Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2015


Gjest Siyha

Anbefalte innlegg

Åh så spennende! Fikk du lukta noe på det? De sier jo at det lukter søtlig (vammel litt kvalm lukt). Jeg har trodd at jeg har lekket litt jeg også, men ser ut for at det har vært litt tynnflytende utflod (det har forandret seg litt på slutten, har ikke hatt noe av det tidligere). Kommer ofte når jeg har vært i vannrett tilstand en stund :-)

Har du noen tegn ellers da? Tror at hodet kan blokkere selv om det ikke er helt festet, så lenge det er nede i bekkenet. JM snakket om at man kan stå og vri på hoftene hvis man mistenker at det lekker fostervann. Hvis du står og vrikker hofter og det ikke skjer noe mer, så er det gjerne litt mindre sannsynlig at det er fostervann.

Ja, lukter litt ekkelt. Ikke urin.

Hadde masse nedpress i helgen og masse kynnere på søndag. Baby er veldig urolig og mer våken. Og alt av mat går rett igjennom systemet. Så har masse modningstegn.

Men får bare følge med utover dagen. Om det ikke kommer mer så er det nok utflod, men ble litt i beredskap siden jeg ikke har hatt noe utflod tidligere og om det er fostervann så skal jeg ikke løpe.

Så i dag ble det støvtørking, hårkur, epilering og lakking av tåneglene :P Alt er iallefall fresht om noe skulle skje, haha!

Endret av MotherOfDragons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, lukter litt ekkelt. Ikke urin.

Hadde masse nedpress i helgen og masse kynnere på søndag. Baby er veldig urolig og mer våken. Og alt av mat går rett igjennom systemet. Så har masse modningstegn.

Men får bare følge med utover dagen. Om det ikke kommer mer så er det nok utflod, men ble litt i beredskap siden jeg ikke har hatt noe utflod tidligere og om det er fostervann så skal jeg ikke løpe.

Så i dag ble det støvtørking, hårkur, epilering og lakking av tåneglene :P Alt er iallefall fresht om noe skulle skje, haha!

 

Spennende!! 

'

Har du (eller noen andre) forresten tatt bringebærkapsler, lurer på om jeg skal gå til innkjøp av det eller kanskje te.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit til oss!!

Og gratulerer så mye med den lille! :)

Hørtes ganske skummelt ut med hastesnitt og så tidlig, kan godt forstå at det kommer som et sjokk.

Godt å høre at det går bra med dere, hvor lenge må dere bli på sykehuset?

Takk 😀

Jeg vet ikke hvor lenge vi blir - det kommer helt an på når mini kommer godt i gang med amming. Når det skjer kan vi reise hjem i et program hvor sykepleier kommer på hjemmebesøk og ser at alt er bra. Sist gang reiste vi hjem fem uker før termin.

De sier at vi skal belage oss på uke 37 og så blir det en positiv overraskelse om vi får reise hjem før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!!

'

Har du (eller noen andre) forresten tatt bringebærkapsler, lurer på om jeg skal gå til innkjøp av det eller kanskje te..

Nei, men overdoser på nattlysolje, kanel og lakriste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER røk vannet gitt! Haha, var liksom ikke tvil når det faktisk var vannet som røk :P

Våknet av skikkelig mensenmurring(rie???) aner ikke, men ubehag! Gikk i koma på do og så rant det, men jeg kjente jo at jeg ikke hadde startet å tisse. Kom rosa vann ut. Sjekket papiret og det var klart og fint med svak rosa farge. Tok på truseinnlegg med en gang og ringt føden og skal til sjekk klokka 09-10.

Spurte hva som ville skje om ikke riene startet for foreløpig har jeg bare murringer, men hun sa at mest sannsynlig ville starte innen et døgn, men vi skulle snakke mer om det på sjekken.

OMG!!! Jeg er i gang!!!!! De etterlengtede smertene er rett rundt hjørnet!!!!

Endret av MotherOfDragons
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, MotherOfDragons! Masse lykke til! :)

Lille jenta vår ble forløst med planlagt keisersnitt i går. Hun var 48 cm lang og veide 2640 gram. Enn så lenge går det veldig, veldig bra med henne. Hun fikk topscore på alle testene som ble tatt like etter fødselen, og legene er veldig positivt overrasket over hvor frisk hun er til å være så syk. De sier at ho er omtrent like frisk som et normalt, nyfødt barn, og korrigerende operasjon vil bli gjennomført allerede i morgen eller på mandag. Vanligvis gjennomføres ikke disse operasjonene før etter flere uker, til og med i de tilfellene med gode prognoser.

Det er helt utrolig at det har gått så bra, men jeg tørr ikke å senke skuldrene helt enda. Jeg er i det minste overbevist om at vi tok den riktige avgjørelsen da vi valgte å fortsette svangerskapet. Jeg er så takknemlig og føler meg som verdens heldigste akkurat nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende, MotherOfDragons! Masse lykke til! :)

Lille jenta vår ble forløst med planlagt keisersnitt i går. Hun var 48 cm lang og veide 2640 gram. Enn så lenge går det veldig, veldig bra med henne. Hun fikk topscore på alle testene som ble tatt like etter fødselen, og legene er veldig positivt overrasket over hvor frisk hun er til å være så syk. De sier at ho er omtrent like frisk som et normalt, nyfødt barn, og korrigerende operasjon vil bli gjennomført allerede i morgen eller på mandag. Vanligvis gjennomføres ikke disse operasjonene før etter flere uker, til og med i de tilfellene med gode prognoser.

Det er helt utrolig at det har gått så bra, men jeg tørr ikke å senke skuldrene helt enda. Jeg er i det minste overbevist om at vi tok den riktige avgjørelsen da vi valgte å fortsette svangerskapet. Jeg er så takknemlig og føler meg som verdens heldigste akkurat nå.

Tusen takk :)

Og gratulerer til deg ❤️

Du er så utrolig sterk!

Masse gode tanker til dere og lykke til med operasjon i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse lorelei6 :hjerte:

Riktig lykke til i dag MotherOfDragons, vil sende deg gode tanker i dag. Tenk at nå skjer det!

...Nesten litt misunnelig her jeg ligger og ikke får sove med mensmurringene mine.. Hihi, tenk å glede seg til smerter da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse lorelei6 :hjerte:

Riktig lykke til i dag MotherOfDragons, vil sende deg gode tanker i dag. Tenk at nå skjer det!

...Nesten litt misunnelig her jeg ligger og ikke får sove med mensmurringene mine.. Hihi, tenk å glede seg til smerter da!

Tusen takk :)

Har vært misunnelig på alle andre som har født så nå er det digg at det endelig er min tur! :)

Lurer på om jeg får rier i dag eller om jeg må settes igang? Har hatt noen små lette rier da, men mer som kraftig mensmurring. Aner jo ikke noe om forløpet her og hva jeg har i vente. Alt jeg vet er at når jeg ikke kan snakke av smerter og har det sånn 3 ganger i løpet av 10 minutter så blir det baby :P Og da skriker jeg sikkert etter smertestillende :P

Når er din termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at kroppen fikser selv og at du får rier :-) de sier jo at det er mest vanlig, og så er det jo kjempegode tegn på at noe holder på å skje ettersom du har mensmurringene! Utrolig spennende altså! Husk å prøve å slappe av så godt du kan, det er jo ei hard økt du har foran deg nå :-)

Jeg har ikke termin før 14 aug, men har hatt ganske mange modningstegn og konstante menssmerter de siste 3 dagene, så har på følelsen av at det ikke vil drøye helt til termindato. Har også fått beskjed om at baby er litt stor, så har et lite håp om at det skal skje litt før eller ivertfall ikke etter termin! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at kroppen fikser selv og at du får rier :-) de sier jo at det er mest vanlig, og så er det jo kjempegode tegn på at noe holder på å skje ettersom du har mensmurringene! Utrolig spennende altså! Husk å prøve å slappe av så godt du kan, det er jo ei hard økt du har foran deg nå :-)

Jeg har ikke termin før 14 aug, men har hatt ganske mange modningstegn og konstante menssmerter de siste 3 dagene, så har på følelsen av at det ikke vil drøye helt til termindato. Har også fått beskjed om at baby er litt stor, så har et lite håp om at det skal skje litt før eller ivertfall ikke etter termin! :-)

Ja, tenkte å prøve å sove etter sjekken og få i meg nok mat så jeg har krefter nok til sterke rier.

Bråvåknet jo når vannet gikk klokka 04.45 og appetitten er på bånn, men søvn og mat et viktig det neste døgnet. Er spent og rastløs i kroppen. Mini beveger seg masse så han har det iallefall fint :)

Er ikke lenge igjen for deg heller da :) Er spent på vekten her. Jordmor trodde han ble 3-3300 så blir spennende å se. Han er iallefall lang så tar med både 50 og 56 klær(de er så små og søte❤️)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Masse lykke til motherofdragons! Du har en veldig fin tid i vente! For meg kjentes riene ut som menssmerter (ekstreme riktignok) hele veien, så satser på det kommer i gang for fin del av seg selv.

Så bra at fødsel gikk fint lorelai. Dere er sterke, og jeg krysser det jeg har for at ting går rette veien for dere!

Her er baby 4 uker i morgen. Tidene flyr! Hun er allerede begynt å bli litt mer våken og ser rundt seg mye mer. Koselig! Ellers en rolig baby som sovet mye, våken for mat to ganger om natten, men stort sett raskt ferdig og i søvn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:) Nå sitter jeg med sparketest og mannen sover på benken ved siden av

I det jeg satt meg ned så sprutet det fostervann! Så ingen tvil når vannet ryker gitt Skal sitte her i 30 min og så sendes jeg hjem. Om ikke riene starter så skal jeg inn og settes igang klokka 09 i morgen

Men satser på at det starter av seg selv i løpet av dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende, MotherOfDragons! Masse lykke til! :)

Lille jenta vår ble forløst med planlagt keisersnitt i går. Hun var 48 cm lang og veide 2640 gram. Enn så lenge går det veldig, veldig bra med henne. Hun fikk topscore på alle testene som ble tatt like etter fødselen, og legene er veldig positivt overrasket over hvor frisk hun er til å være så syk. De sier at ho er omtrent like frisk som et normalt, nyfødt barn, og korrigerende operasjon vil bli gjennomført allerede i morgen eller på mandag. Vanligvis gjennomføres ikke disse operasjonene før etter flere uker, til og med i de tilfellene med gode prognoser.

Det er helt utrolig at det har gått så bra, men jeg tørr ikke å senke skuldrene helt enda. Jeg er i det minste overbevist om at vi tok den riktige avgjørelsen da vi valgte å fortsette svangerskapet. Jeg er så takknemlig og føler meg som verdens heldigste akkurat nå.

 

Gratulerer så mye lorelei6! Så godt å høre at legene er så positive! :) 

Lykke til med operasjonen, dere er tøffe! 

 

 

Hallo:) Nå sitter jeg med sparketest og mannen sover på benken ved siden av

I det jeg satt meg ned så sprutet det fostervann! Så ingen tvil når vannet ryker gitt Skal sitte her i 30 min og så sendes jeg hjem. Om ikke riene starter så skal jeg inn og settes igang klokka 09 i morgen

Men satser på at det starter av seg selv i løpet av dagen

 

 

Så gøy at det endelig er startet MotherOfDragons! 

Nå går det bare en vei, tenk nå sitter du snart med den lille i armene dine!  :danse:

Lykke til videre, blir spennende å høre hvor fort det går! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem ca. 11 og fikk sovet 1 time før jeg våknet av en rie.

Begynner å ane hva jeg har i vente når det ikke var verre enn en solid vond mensmurring. Har hatt én ca. hvert 10-15 min. siden jeg våknet av den første, så ca. 1 times tid.

Det hadde rent ganske mye fostervann mens jeg sov og siden det sikkert ikke blir mindre vondt i løpet av det neste døgnet så tok jeg en lang og varm dusj. Tenk at neste gang jeg dusjer så er jeg mamma!!!

Skal prøve å få spist godt da jeg vet at jeg vil få bedre og sterkere rier med nok energi i kroppen, men appetitten er borte. Spiste litt peanøttsmør før sjekken sånn i 6 tiden, en halv muffin som vi kjøpte med oss på veien hjem og en stor skål med melon nå(egentlig dumt siden det er lite energi og mye vomfyll, men frister mest med friske ting).

Men har hamstret inn til fødebagen med Bixit Kjeks, Kvikk Lunsj, Snickers, store, myke sjokoladecookies, nøtte og fruktblanding, proteinbarer, mandelkaker og nøttebarer. Så har iallefall nok av energikilder å velge i når tiden er inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk så seriøs magenknip at jeg måtte inn til sjekk. Ble iskald og føltes som om noen hadde knivstukket meg i mellomgulvet.

Det viste seg å være luft( tenkte meg det) men det var verdt turen for nå ligger i sykesengen og er offisielt inngangsatt Hadde faktisk 1 cm åpning så er spent på hvor fort/sakte dette vil gå!

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy faen så jævlig dette har vært 😳

Fikk helt syke maserier som kom i psycho intervaller. Fikk ikke puste, ble kvalm, måtte stå, men beina sviktet. Etter mangfoldige timer og kun 1,5 cm åpning fikk JM nok og ville sette epidural.

Og himmel!!!!! Nå kan jeg puste igjen. Og få i meg litt mat.

Så om en time skal åpning sjekkes igjen og evt settes drypp.

Nå er jeg vet godt mot igjen. Var på nippet til å svime av i sted. Helt sinnsyke hyppige rier.

Nå er dryppet akkurat satt inn så blir spennende å se hvor mye åpning jeg får de neste timene.

Da har dryppet fått fungere og jeg har fått sovet hardt(!) og 3 cm åpning Så alt går etter planen.

Kanskje det åpner seg mer enn 1 cm per time så baby kommer før midnatt?

Alt er iallefall fint. Føler meg faktisk litt brisen pga epiduralen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge deg, MotherOfDragons. Håper du får en veldig fin fødsel og jeg gleder meg til å høre fortsettelsen :-) 

 

Her venter og venter vi... Har ikke termin før i midten av august, men baby kunne gjerne ha kommet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge deg, MotherOfDragons. Håper du får en veldig fin fødsel og jeg gleder meg til å høre fortsettelsen :-)

Her venter og venter vi... Har ikke termin før i midten av august, men baby kunne gjerne ha kommet nå!

Ja, kjenner følelsen :) Er veldig spent på å møte han nå :)

Nå er det 6 cm åpning så kommer nok baby på morgenkvisten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner følelsen :) Er veldig spent på å møte han nå :)

Nå er det 6 cm åpning så kommer nok baby på morgenkvisten :)

 

Hvordan er det gått med deg?  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...