Gå til innhold

Skyblue og lille E <3


Skyblue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var smart ja! Det med å ta med flats i veska. Takk for tips! :)

Da blir det etter oul her også. 16 dager igjen! :danse:

Var i fin form (null kvalme) i 2 uker, fram til i går hvor jeg kjente meg litt uggen. Og i dag spydde jeg ut den første frokosten. Men er ikke så kvalm da, så dt kom litt overraskende! Men skylder på all det godteriet jeg spiste på fredag. :P

Jeg lyttet også til hjertet i går, men for første gang forsvant hjertelyden så fort at jeg måtte lete litt igjen. Fant jo den hver gang men tror babyen svømmer unna for å unngå doppleren. Heh.. jeg tar den ikke fram mer enn 1-2 ganger i uka og ligger maks 5-8 minutter så håper ikke jeg plager babyen for mye. Vil jo bare høre at lillingen fortsatt koser seg der inne og har det bra! :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også etter OUL, men tror egentlig jeg kommer til å vente litt lenger. Om ikke annet fordi jeg ikke klarer å finne på noen original måte å fortelle det på. :fnise:

Jeg hadde også et tilbakefall med spying halvannen uke etter jeg trodde jeg var ferdig, men det var heldigvis bare en kveld og over to uker siden nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha flate converse på 17 mai, haha! Jeg orker ikke hæler i det hele tatt :P

Vi tenker å publisere det etter OUL, men det er fullt mulig at vi ikke sier noe i det hele tatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næh kanskje like greit å bare legge inn tippelista her :P Er jo uans ikke så lenge til til 12. mai! :biggrin:

Tippeliste kjønn:

:babygutt:
Meg selv
Mannen
Frøkenanonym
J86
Trampe
Saltsild
juliane
Blomst12
Dyregod
Lillemeg90

:babyjente:
Saraby
Shoppedilla
Nautika
miore
Askmeagain89

missdior

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby svømte fra doppleren til og med i uke 28 hos jordmor ;) Hun sa det var typisk fram til uke 32, da har de mindre plass og kommer seg ikke unna lenger ;)

Jeg tipper gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker absolutt ikke doppleren skjønner jeg :P

Drømte i natt at mannen og jeg var på bilferie med våre to døtre. Eldste var sånn 12 og yngste 8 ca. Mye som skjedde på ferien. Kom såvidt unna en svær bilkollisjon og måtte svømme til havs for å rekke en ferje heh.. Hun yngste var fryktelig rampete og prøvde å tenne på håret til mannen mens vi kjørte. Endte opp med at eldste jenta sitt bein begynte å brenne, men jeg klarte heldigvis å slukke brannen før hun fikk skader. Noen ganger var disse jentene hundene mine og andre ganger mennesker. Haha.

Rar drøm xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha rare drømmer man får!

Jeg hadde tenkt å tippe at du får jente, men så når du sier du drømmer om døtre så blir jeg nødt å tippe gutt. #ulogisklogikk

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgenkvalmen er tilbake... på tredje dagen i dag. Etter nesten tre uker (sånn ca) kvalmefri er den plutselig tilbake. Har spydd hver morgen på tredje dagen nå. Utover dagen er jeg "bare" litt uggen, men er SÅ lei av å være det og var veldig fornøyd med å tro at kvalmen var over for godt, men den gang ei.. :P Også kjent at det strekker og graver og vokser godt her inne de siste dagene, magen har plutselig blitt hard akkurat der hvor den lille kulen er, så det føltes som livmora har kommet litt lenger opp.

Veide meg også for to dager siden og gått opp 2 kg siden uke 10. Så nå har jeg gått opp totalt 6 kg i svangerskapet... målet er å gå opp maks 12 kg, så bare 6 igjen da... heh.. :rolleyes: Men blir fornøyd om jeg går opp maks 15 kg da. Helst ikke mer enn det, for er så redd for at veien tilbake blir så laaang og tung! Håper jeg raser ned de første kg etter fødsel! Jeg tenker kanskje litt vel mye på vekta om dagen, men har viiirkelig ikke lyst til å ligne en hval på slutten! Bokstavelig talt.. nei takk.

Ellers var mannen og jeg innom det nye huset vi skal flytte inn i mai og fått ekstranøkkel til huset og skrevet kontrakt. Så nå kan vi dra opp når vi vil og pusse opp soverommene oppe. Gleder meg til det er ferdig. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at kvalmen er tilbake! Jeg hadde en periode der den kom tilbake jeg også, men da gikk det over etter en uke. Håper det blir sånn for deg også.

Ikke vær redd for å gå opp i vekt, hvis du er normalvektig er det ikke noe problem å gå opp 16 kg. Men jeg skjønner absolutt tankene dine. Har de samme selv. Men for meg tok ammingen så mye på at jeg gikk ned mer enn før graviditet. Gikk opp 13,5 kg og ned 15 kg etter to uker... Så det er lurt med litt ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at kvalmen er tilbake! Jeg hadde en periode der den kom tilbake jeg også, men da gikk det over etter en uke. Håper det blir sånn for deg også.

Ikke vær redd for å gå opp i vekt, hvis du er normalvektig er det ikke noe problem å gå opp 16 kg. Men jeg skjønner absolutt tankene dine. Har de samme selv. Men for meg tok ammingen så mye på at jeg gikk ned mer enn før graviditet. Gikk opp 13,5 kg og ned 15 kg etter to uker... Så det er lurt med litt ekstra :)

Håper det! :)

Normalvektig fra før ja, men hadde vært fint å gå ned så fort etter fødsel! Håper jeg lider av samme skjebne som deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge du spiser som normalt tror jeg ikke du må bekymre deg for vektøkning. Kroppen er gjerne litt ekstra påpasselig med å ta imot den næringen den får (bla ved saktere fordøyelse). Det er veldig individuelt når man legger på seg også, noen går nesten ikke opp etter å ha kommet halvveis, mens andre først begynner å gå opp da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke bekymre deg for mye for vekta, for den kommer til å bli høyere uansett! ;) spis og drikk som du gjorde før gravidgraviditet men putt inn noen små ekstramåltider her og der. Jeg la på meg 11 kg nå, hadde vektgrense på 9 siden jeg var veldig overvektig fra før, men hadde vært umulig å bare gå opp 9 for meg uansett :P nå 5 dager etter fødsel er jeg 1 kg fra startvekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke turt å veie meg på en stund jeg nå... :sjenert: Var + 3 sist jeg sjekket, men husker ikke helt hvor lenge siden det er. Gikk ned halvannen kilo da jeg var så dårlig, men det skulle man ikke tro nå lenger! ;) Jeg var halvannen kilo over grensa til overvektig da jeg ble gravid, så jeg vet liksom ikke helt hvor mye det er "greit" at jeg legger på meg. Burde jo være litt mindre enn om jeg var under 25 i BMI, samtidig som 1,5 kilo ikke akkurat er så mye at jeg havner i kategori med de som veier 15 kilo mer enn normalvekt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke turt å veie meg på en stund jeg nå... :sjenert: Var + 3 sist jeg sjekket, men husker ikke helt hvor lenge siden det er. Gikk ned halvannen kilo da jeg var så dårlig, men det skulle man ikke tro nå lenger! ;) Jeg var halvannen kilo over grensa til overvektig da jeg ble gravid, så jeg vet liksom ikke helt hvor mye det er "greit" at jeg legger på meg. Burde jo være litt mindre enn om jeg var under 25 i BMI, samtidig som 1,5 kilo ikke akkurat er så mye at jeg havner i kategori med de som veier 15 kilo mer enn normalvekt. :sjenert:

Du havner helt klart ikke i den kategorien ;) de fleste får ikke noen begrensninger for kroppen ordner som regel litt selv, men 12-14 kg er en tommelregel på de som ligger i en helt ålreit vektklasse. Jeg var 30 kg overvektig når jeg ble gravid og fikk beskjed om å ikke legge på meg mer enn 9, likevel fikk jeg masse skryt på sykehuset for at jeg "bare" la på meg 11 ;) veninnen min som var litt undervektig fikk beskjed om å legge på seg rundt 24 kg :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...