Gå til innhold

Skyblue og lille E <3


Skyblue

Anbefalte innlegg

15 uker. Bør kanskje ikke tenke sånn, men nå er jeg nådd den grensa hvor man har rett til å begrave barnet sitt hvis det blir født for tidlig og ikke klarer seg. Men det skal jeg få slippe da! Størst sannsynlig ;) Men likevel greit å vite at HVIS det skulle gå galt, så blir ikke babyen bare tatt ifra meg og thats it. Nå får jeg lov å begrave hen og sånt.

Men feirer for 15 uker og halveis til tredje trimester! Er det ikke det a? :P Begynner ikke tredje trimester rundt uke 28-30 en gang?

Ooog... det var ABSOLUTT ikke planen!!! MEN, mannen ombestemte seg plutselig angående det å kjøpe en helt ny vogn til 10 000 kr. Latterlig mener han. Joa, det er jo litt mye penger for en vogn, men jeg ville jo ha en ny vogn siden dette er vårt første barn! Men etter litt diskusjon ga jeg meg tilslutt og begynte heller å titte på finn. Og så fant jeg en emmaljunga 2013 modell til 3000 kr. Inkludert i prisen er understellet, to bagdeler og en sportsdel. Og den ene bagdelen er ubrukt! Jeg sendte en mld til selger og spurte om den fortsatt var til salgs, og det var den! Sa jeg kunne hente den på mandag og vips var avtalen i boks. :sjokkert:

Er det ikke litt tidlig?? men samtidig et kupp!! Likte vogna kjempegodt og den ubrukte, nye bagdelen er i beige! Kjempefin!! Gleder meg til å hente den :) Men gjemmer den bort i boden i det nye huset så lenge, den skal ikke i hus enda tenker jeg :P.(boden er i et eget lite hus ved siden av selve huset)

Ellers våkna jeg opp i dag med nesten ikke no luft i magen! Så altså følte jeg meg så lett og tom, magen var nesten flat (litt kul på magen enda, men tom mage!) og det er en litt blanda følelse :fnise: Deilig å føle seg litt lett og "slank" igjen, men samtidig litt ekkelt... for er det faktisk en liten baby her inne?? Jeez!

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 uker. Bør kanskje ikke tenke sånn, men nå er jeg nådd den grensa hvor man har rett til å begrave barnet sitt hvis det blir født for tidlig og ikke klarer seg. Men det skal jeg få slippe da! Størst sannsynlig ;) Men likevel greit å vite at HVIS det skulle gå galt, så blir ikke babyen bare tatt ifra meg og thats it. Nå får jeg lov å begrave hen og sånt.

Men feirer for 15 uker og halveis til tredje trimester! Er det ikke det a? :P Begynner ikke tredje trimester rundt uke 28-30 en gang?

Ooog... det var ABSOLUTT ikke planen!!! MEN, mannen ombestemte seg plutselig angående det å kjøpe en helt ny vogn til 10 000 kr. Latterlig mener han. Joa, det er jo litt mye penger for en vogn, men jeg ville jo ha en ny vogn siden dette er vårt første barn! Men etter litt diskusjon ga jeg meg tilslutt og begynte heller å titte på finn. Og så fant jeg en emmaljunga 2013 modell til 3000 kr. Inkludert i prisen er understellet, to bagdeler og en sportsdel. Og den ene bagdelen er ubrukt! Jeg sendte en mld til selger og spurte om den fortsatt var til salgs, og det var den! Sa jeg kunne hente den på mandag og vips var avtalen i boks. :sjokkert:

Er det ikke litt tidlig?? men samtidig et kupp!! Likte vogna kjempegodt og den ubrukte, nye bagdelen er i beige! Kjempefin!! Gleder meg til å hente den :) Men gjemmer den bort i boden i det nye huset så lenge, den skal ikke i hus enda tenker jeg :P.(boden er i et eget lite hus ved siden av selve huset)

Ellers våkna jeg opp i dag med nesten ikke no luft i magen! Så altså følte jeg meg så lett og tom, magen var nesten flat (litt kul på magen enda, men tom mage!) og det er en litt blanda følelse :fnise: Deilig å føle seg litt lett og "slank" igjen, men samtidig litt ekkelt... for er det faktisk en liten baby her inne?? Jeez!

Hurra for uke 15! Tenk, om bare noen uker er du halveis i hele svangerskapet :hoppe:

Gratulerer med vognkjøp :nigo: Jeg er helt enig med mannen din om at splitter ny vogn til den prisen er bortkasta penger jeg da :sjenert: Uansett hvor mye det er første barnet. Vi har en ny og en brukt vogn (den brukte skal stå hos moren min), å de kostet det samme liksom :ler: Å nå har du jo gjort et skikkelig kupp sjæl!! Om det er tidlig eller ikke er det du som må føle på. Er ikke noe fasit på det ;) Vi kjøpte i uke 14. Alle sier at man bør vente i tilfelle det skjer noe osv. Vel, jeg er veldig glad jeg ikke ventet så lenge for da hadde ikke jeg hatt mulighet til å bli med på noe særlig shopping pga. formen min. Og hadde noe skulle gått galt så hadde vi jo uansett prøvd mer og kommet til å trenge utstyret en eller annen gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 15! Tenk, om bare noen uker er du halveis i hele svangerskapet :hoppe:

Gratulerer med vognkjøp :nigo: Jeg er helt enig med mannen din om at splitter ny vogn til den prisen er bortkasta penger jeg da :sjenert: Uansett hvor mye det er første barnet. Vi har en ny og en brukt vogn (den brukte skal stå hos moren min), å de kostet det samme liksom :ler: Å nå har du jo gjort et skikkelig kupp sjæl!! Om det er tidlig eller ikke er det du som må føle på. Er ikke noe fasit på det ;) Vi kjøpte i uke 14. Alle sier at man bør vente i tilfelle det skjer noe osv. Vel, jeg er veldig glad jeg ikke ventet så lenge for da hadde ikke jeg hatt mulighet til å bli med på noe særlig shopping pga. formen min. Og hadde noe skulle gått galt så hadde vi jo uansett prøvd mer og kommet til å trenge utstyret en eller annen gang :P

Ja, jeg er litt enig selv altså :fnise: Men har liksom bare tenkt "denne ENE gangen fortjener jeg vel å få kjøpe noe dyrt og nytt??" men nå i ettertid tenker jeg jo at jah.. 10 000 for en ny vogn er litt teit :P Kan få minst like fin vogn til halve prisen :laugh: Så jeg gleder meg til å hente den! Føler kanskje det er litt tidlig, men bare fordi "alle andre" ikke kjøper så tidlig føler jeg :P Og jeg tror ikke på den derre "kjøper du vogn for tidlig, går det galt" og som du sier.. hvis det skulle gå galt, så får man jo uansett brukt den til neste baby det går bra med :) Men har egentlig hatt en god magefølelse hele dette svangerskapet så langt, så gjør ikke noe å ha vogn klart nå egentlig. Og så er det jo gøy å titte litt på den innimellom. Prøvetrille og ikke minst la hundene bli vant til den å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg begynt å pakke litt. Greit å pakke litt og litt tenker jeg.. Men det har resultert i litt låsning i reva eller hva det er forno. Mild bekkenløsning? xD gjør litt vondt å gå og enda vondere å bøye seg. Låser seg skikkelig liksom! Så får ta det litt roligere i morra så jeg ikke krepererer helt :P

Ellers tror jeg (kanskje veldig tidlig enda da men!) men når jeg satt på do i stad så kjente jeg plutselig et lite dult på siden av magen langt nede. Føltes som en pekefinger kom borti magen eller som en fisk som kommer borti akvariet liksom :P jeg Skvatt skikkelig og bare "var det babyen???" for har ikke kjent lignende før. Forventa det heller ikke da jeg bare er 15+1 enda. Men har hørt at man kan kjenne allerede nå også. Men får se når jeg kjenner det igjen da.. Da kan jeg være mer sikker på at det er babyen :P lyttet til hjertet istad å. Åh verdens fineste lyd!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig med vognkupp! Hva slags Emmaljunga er det?

Og det er litt tidlig som førstegangs, men absolutt ikke umulig. :) Jeg kjente bevegelse et sted mellom uke 14 og 15 i svangerskap nummer to. Åh, plutselig savner jeg å være gravid. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg begynt å pakke litt. Greit å pakke litt og litt tenker jeg.. Men det har resultert i litt låsning i reva eller hva det er forno. Mild bekkenløsning? xD gjør litt vondt å gå og enda vondere å bøye seg. Låser seg skikkelig liksom! Så får ta det litt roligere i morra så jeg ikke krepererer helt :P

Ellers tror jeg (kanskje veldig tidlig enda da men!) men når jeg satt på do i stad så kjente jeg plutselig et lite dult på siden av magen langt nede. Føltes som en pekefinger kom borti magen eller som en fisk som kommer borti akvariet liksom :P jeg Skvatt skikkelig og bare "var det babyen???" for har ikke kjent lignende før. Forventa det heller ikke da jeg bare er 15+1 enda. Men har hørt at man kan kjenne allerede nå også. Men får se når jeg kjenner det igjen da.. Da kan jeg være mer sikker på at det er babyen :P lyttet til hjertet istad å. Åh verdens fineste lyd!! <3

Vær forsiktig med bekkenet, ja! Går fort fra litt vondt til ekstremt vondt.

Det kan godt hende det :) Var sånn jeg kjente det første gang og jeg var vel i uke 16 :P

Vognkupp er bra! :danse: Vi kjøpte i uke 21-22 tror jeg det var. Da var det romjulssalg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med vognkupp! Hva slags Emmaljunga er det?

Og det er litt tidlig som førstegangs, men absolutt ikke umulig. :) Jeg kjente bevegelse et sted mellom uke 14 og 15 i svangerskap nummer to. Åh, plutselig savner jeg å være gravid. :sjenert:

Emmaljunga edge duo 2013 modell med classic Cryptonit understell :) den brukte bagdelen og sportsdelen er i grå og hvit mens den ubrukte bagdelen er i beige.

Ja forventa ikke at jeg skulle kjenne noe enda så det kom helt overraskende på meg! :P ikke kjent noe mer siden.. Spent på når neste kommer og om det føltes likt.

EDIT: City cross var det ikke edge duo!

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

City Cross har jeg også. :) Veldig fornøyd. Den har blitt trillet noen mil for å si det sånn. :P

Drømmen var en mondial duo. Med stålkurv og ikke "pose" kurv om du skjønner :P haha.. Men mange som er fornøyd med City cross skjønner jeg så håper jeg også blir fornøyd. De er jo litt mindre enn mondial og edge å. Dermed litt lettere kanskje. Henter den i ettermiddag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at vi har City Cross vi og. Veldig fornøyd, hadde valgt akkurat samme vogna i dag! Har trillet mange, mange mil og vogna er fremdeles like fin :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre! :) satser på at jeg også vil trives godt med den!

Ellers er det utrolig vanskelig å bli avvist av mannen om dagen. Jeg drømmer nesten hver natt at han er utro eller svikter meg på en eller annen måte og det er så jævlig å våkne opp og det er det første man tenker på når man står opp... Og så i tillegg føler jeg mannen blir så fort irritert på meg om dagen uten å skjønne hvorfor. Og da begynner jeg å grine med en gang. Ikke likt meg men er vel hormonene som har skylda her. Kjenner jeg har mye mer behov for at han kysser og klemmer på meg om dagen... Jeg syns også det er litt vanskelig å se meg selv gå opp i vekt og sånt, vanskelig å finne klær i skapet som passer. Må vel snart ut og shoppe litt tenker jeg. Har kun to t-skjorter som passer for tida. Og varmen begynner virkelig å komme nå. Får litt panikk. Vet ikke hva som passer meg lengre! Med omtrent dobbelt så store pupper og en bulende mage (mesteparten er luft) er det vanskelig å finne noe jeg føler meg fin i.

Blah ikke bare bare å være gravid :P ellers utenom det så setter jeg pris på at jeg er veldig lykkelig om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å grine gravidtårer og fikk tatt en prat med mannen. Sa også at jeg trengte litt ekstra kos om dagen haha! Det skulle han prøve på...

Nå er vi på vei til å hente vogna jeg har kjøpt! Håper den er så hel og fin som den så ut på bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være for tidlig å kjenne spark så tidlig. Jeg kjente spark tidlig også. Det er mer vanlig at det tar lenger tid som førstegangs, sikkert fordi man ikke kjenner bevegelsene, men ingen kan ta fra deg følelsen av å ha kjent noe, tidlig eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaa! Venter på å kjenne det igjen jeg! :P

Henta vogna nå. Superfornøyd altså! Så fin og veldig enkel å ha med å gjøre. Veldig god å trille å. Tror jeg vil elske den etter hvert når den kommer i bruk :) skal legge ut bilde i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det du sier om kos!

Mannen min er klar på at jeg har blitt mye mer klengete etter at jeg ble gravid. Og jeg merker at noen dager får jeg litt seperasjonsangst bare han skal dra på jobb. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vogn! Så deilig å ha den på plass allerede, her er ingenting påtenkt engang... Dvs, både jeg og mamma kjøpte noen ullbodyer på salg i forrige uke, that's it. :fnise: Uten å ha satt meg inn i noe som helst angående vogn har jeg forelsket meg i Stokke-vognene, med enten Crusi eller Trailz understell. Er bla fordi vi begge er høye (180 og 190), og barnet ligger mye høyere i de vognene. Men er veldig dyre vogner da, og nesten ingen til salgs på finn heller...

Jeg har forresten også hatt noen syke drømmer om utroskap, både fra min og hans side! Kanskje det er helt vanlig når man er gravid, at man trenger kjæresten mer plutselig? I den ene drømmen hadde han hatt tre forskjellige ONS i løpet av en mnd, og jeg var så fortvila. Og så prøvde han å trøste meg med at damene var de tre fineste damene fra den gangen han gikk på NHH, så det var jo ikke som om han lå med hvem som helst. Skikkelig god trøst må jeg si! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...