fnise: 

Merker dog at jeg begynner å stresse litt med at vi fortsatt ikke har kjøpt inn noe særlig av utstyr og klær.

Bare de store tingene som seng og stellebord, også er vognen bestilt, men fortsatt ikke kommet.

Må vel hive meg rundt snart og ta meg en tur ut i en babystore eller to. :)

Lykke til til deg HulderTussa99, må være ekstra spesielt å vite nøyaktig hvilken dag man får! :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ 2 dager igjen til terminene i gruppa vår begynner å komme, hvor blir tiden av? :bond: Riktignok har det jo allerede kommet to av babyene til denne gruppa, men størsteparten vil jo plutselig komme nå etter hvert! Dette her med fødsel blir stadig mer reelt, håper dere vil dele litt fødselshistorier etter hvert!

Håper det går greit med dere andre i varmen. Her våkner jeg hver natt av hetetokter, lufter godt ut og sovner igjen. Og det er ikke skikkelig varmt ute enda heller! Til uka er det meldt opp i 25 grader, det skal nok bli hett tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da me2u, det hørtes ikke godt ut med så mye vann i kroppen. 

Men jeg synes det er imponerende at du fortsatt jogger! :)

Her er det fortsatt lenge igjen til termin, så noen fødebag har jeg ikke begynt å tenke på en gang.

Bortsett fra at jeg vurderer å ta med meg en pakke spekepølse, da det er det jeg savner mest i hele verden nå! :fnise: 

Merker dog at jeg begynner å stresse litt med at vi fortsatt ikke har kjøpt inn noe særlig av utstyr og klær.

Bare de store tingene som seng og stellebord, også er vognen bestilt, men fortsatt ikke kommet.

Må vel hive meg rundt snart og ta meg en tur ut i en babystore eller to. :)

Lykke til til deg HulderTussa99, må være ekstra spesielt å vite nøyaktig hvilken dag man får! :)

Når er din termin? Haha, ser mange faktisk pakker spekepølse og spekeskinke i fødebagen :)

Klær trenger du jo ikke så mye av i starten. Litt bodyer etc i strl 50/56, resten kan du kjøpe etterhvert. Men jeg skal ikke si noe. Her står stellebordet klart med stellematte, bleier, oljer, salver, kluter og masse annet stæsj :P Er skikkelig listemenneske så mini har vel det han trenger frem til han er 4 mnd :P Haha!

Jeg håper egentlig at joggingen skal gi meg mere kynnere nå som det nærmer seg slutten. Jeg håper jo mini kommer i uke 37 for nå er jeg lei av å gå gravid, bekymringer for SF mål, om jeg kjenner nok liv og generelt føler meg som en vaggende vannballong. Men jeg har lite kynnere og ikke antydning til at kroppen er moden.... :(

Så neste uke så skal alle triks i boken om igangsettelse prøves ut :P Satse på at jeg er moden selv om jeg ikke kjenner noe kynnere eller maserier. En venninne av meg fikk aldri noe sørlig forvarsel og hadde relativ kort latensfase så håper jeg er like heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er din termin? Haha, ser mange faktisk pakker spekepølse og spekeskinke i fødebagen :)

Klær trenger du jo ikke så mye av i starten. Litt bodyer etc i strl 50/56, resten kan du kjøpe etterhvert. Men jeg skal ikke si noe. Her står stellebordet klart med stellematte, bleier, oljer, salver, kluter og masse annet stæsj :P Er skikkelig listemenneske så mini har vel det han trenger frem til han er 4 mnd :P Haha!

Jeg håper egentlig at joggingen skal gi meg mere kynnere nå som det nærmer seg slutten. Jeg håper jo mini kommer i uke 37 for nå er jeg lei av å gå gravid, bekymringer for SF mål, om jeg kjenner nok liv og generelt føler meg som en vaggende vannballong. Men jeg har lite kynnere og ikke antydning til at kroppen er moden.... :(

Så neste uke så skal alle triks i boken om igangsettelse prøves ut :P Satse på at jeg er moden selv om jeg ikke kjenner noe kynnere eller maserier. En venninne av meg fikk aldri noe sørlig forvarsel og hadde relativ kort latensfase så håper jeg er like heldig :)

Har termin 22. August, så er 32+4 i dag.

Merker at Juni er gått veldig fort, men føler fortsatt at tiden generelt går tregt og at det er veldig lenge igjen. 

Begynner å stresse litt ang. vognen, den er bestilt og skulle være klar til henting ca nå, men vi har ikke hørt noe. Tenker jeg får gi det ut denne uken før jeg evt. begynner å etterlyse den. 

Stellebord og seng har vi kjøpt, men jeg avventer med å skru dem opp til jeg går ut i permisjon. 

Jeg tenker at jeg kommer til å ha behov for å fylle dagene med noe for ikke å kjede vettet av meg, samtidig som vi har litt plass utfordringer, så jo lengre de er flatpakket jo bedre :P 

Hva er det som bekymrer deg meg SF målene da? Store avvik?

Du får holde oss oppdatert om noen av triksene på igangsettelse skulle funke da. 

Jeg vil helst ikke gå på overtid, ser for meg jeg kommer til å stresse en del med den magiske 1.september grensen der som den nærmer seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mitt lille mirakel også ankommet, hun overrasket oss ved å dukke ganske plutselig opp  2 uker før termin. Følelsen av en perfekt liten bylt som sover på brystet mitt er enda herligere enn jeg kunne forestilt meg på forhånd   :rodmer:   :hjerte:

me2u: Min siste løpetur var 3 dager før fødsel, har løpt hele graviditeten. Kanskje det fungerer? :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har termin 22. August, så er 32+4 i dag.

Merker at Juni er gått veldig fort, men føler fortsatt at tiden generelt går tregt og at det er veldig lenge igjen. 

Begynner å stresse litt ang. vognen, den er bestilt og skulle være klar til henting ca nå, men vi har ikke hørt noe. Tenker jeg får gi det ut denne uken før jeg evt. begynner å etterlyse den. 

Stellebord og seng har vi kjøpt, men jeg avventer med å skru dem opp til jeg går ut i permisjon. 

Jeg tenker at jeg kommer til å ha behov for å fylle dagene med noe for ikke å kjede vettet av meg, samtidig som vi har litt plass utfordringer, så jo lengre de er flatpakket jo bedre :P 

Hva er det som bekymrer deg meg SF målene da? Store avvik?

Du får holde oss oppdatert om noen av triksene på igangsettelse skulle funke da. 

Jeg vil helst ikke gå på overtid, ser for meg jeg kommer til å stresse en del med den magiske 1.september grensen der som den nærmer seg!

Jeg er glad i jeg har skrudd alt som skal skrus for jeg er så sliten nå. Alt er et ork og jeg må sove minst 1 times lur hver ettermiddag :P

Er ikke store avviket, men det hadde falt etter å ha hatt en perfekt og jevn stigning frem til uke 32 så har blitt fulgt opp tett sise mnd. Han var på 32 nå på torsdag så nå på torsdag igjen så skal JM følge med på at han ikke dropper noe mer.

Men ser at andre har mye lavere mål enn meg og der har jo alt vært ok så vet jo at dette med SF mål ikke akkurat 100% å stole på, men er jo nok til at en førstegangsgravid blir litt bekymret.

Ja, skal oppdatere om noen av triksene funker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mitt lille mirakel også ankommet, hun overrasket oss ved å dukke ganske plutselig opp  2 uker før termin. Følelsen av en perfekt liten bylt som sover på brystet mitt er enda herligere enn jeg kunne forestilt meg på forhånd   :rodmer:   :hjerte:

me2u: Min siste løpetur var 3 dager før fødsel, har løpt hele graviditeten. Kanskje det fungerer? :)

Oj!!!! Gratulerer!!!! ❤️❤️❤️

Ja, jeg og håper på fødsel 14 dager før. Da satser vi på at løpingen kan hjelpe :) Håper du vil fortelle litt mer om når og hvordan ting startet(så jeg vet hva jeg skal forberede meg på :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj!!!! Gratulerer!!!! ❤️❤️❤️

Ja, jeg og håper på fødsel 14 dager før. Da satser vi på at løpingen kan hjelpe :) Håper du vil fortelle litt mer om når og hvordan ting startet(så jeg vet hva jeg skal forberede meg på :P)

Her var det ingen fødetegn eller forvarsel før jeg plutselig satt der med rier :) Følte meg i toppform og laaangt fra fødsel helt til riene kom, og da var det nesten så jeg ikke trodde på dem. Sa til mannen at det sikkert var dette som var maserier, og at de sikkert kom til å gå over. Men i og med at de etter ganske få timer var helt regelmessige og med tre minutter mellom, så dro han meg med til sykehuset - og med 5 cm åpning var det kanskje helt greit ;) Fra 5 til 10 gikk det i superfart. Jeg satt først litt på observasjon og ventet på fødestue. Jeg fikk trykketrang under en time etter at vi fikk tildelt fødestue, og hun lå på brystet mitt tre timer etter at vi var fremme på sykehuset!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ingen fødetegn eller forvarsel før jeg plutselig satt der med rier :) Følte meg i toppform og laaangt fra fødsel helt til riene kom, og da var det nesten så jeg ikke trodde på dem. Sa til mannen at det sikkert var dette som var maserier, og at de sikkert kom til å gå over. Men i og med at de etter ganske få timer var helt regelmessige og med tre minutter mellom, så dro han meg med til sykehuset - og med 5 cm åpning var det kanskje helt greit ;) Fra 5 til 10 gikk det i superfart. Jeg satt først litt på observasjon og ventet på fødestue. Jeg fikk trykketrang under en time etter at vi fikk tildelt fødestue, og hun lå på brystet mitt tre timer etter at vi var fremme på sykehuset!

Ååå!!! Drømmefødsel! Har tenkt litt på det siden jeg ikke har hatt noe særlig med kynnere etc, men da lover det godt :)

Gratulerer igjen!!!! ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...