Gå til innhold

En tankevekker- ville du gitt maten din til en hjemløs om han spurte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver morgen i tre år.

Gikk den samme ruta hver morgen på vgs, og langs den ruta var det fire narkomane tiggere som hadde sine faste plasser. Så vi var på hils lenge, og så begynte jeg å lage frokost til dem, når jeg lagde frokost til meg selv.



Anonymous poster hash: 73734...026
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en bestemt person jeg gir mat til innimellom, men jeg gir ikke mat til personer hver dag eller til andre enn henne.

Har aldri blitt spurt om mat. Har hendt at jeg har sagt jeg kan kjøpe mat i stede for penger, når enkelte ber om penger, men da er det ikke så intressant lenger. Noen hadde sikkert blitt glade for det også, men ikke de jeg har spurt så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tjener mye mer på dette klippet enn den pizzaen koster.

Dette er bare en måte å lure lettlurte folk som dere på og tjene penger på det.

Dessuten så er det ingen hjemløse i vestlige land som sulter. Det er plenty med suppekjøkken, og tigging betaler heller ikke så veldig dårlig.



Anonymous poster hash: c52bb...76b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tjener mye mer på dette klippet enn den pizzaen koster.

Dette er bare en måte å lure lettlurte folk som dere på og tjene penger på det.

Dessuten så er det ingen hjemløse i vestlige land som sulter. Det er plenty med suppekjøkken, og tigging betaler heller ikke så veldig dårlig.

Anonymous poster hash: c52bb...76b

Godt poeng. Et annet viktig poeng er faktisk at i Norge er det ingen som trenger å bo på gata med mindre de selv vil det. Derfor ser jeg ingen grunn til at jeg skulle gitt maten min til en frivillig hjemløs som ikke velger å benytte seg av de (gode!) tilbudene som finnes. Dessuten har jeg heller ikke så mye penger (er student med en ikke alt for godt betalt deltidsjobb) at jeg bare kan kjøpe mat til folk for å være snill, men det er en annen sak.

Fremstiller sikkert meg selv som en egoistisk og gjerrig person her, men det er jeg faktisk ikke. Om noen trenger hjelp til noe, så hjelper jeg mer enn gjerne hvis jeg har mulighet, men det er faktisk ikke tilfelle i denne saken!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...