Gå til innhold

Brun utflod jente 11 år.. Kommer mensen snart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor gratulerer folk og hvorfor tror folk mensen avhenger av de andre i klassen?

Det med gratulering mht. Mensne skjønner ikke jeg.

Flere sammenligner vel seg eller sitt barn med de andre i klassen fordi de er omtrent like gamle? Men det kan jo være nesten ett helt år mellom en som er født tidlig i januar og en annen som er født sent i desember samme kalenderår. Begge går på samme trinnet. Men kjønnsmodning er ikke alltid lik alder. Kanskje noen ikke har tenkt over dette? Og derfor sammenligner? Tanker fea mkn side.

Anonymous poster hash: 4fbf1...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også min første mens da jeg gikk på barneskolen og det var virkelig helt forferdelig. Det er for tidlig. Kanskje du kan ta henne med til legen? Jentebarn får altfor tidlig mensen nå om dagene. Ikke bra.

Anonymous poster hash: 9923c...04a

Hva skal legen gjøre? Sette i en propp til jenta er femten? :klo:

Det er virkelig ikke farlig å få mensen. Noen får den tidligere enn andre, men det er da ikke tegn på at noe er galt. Det er bare slik naturen er innrettet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde store mengder som tenåring, og blødde gjennom alt mulig om jeg ikke byttet ofte. Var virkelig ikke så stort problem som enkelte her skal ha det til. I dag finnes masse typer bind og tamponger - jeg brukte begge deler på en gang og gjør det fortsatt som voksen.Når jeg ble litt eldre begynte jeg på ppiller, og det reduserte mengdene mye. Er virkelig ingenting å krisemaksimere. Anonymous poster hash: 41113...643

Poenget her er at dette er enda ingen tenåring.!! Man klarer å håndtere mye mer etter trettenårsalderen.

Anonymous poster hash: 56327...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS vet jo ingenting om de andre jentene i klassen har fått mensen eller ikke. Jeg var ikke fylt 10 år enda da jeg fikk det første gang, men om noen spør, så var jeg 11-12 år... :lur: I Norge får jenter mensen i alderen 9 til 18 år, majoriteten når de er 12-13 år. Anonymous poster hash: e78b7...cf5

Det er klin umulig å skjule for de andre jentene i klassen at man har fått mensen i våre dager. Min jente ble spurt fra dag en hun hadde fått den. Det er jo noe med å bryte vanlige vaner. :Løpe oftere på dokøen, ikke være med i svømmehallen , kle seg om i lærergarderoben fordi det er obligatorisk med dusjing etter gymtimene osv. Det kan umulig være bare på vår skole at jentene spør og graver?

Anonymous poster hash: 56327...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper noen kan svare ut fra egen erfaring eller erfaring med sin datter. Jeg husker ikke om jeg hadde noe brunt utflod først, jeg fikk bare mens en dag. Jeg var 13.

Nå har datteren min (nettopp fylt 11) hatt litt brunt i trusa i 14 dager. Noen dager er det ingenting, andre dager er det bittelitt spotting. Betyr dette at hun får mensen snart? Om hvor lenge? Jeg syns hun er så liten og ingen andre jenter i klassen har fått den...

Anonymous poster hash: fde04...513

Syntes det er ganske ekkelt, at du som mor legger deg opp i hva som angår datteren din sin kropp?! Nesten litt incest over dette.... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår at du bekymrer deg for badeferier osv. Men verken du eller din datter vet enda hvordan hennes mens kommer til å bli. Kanskje har hun veldig lite, slik det ikke blir særlig store problemer med å gå opp fra vannet og skifte til et bind? Eller kanskje hun blør mye og synes det er ubehagelig å bade. Uansett så MÅ man ikke bade når man har mensen. De fleste vil nok klare å rekke et toalett for å ta på seg et bind etter å ha kommet opp fra vannet (så lenge det er et i nærheten). Ellers så er jo tampong en mulighet, men det er jo ikke sikkert hun vil føle seg komfortabel med det. Om hun skulle ha en noenlunde regelmessig mens når ferieplanleggingen begynner å nærme seg, så kan man selvsagt prøve å planlegge ut i fra det om det er mulig. Ellers så går det an å få utsettelses-piller hos legen.

Uansett hvilke tanker du har i hodet om "ubehagelige" situasjoner med mensen, så må du for all del ikke dele din bekymring for din datter. Kanskje hun ikke en gang tenker over at en allminnlig badeferie kan være et "problem". Ta problemet når det kommer isåfall. Ikke vits å la henne bekymre seg før en ferie, bedre å ta det der og da om hun skulle få mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er ganske ekkelt, at du som mor legger deg opp i hva som angår datteren din sin kropp?! Nesten litt incest over dette.... :tristbla:

Incest? Hvor i all verden får du det fra? Hun stiller bare et spørsmål angående sin datter. Regner med at datteren gjerne selv har kommet å fortalt om denne utfloden til henne... Er flott med mødre og døtre som har et åpent forhold angående kropp, slik at man faktisk kan prate om "problemer" med hverandre uten å være ukomfortabel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal legen gjøre? Sette i en propp til jenta er femten? :klo:

Det er virkelig ikke farlig å få mensen. Noen får den tidligere enn andre, men det er da ikke tegn på at noe er galt. Det er bare slik naturen er innrettet.

Hormoner eller noe. Det er noe galt når gjennsomsnittsalderen for mensen har gått så ned. Med mensen kommer andre hormoner som fører til blant annet svettelukt osv. Ikke gøy for et BARN.

Anonymous poster hash: 9923c...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er ganske ekkelt, at du som mor legger deg opp i hva som angår datteren din sin kropp?! Nesten litt incest over dette.... :tristbla:

Du er litt teit du? Det er vanlig at mødrene vet når døtrene får mensen, det er som regel de som holder de med bind og tamponger til de blir store nok også.

Anonymous poster hash: 9923c...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er ganske ekkelt, at du som mor legger deg opp i hva som angår datteren din sin kropp?! Nesten litt incest over dette.... :tristbla:

Bare.. hæ?

Det absolutt dummeste jeg har hørt!

Tror nok ikke det er så uvanlig å få mensen som 11-åring. Da jeg fikk det som 14-åring, hadde så og si alle i klassen allerede fått det. Prat med datteren din så hun vet at det er helt normalt, og lær henne hvordan man bruker bind og/eller tampong. Alt kommer til å gå så bra så! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare.. hæ?

Det absolutt dummeste jeg har hørt!

Tror nok ikke det er så uvanlig å få mensen som 11-åring. Da jeg fikk det som 14-åring, hadde så og si alle i klassen allerede fått det. Prat med datteren din så hun vet at det er helt normalt, og lær henne hvordan man bruker bind og/eller tampong. Alt kommer til å gå så bra så! :)

Nei, det er helsesøster sin oppgave..... Jeg som mor ville aldri lagt meg opp i hva som angår mine døtre kroppslig, det er et klart skille, legge seg oppi mensen til en nesten tenåring, er ja, ikke tema!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helsesøster sin oppgave..... Jeg som mor ville aldri lagt meg opp i hva som angår mine døtre kroppslig, det er et klart skille, legge seg oppi mensen til en nesten tenåring, er ja, ikke tema!

Oi, jeg innså nettopp hvor glad jeg er som ikke vokste opp med deg til mor! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er helsesøster sin oppgave..... Jeg som mor ville aldri lagt meg opp i hva som angår mine døtre kroppslig, det er et klart skille, legge seg oppi mensen til en nesten tenåring, er ja, ikke tema!

"Legge seg oppi mensen"? Her er det snakk om å forberede barnet sitt på det som kommer til å skje med kroppen hennes. Og det er foreldrenes jobb å forberede barna som best de kan.

Hos oss er det sånn at barna snakker åpent om menstruasjon og pubertet med BEGGE foreldrene, hva sier du til dét??

Makan...

Endret av Raven Emerald
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er ganske ekkelt, at du som mor legger deg opp i hva som angår datteren din sin kropp?! Nesten litt incest over dette.... :tristbla:

Vet du hva incest betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helsesøster sin oppgave..... Jeg som mor ville aldri lagt meg opp i hva som angår mine døtre kroppslig, det er et klart skille, legge seg oppi mensen til en nesten tenåring, er ja, ikke tema!

herregud du er jo helt på bærtur.

"Mamma, det kommer noe brunt ut av meg"

"Dette er ikke mamma sin oppgave, lille venn, gå til helsesøster på mandag"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hormoner eller noe. Det er noe galt når gjennsomsnittsalderen for mensen har gått så ned. Med mensen kommer andre hormoner som fører til blant annet svettelukt osv. Ikke gøy for et BARN.

Anonymous poster hash: 9923c...04a

Men herrejesus. Håper for all del at dette er trolling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Jeg forstår virkelig ikke at folk står i kø for gratulere i denne tråden. At en liten jente på knapt 11 år får mens er ingenting å gratulere.

Det er ingenting å gratulere, men det er ingenting å krisemaksimere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Nei, det er helsesøster sin oppgave..... Jeg som mor ville aldri lagt meg opp i hva som angår mine døtre kroppslig, det er et klart skille, legge seg oppi mensen til en nesten tenåring, er ja, ikke tema!

Unnskyld meg, men tuller du? Er ikke mensen mammas oppgave? Jeg fikk mensen midt i sommerferien, som 12-åring! Skulle jeg ha holdt ut hele sommeren til skolen begynte igjen?!

Selvfølgelig er det ikke noe "incest" over at en mamma vet om sin lille jentes mens. Det er en omsorgsfull mamma som passer på datteren sin!

Håper du tuller, eller så håper jeg at du IKKE har en liten jente i hus!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er ganske ekkelt, at du som mor legger deg opp i hva som angår datteren din sin kropp?! Nesten litt incest over dette.... :tristbla:

Stakkars datteren din.

Anonymous poster hash: fde04...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...