Gå til innhold

Ergobaby 360? Eller Babybjørn One?


Pingting

Anbefalte innlegg

Ja, Performance ja! Tenker du den hadde fungert til dagligdags bruk også? Og hvordan er den å få av og på sammenlignet med 360-en?

Vi har begge deler, like fornøyd men til hvert sitt bruk. Vi fikk baby før 360 hadde kommet ut, så vi brukte kun Performance den første tiden og anbefaler å bære barnet innover den første tiden uavhengig om du velger Performance eller 360 med tanke på skjerming for inntrykk og overstimulering. Lettere å få på Performance enn 360 synes jeg hvertfall :)

Endret av Siyha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har elastisk sjal (caboo), ringslynge og ergo baby. Mini er 10 uker. Jeg liker ergo baby for lengre bæring - fordi vekta går mer på hofter og jeg synes det blir mye lettere å gå tur. Hjemme bruker jeg oftest en av sjalene. Mannen derimot bruker BARE Caboo, han har ikke sjans å lukke ergo baby på ryggen selv, og det å bære 6 kilo er null problem for ham. Jeg ville egentlig ha Manduca, siden jeg leste mye bra om den, men den Ergoen fikk vi nesten gratis brukt, så derfor har vi den. Vi kjøper kanskje den engang allikevel.

Hvis mannen din er like stiv som min, tror ikke Ergoen er et alternativ for ham... Jo mindre du vil alltid hjelpe ham å knappe den på. :)

Anonymous poster hash: 59c28...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Performance ja! Tenker du den hadde fungert til dagligdags bruk også? Og hvordan er den å få av og på sammenlignet med 360-en?

Performance funker til alt :) Liker egentlig den best. Eneste grunnen til at vi har 360 i tillegg er at noen ganger tolererer vesla kun å sitte utover. Grunnen til at vi endte opp med Performance først er at den er luftigere og har tynnere stoff. Et absolutt must sommeren som var! Da hadde vesla kokt ihjel i originalen.

Synes Performance er hakket lettere å få på, i tillegg til at den er soleklart mest behagelig. Den klikker du på deg rundt hoftene og drar til for å stramme. 360 har borrelås, så der må du legge den akkurat stramt nok rundt kroppen først. Huff, jeg er dårlig på å forklare, håper du skjønner hva jeg mener. Bak på ryggen er de omtrent like. Trikset er å ha slakke reimer når du tar den på deg, for da er det enkelt å få tak i ryggfestet. Etter at du har klipset den fast er det bare å dra i reimene på siden for å stramme. Se på youtube. Det er egentlig superenkelt.

Det eneste jeg ikke liker med Performance er at den delen foran nederst er ganske stor, så den er liksom i veien for hoftene om jeg går i bratt oppoverbakke og har den på magen.

Mitt råd er å dra i butikken med babyen og prøve de forskjellige versjonene :) Alle har ulike kropper og ulike oppfatninger av hva som er best for dem. Spedbarnsinnlegget kan være litt kronglete de første gangene, men du lærer deg fort teknikken. Håper du blir fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen din er like stiv som min, tror ikke Ergoen er et alternativ for ham... Jo mindre du vil alltid hjelpe ham å knappe den på. :)

Anonymous poster hash: 59c28...fc3

Her knepper mannen selen sammen først, tar den over hodet og løfter deretter opp barnet i selen i underkant.

Men til ts det kan være lurt å eventuelt ha med partner når dere skal kjøpe bæretøy, om dere er to som skal bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen din er like stiv som min, tror ikke Ergoen er et alternativ for ham... Jo mindre du vil alltid hjelpe ham å knappe den på. :)

Anonymous poster hash: 59c28...fc3

Her knepper mannen selen sammen først, tar den over hodet og løfter deretter opp barnet i selen i underkant.

Men til ts det kan være lurt å eventuelt ha med partner når dere skal kjøpe bæretøy, om dere er to som skal bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...