missdior Skrevet 12. mai 2015 #1621 Skrevet 12. mai 2015 ENDELIG TIPPER JEG RETT PÅ NOE!!!!!!!!!!!1 Gratulerer
Saltsild Skrevet 12. mai 2015 #1622 Skrevet 12. mai 2015 ENDELIG TIPPER JEG RETT PÅ NOE!!!!!!!!!!!1 Gratulerer Du tippa riktig på meg og (måtte bare si det, hahaha!)
Skyblue Skrevet 13. mai 2015 Forfatter #1623 Skrevet 13. mai 2015 Etter en veldig lang dag med flytting og vasking er vi endelig på plass i det nye huset! Litt hjemlengsel allerede haha.. Men det går seg til. Veldig fint her! Sitter og slapper av på sofaen med en pose smash
Nautika Skrevet 14. mai 2015 #1624 Skrevet 14. mai 2015 Hurra for flytting til hus (selv om du ditcher riktig side av fjorden!) Det er vel godt å komme på plass?
Skyblue Skrevet 14. mai 2015 Forfatter #1625 Skrevet 14. mai 2015 (endret) Hurra for flytting til hus (selv om du ditcher riktig side av fjorden!) Det er vel godt å komme på plass? Veldig deilig! I dag blir det en liten tur til byen for litt shopping. Nye gardiner, koseklær til meg selv, kanskje jeg sniker til meg litt jenteklær til lille ghandi Endret 14. mai 2015 av Skyblue
lillemeg90 Skrevet 14. mai 2015 #1626 Skrevet 14. mai 2015 Veldig deilig! I dag blir det en liten tur til byen for litt shopping. Nye gardiner, koseklær til meg selv, kanskje jeg sniker til meg litt jenteklær til lille ghandi Er det ikke stengt hos dere også i dag?
Skyblue Skrevet 14. mai 2015 Forfatter #1627 Skrevet 14. mai 2015 Er det ikke stengt hos dere også i dag? Åh faen.. Det er det jo haha hadde helt glemt det.
Nautika Skrevet 14. mai 2015 #1628 Skrevet 14. mai 2015 Åh faen.. Det er det jo haha hadde helt glemt det. Du får ty til nettshopping eller dra over grensa
Skyblue Skrevet 14. mai 2015 Forfatter #1629 Skrevet 14. mai 2015 Du får ty til nettshopping eller dra over grensa Holder på mye fint på ellos! Om det fortsatt er jente her inne, blir fargene på rommet hennes beige/brunt, lysegrønt og litt rosa! Hun får nok ikke noen prinsesserom.. Er ikke så fan av det.
Nautika Skrevet 14. mai 2015 #1630 Skrevet 14. mai 2015 Holder på mye fint på ellos! Om det fortsatt er jente her inne, blir fargene på rommet hennes beige/brunt, lysegrønt og litt rosa! Hun får nok ikke noen prinsesserom.. Er ikke så fan av det. Blir ikke prinsesserom her heller. Jeg syns turkis/petrol/aqua er kjempefint, så det blir nok noe sånt. Enn så lenge fungerer det fremtidige barnerommet som gjesterom, det trengs vel litt overnattingsplass til de langveisfarende
Skyblue Skrevet 16. mai 2015 Forfatter #1631 Skrevet 16. mai 2015 Jeg er som sagt en ganske utålmodig person. Og nå får tålmodigheten min testes seg igjen.. Jeg er 18+3 i dag og vil så gjerne kjenne spark eller dult her inne! I en oktobergruppe hører jeg om flere jenter der inne som er like langt som meg eller litt lenger som har kjent spark og dult hver dag siden uke 16 og noe. Og noen av de er også førstegangs. Og det gjør at jeg blir enda mer utålmodig! Jeg vil å! Drev å brukte lommelykt på mobilen i går og lyste mot magen da de kan se nå og dermed reagerer på sterkt lys. Dytta litt på magen og stirra på den for å se om magen rista eller noe. Kunne såvidt se noe. Men når jeg la meg omtrent en time etterpå, så kunne jeg kjenne tre-fire små dult under magen/over skambenet. Med mindre ghandi har flytta på seg, så vet jeg hun har hodet ved siden av navelen og beina ned i bekkenet. Jeg føler meg veldig bra om dagen og har masse energi. Eneste som minner meg på at jeg er preggers er magen som buler ut, linea nigra som så fint vises på magen og at jeg får litt vondt i bekkenet av å løfte ting etc. Men ellers orker jeg å gå opp bratte bakker og turer med hundene. Har jo flytta og funnet en ny tursti jeg går med hundene hver morgen og den turstier går bare oppover... Så jeg har fått trent rumpe og lår de siste fire dagene her. Kjennes herlig! Men samtidig så tenker jeg at jeg jo gravid! Men det bare føltes ikke sånn noen ganger Haha litt langt innlegg, men dette er nå mine tanker. Jeg skal være takknemlig for at jeg føler meg bra om dagen, men kanke lille ghandi snart gi fra seg tegn til at hun er der a?? Føler jeg må ta fram doppleren annenhver dag for å bare høre at hun fortsatt er her inne!
Frøkenanonym Skrevet 16. mai 2015 #1632 Skrevet 16. mai 2015 Jeg kjenner meg SÅ igjen Jeg var også kjempeutolmodig, og irriterte nok frøkna litt vel mye! Lå og trykte litt frem og tilbake(ikke på noen skadelig måte) for å fremprovosere spark.. Fikk etterhvert svar hver gang - men rundt den tiden du er nå begynte jeg å bli sikker på at det faktisk var det jeg kjente Hvordan ligger morkaka di? Mamma kjente ikke noe før uke 20 - som er veldig vanlig for førstegangs. Håper gandhi snart kutter ut stillingen sin og begynner med noe mer rampete - boksing? Til trøst, kjenner jeg det hver dag flere ganger om dagen nå. Det er bare noen uker unna der du er Deilig å komme seg ut og gå slik hver dag! Skulle nesten ønske jeg hadde hatt hund for å få pest ut ræva mi ..ikke minst for å komme i gang med eksamenslesinga. Vi får bare nyte å ha litt ekstra energi dette trimesteret, blir vel noen syteinnlegg mot slutten tenker jeg - der sparkene er vonde og du lurer på hvorfor du ønsket det
juliane Skrevet 16. mai 2015 #1633 Skrevet 16. mai 2015 Vi får bare nyte å ha litt ekstra energi dette trimesteret, blir vel noen syteinnlegg mot slutten tenker jeg - der sparkene er vonde og du lurer på hvorfor du ønsket det Det blir som meg som uttalte til en venninne at jeg håpte jeg ble litt kvalm siden jeg hadde lest at det var et godt tegn på at det skulle gå bra. Jada, gjett hvem som angret på den uttalelsen i løpet av de 6 ukene jeg ikke kom meg ut av huset (eller ut på kjøkkenet for den saks skyld) fordi jeg var så kvalm. For akkurat to uker siden var jeg 18+3, og da satt jeg på flyplassen i Madrid og lurte veldig på om det kanskje kunne være babyen jeg kjente, men var neimen ikke sikker. Så tok det ikke mange dagene til jeg var sikker, og nå har til og med A kjent masse spark utenpå den siste uka. Så det er nok rett rundt hjørnet for deg også! Her blir det heller ikke noe rosa prinsesserom nei, prøver å kjøpe så lite rosa som mulig faktisk. Både fordi jeg ikke gidder å bytte ut alt hvis det skulle komme en lillebror i fremtiden, men også fordi jeg syns det kan bli altfor rosa og sukkersøtt til de små jentebabyene altså. Og jeg vet jo at alle andre kommer til å kjøpe rosa ting og klær i barselsgave o.l, så her blir det mest mulig kjønnsnøytralt fra mamma og pappa! (Men noe rosa skal vi kjøpe også altså. )
Skyblue Skrevet 17. mai 2015 Forfatter #1634 Skrevet 17. mai 2015 Håper alle har hatt en fin 17. Mai! Siden mannen jobbet nattevakt og jobber i natt også har han sovet i hele dag. Så jeg dro til Moss alene med hundene, leverte de til foreldrene mine og dro videre til vennene mine for å grille og spise kaker. I morra kommer moren min hit med hundene igjen og så drar vi til IKEA. Skal bli godt å få spisegruppe her! Og nytt stuebord! Foreløpig er det nye huset ganske tomt med et par pappesker her og der litt stusselig så skal bli godt med litt møbler! Gleder meg til å innrede! Ellers sitter jeg for øyeblikket i sofaen godt pakket inn i dyna! Tror jeg skal sove her i natt xD syns det er litt skummelt å sove helt alene på et nytt sted. Bestilte forresten babynest til lille ghandi her om dagen. Tror det blir mye brukt! Ser for meg å ta med det overalt.
malicious Skrevet 17. mai 2015 #1635 Skrevet 17. mai 2015 Vi hadde med nestet overalt de første månedene - helt genialt! Ang spark - vet du om du har morkaka mot magen eller ryggen? Kan være avgjørende hvor tidlig man kjenner noe Tror jeg kjente fra uke 16.
Skyblue Skrevet 17. mai 2015 Forfatter #1636 Skrevet 17. mai 2015 (endret) Vi hadde med nestet overalt de første månedene - helt genialt! Ang spark - vet du om du har morkaka mot magen eller ryggen? Kan være avgjørende hvor tidlig man kjenner noe Tror jeg kjente fra uke 16. Godt å høre Morkaka er bak. Kjenner svake dult rett over skambenet et par få ganger i uka, vet at hodet til ghandi er ved navelen og rumpa ned i bekkenet så må være lille jeg kjenner men kjenner vel mer snart.. Er 18+4 i dag. Fant også ut at hun veide 248 gram da hun var 17+6. Regna det ut på en sånn side. Gøy! Da må hun vel veie rundt 300 g nå? Gleder meg til hun blir større og sterkere! Endret 17. mai 2015 av Skyblue
Mus-Katt Skrevet 17. mai 2015 #1637 Skrevet 17. mai 2015 Oi ikke fått med meg at du er gravid tror jeg! Gratulerer ja 300-350 gram var visdt normalt 19-20 uker så kan nok stemme. Ang hvordan fosteret ligger når de er så små så forandres det hele tiden, de har god plass og flytter seg stadig, i løpet sv ordinær ul starta med hodet ned, men iløpet av noen sekunder var rumpa ned før så hodet ned igjen. Slikt merker du også kanskje etterhvert hvordan fosteret forandrer stilling i løpet av dagen i forb med bevegelser så spennende, en av de tingene jeg savner mest ved å være gravid! Bevegelse!
Skyblue Skrevet 19. mai 2015 Forfatter #1638 Skrevet 19. mai 2015 I dag morges kjente jeg lille ghandi tydelig! Først kjente jeg jo ikke noe og tok fram doppleren for å lytte på henne, men når jeg plasserte doppleren på magen og hjertelyden poppet opp med en gang, sparket/bokset hun på dopplern. Jeg skvatt litt og syns det var så moro! Trengte ikke å lytte så lenge likevel da hun heller ga fra seg spark. La så hånda mi på magen og fikk flere dulter borti. Ååh ble så glad at jeg holdt på å grine! Har ikke kjent det så tydelig før. Var så morsomt. Haha. Da kjente jeg hvor glad jeg er i lille ghandi <3 Har sendt mail om ny time på ul i Sandefjord for å bekrefte kjønnet sikkert. Satser på at det fortsatt er ei lita jente da Ellers er jeg endelig 19+0 i morra... Uke 18 har vært den tregeste uka ever!!!
miore Skrevet 20. mai 2015 #1639 Skrevet 20. mai 2015 For en herlig følelse! Jeg kjente også spark tydelig fra uke 18+noe. Kjente første lille dultet som bare måtte være barnet 18+2, før det var stille i noen dager. Fra 18+5 eller noe sånt kjente jeg plutselig masse liv hver dag. Utrolig betryggende og fint, og plutselig veldig mye lettere å knytte seg til henne!
Vanillalilla Skrevet 20. mai 2015 #1640 Skrevet 20. mai 2015 Her vil jeg følge med! Har lest hele tråden nå, så gøy at det gikk bra etterhvert
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå