Gå til innhold

Jeg gikk fysisk løs på min mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min mor krangler hele tiden, det er ikke snakk små uenigheter, men ganske alvorlige anklager rettet mot meg som person. Min mor har en tendens til å sammenligne meg med sine venners barn, og fortelle meg at jeg er en taper i forhold. Hun er veldig opptatt av fasade og status, jeg kommer dessverre dårlig ut på samtlige punkter. Det er ikke uvanlig at hun banner og sier helt grusomme ting til meg, slik som: « kunne ønsket jeg aldri fikk deg» og « hvorfor kunne du ikke ha vært som x». Hun hater utdanningsvalget jeg har tatt, hun kan ikke akseptere at jeg ikke utdanner meg til et høystatus yrke, slik som venninners døtre. Hun gremmes også over at jeg er lubben og «mindre attraktiv».

Anonymous poster hash: 84ce0...53c

Wow, våre mødre må være tvillingsøstre! :O

Skjønner godt at du er opprørt, det pleier jeg også å bli. Enkelte ganger kan det bli for mye dritt som kommer mot meg fra mamma, og da kan det hende at jeg reagerer med å smelle med døra eller fike til henne. Det er slettest ikke slik det skal være, men ærlig talt burde mødrene våre sett det komme.

Hver gang moren min angriper meg med dritt og banneord, pleier jeg å telle til 10 eller rett og slett se for meg at jeg er et annet sted. Da blir jeg "fjern" (og hun som regel enda surere), men sinnet virker ikke på meg som det ellers hadde gjort. Håper det ordner seg for deg og at du finner en hybel snart :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er voksen og bør flytte ut. Dere går sikkert oppå hverandre og irriterer dere. Når du flytter ut kan dere kanskje få et godt forhold igjen og savne hverandre litt?

Du må jobbe med å ikke reagere med vold, selv om jeg synes at moren din er urimelig her. Det er stygt gjort å si slikt til jenta si!

Jeg er klar over at man aldri skal reagere med vold, og skammer meg veldig over det som skjedde. Det skal selvfølgelig aldri gjentas, og det er første gang det har skjedd, til tross for at moren min har oppført seg sånn i veldig lang tid. Jeg jobber med meg selv og går til psykolog jevnlig. Jeg har lenge tenkt på å flytte ut, men det er ting som har kommet i veien hver eneste gang. Men nå har jeg fått nok, er som sagt, på leting etter hybel, og kommer til å flytte ut så fort jeg finner meg et sted.

Anonymous poster hash: 84ce0...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, våre mødre må være tvillingsøstre! :O

Skjønner godt at du er opprørt, det pleier jeg også å bli. Enkelte ganger kan det bli for mye dritt som kommer mot meg fra mamma, og da kan det hende at jeg reagerer med å smelle med døra eller fike til henne. Det er slettest ikke slik det skal være, men ærlig talt burde mødrene våre sett det komme.

Hver gang moren min angriper meg med dritt og banneord, pleier jeg å telle til 10 eller rett og slett se for meg at jeg er et annet sted. Da blir jeg "fjern" (og hun som regel enda surere), men sinnet virker ikke på meg som det ellers hadde gjort. Håper det ordner seg for deg og at du finner en hybel snart :hug:

Takk for at du forstår :klem: Jeg har som sagt aldri mistet selvkontroll før, men denne gangen gikk det for langt. Tidligere har jeg som regel reagert med å gå ut av rommet eller distansere meg fra situasjonen på en eller annen måte, men moren min har en tendens til å følge etter meg og bli enda mer irritert når jeg distanserer meg. Jeg har sett på alt som er tilgjengelig innenfor min prisklasse både på finn.no og sendt søknad til samskipnaden, håper at jeg får napp snart, har så smått begynt å pakke sammen hjemme.

Anonymous poster hash: 84ce0...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Jeg håper inderlig at du finner deg en hybel snart, for situasjonen hjemme virker helt uutholdelig. Et råd er å ikke være så kresen, bare ta det du finner, for akkurat nå trenger du å komme deg. Enig i at foreldre kan være både noe av det beste og verste man kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg er klar over at man aldri skal reagere med vold, og skammer meg veldig over det som skjedde. Det skal selvfølgelig aldri gjentas, og det er første gang det har skjedd, til tross for at moren min har oppført seg sånn i veldig lang tid. Jeg jobber med meg selv og går til psykolog jevnlig. Jeg har lenge tenkt på å flytte ut, men det er ting som har kommet i veien hver eneste gang. Men nå har jeg fått nok, er som sagt, på leting etter hybel, og kommer til å flytte ut så fort jeg finner meg et sted.

Anonymous poster hash: 84ce0...53c

Så bra :) Håper deytgår bra med deg og at du og din mor kan bli venner etterhvert :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har nå flyttet ut på hybel, fikk heldigvis fremleie av en hyggelig student :) Jeg flyttet ut i helgen og min mor var helt forbanna. Hun lot meg ikke ta med meg Ipad og en del andre ting som hun mente tilhørte henne fordi jeg hadde fått dem i gave av henne og at hun forlangte dem tilbake. Jeg måtte legge igjen både PC og bunad, samt en del andre ting som hun mente var kjøpt av henne. Jeg lurer på om hun har lov til dette? Jeg er enig i at det er ting som jeg har fått i gave av henne, men har hun rett til å kreve ting tilbake på den måten? Må legge til at hun stod over meg og holdt nøye oversyn over hva jeg pakket med meg, hun var veldig opptatt av at jeg ikke skulle ta med meg noe som var hennes eiendom.

TS



Anonymous poster hash: 84ce0...53c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har nå flyttet ut på hybel, fikk heldigvis fremleie av en hyggelig student :) Jeg flyttet ut i helgen og min mor var helt forbanna. Hun lot meg ikke ta med meg Ipad og en del andre ting som hun mente tilhørte henne fordi jeg hadde fått dem i gave av henne og at hun forlangte dem tilbake. Jeg måtte legge igjen både PC og bunad, samt en del andre ting som hun mente var kjøpt av henne. Jeg lurer på om hun har lov til dette? Jeg er enig i at det er ting som jeg har fått i gave av henne, men har hun rett til å kreve ting tilbake på den måten? Må legge til at hun stod over meg og holdt nøye oversyn over hva jeg pakket med meg, hun var veldig opptatt av at jeg ikke skulle ta med meg noe som var hennes eiendom.

TS

Anonymous poster hash: 84ce0...53c

Godt du kom deg ut!

Uff, blir trist av å lese om slik behandling av datteren sin. Jeg lurer på hva som gjør at enkelte oppfører seg slik mot barna sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Håper dette er en god løsning for deg!

Til spørsmålet ditt, nei hun kan ikke nekte deg å ta med deg gaver. De er dine. Hun har fremdeles et forsørgeransvar for deg, og kan ikke bare la deg "seile din egen sjø" fordi hun ønsker det eller at dere ikke kommer overens. Data trenger du vel i skolesammenheng, så den må du jo få tak i.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Hei, jeg har nå flyttet ut på hybel, fikk heldigvis fremleie av en hyggelig student :) Jeg flyttet ut i helgen og min mor var helt forbanna. Hun lot meg ikke ta med meg Ipad og en del andre ting som hun mente tilhørte henne fordi jeg hadde fått dem i gave av henne og at hun forlangte dem tilbake. Jeg måtte legge igjen både PC og bunad, samt en del andre ting som hun mente var kjøpt av henne. Jeg lurer på om hun har lov til dette? Jeg er enig i at det er ting som jeg har fått i gave av henne, men har hun rett til å kreve ting tilbake på den måten? Må legge til at hun stod over meg og holdt nøye oversyn over hva jeg pakket med meg, hun var veldig opptatt av at jeg ikke skulle ta med meg noe som var hennes eiendom.

TS

Anonymous poster hash: 84ce0...53c

Selvsagt kan hun ikke ta tilbake det du har fått i gave av henne? Seriøst?

Godt du kom deg ut og bor for deg selv nå, moren din høres ikke helt frisk ut :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, blir trist av å lese om slik behandling av datteren sin. Jeg lurer på hva som gjør at enkelte oppfører seg slik mot barna sine..

Jeg lurer litt på hvorfor enkelte får barn... :sjenert:

Det som er bra her er jo at ts er av et helt annet, og bedre kaliber enn foreldrene sine. :)

Anonymous poster hash: 58f15...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Håper dette er en god løsning for deg!

Til spørsmålet ditt, nei hun kan ikke nekte deg å ta med deg gaver. De er dine. Hun har fremdeles et forsørgeransvar for deg, og kan ikke bare la deg "seile din egen sjø" fordi hun ønsker det eller at dere ikke kommer overens. Data trenger du vel i skolesammenheng, så den må du jo få tak i.

Lykke til!

Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få tak i det, jeg måtte levere fra meg alle nøkkler til huset, og vi er ikke på talefot, så hun slipper meg i hvertfall ikke inn der.

TS

Anonymous poster hash: 84ce0...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan hun ikke ta tilbake det du har fått i gave av henne? Seriøst?

Godt du kom deg ut og bor for deg selv nå, moren din høres ikke helt frisk ut :/

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal ta det tilbake? hun slipper meg ikke inn i huset og jeg har levert nøkklene mine til henne. Faren min støtter henne fullt ut. Jeg ikke akkurat bryte meg inn der gjennom et vindu heller :(

Anonymous poster hash: 84ce0...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få tak i det, jeg måtte levere fra meg alle nøkkler til huset, og vi er ikke på talefot, så hun slipper meg i hvertfall ikke inn der.

TS

Anonymous poster hash: 84ce0...53c

Herregud for en håpløs mor. Anbefaler deg å bare la situasjonen ligge litt, og se det an om litt, med mindre det absolutt haster. Eventuelt om det er noen andre som kan hente det for deg? Tror ikke det er bra for dere å gå inn i en konfrontasjon, da det tydeligvis utløser mindre fine sider hos dere begge, og ikke løser noe som helst.

Har du forsøkt å skrive et brev til henne, der du rolig forklarer situasjonen fra din side? Høres ufattelig trist ut at et forhold skal gå så til de grader til grunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud for en håpløs mor. Anbefaler deg å bare la situasjonen ligge litt, og se det an om litt, med mindre det absolutt haster. Eventuelt om det er noen andre som kan hente det for deg? Tror ikke det er bra for dere å gå inn i en konfrontasjon, da det tydeligvis utløser mindre fine sider hos dere begge, og ikke løser noe som helst.

Har du forsøkt å skrive et brev til henne, der du rolig forklarer situasjonen fra din side? Høres ufattelig trist ut at et forhold skal gå så til de grader til grunne.

Jeg har sendt henne en e - post og sms, der jeg har forklart situasjonen og bedt henne pent om å få hente PCen da jeg trenger den til skolearbeidet, er student. Men hun har bare svart med at jeg må forsørge meg selv nå som jeg har flyttet ut og har ikke krav på noe som tilhører henne. Jeg har snakket med faren min over telefon og han holder også med henne. Jeg har ingen andre som kan hente det for meg, dessverre. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå, er helt fortvilet. Jeg trenger virkelig PCen til studiene fremover, har hjemmeeksamen og diverse oppgaver som skal leveres inn snart.

TS

Anonymous poster hash: 84ce0...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er faren din oppi alt dette? Står han tafatt på sidelinjen? Er det noe tæl i han, så kan han vel stå opp mot sin kone og la deg få hente tingene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er faren din oppi alt dette? Står han tafatt på sidelinjen? Er det noe tæl i han, så kan han vel stå opp mot sin kone og la deg få hente tingene dine.

Jeg har snakket med faren min over telefon, han holder med henne fullt og helt. Han mener også at jeg må forsørge meg selv nå som jeg har flyttet ut. Jeg forstår bare ikke hvordan jeg skal få gjort alt skolearbeidet fremover, uten PCen min. De kan gjerne beholde bunaden og det andre, men jeg er avhengig av PCen for å få gjort skolearbeidet, og ta eksamen. Jeg er virkelig fortvilet, aner ikke hva jeg skal gjøre.

TS

Anonymous poster hash: 84ce0...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har sendt henne en e - post og sms, der jeg har forklart situasjonen og bedt henne pent om å få hente PCen da jeg trenger den til skolearbeidet, er student. Men hun har bare svart med at jeg må forsørge meg selv nå som jeg har flyttet ut og har ikke krav på noe som tilhører henne. Jeg har snakket med faren min over telefon og han holder også med henne. Jeg har ingen andre som kan hente det for meg, dessverre. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå, er helt fortvilet. Jeg trenger virkelig PCen til studiene fremover, har hjemmeeksamen og diverse oppgaver som skal leveres inn snart.

TS

Anonymous poster hash: 84ce0...53c

Ring ditt lokale politi, forklar situasjonen og spør om de har mulighet til å hente det som er rettmessig ditt. Om ikke det fører frem så må du nesten levere inn forliksklage på din far og mor hvor din påstand er at de må utlevere gjenstandene (du må spesifisere) dine.

Anonymous poster hash: 0ba5d...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring ditt lokale politi, forklar situasjonen og spør om de har mulighet til å hente det som er rettmessig ditt. Om ikke det fører frem så må du nesten levere inn forliksklage på din far og mor hvor din påstand er at de må utlevere gjenstandene (du må spesifisere) dine.

Anonymous poster hash: 0ba5d...886

Være med deg å hente mente jeg å si. De kan kanskje bistå deg.

Anonymous poster hash: 0ba5d...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 år,bor hjemme med en forferdelig mor og dere havner i fysisk konflikt?

eh..flytt vennen min



Anonymous poster hash: 5393f...6c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 år,bor hjemme med en forferdelig mor og dere havner i fysisk konflikt?

eh..flytt vennen min

Anonymous poster hash: 5393f...6c1

Ehh, les hele tråden kjære deg. Ts har flyttet ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...