Gå til innhold

Skyblue og lille E <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er vel sånn for alle at man føler det går fortere for andre enn en selv :P Hvor langt er du nå? Bare 6 uker til uke 20! Håper de ukene går fort :)

Er i uke 21 nå.

Halvveis og det er jo stas, men det virker ikke som om det er gått så fort for meg som det har for deg. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har de masse som ikke er så dyrt:

http://www.asos.com/Women/Maternity/Nursing/Cat/pgecategory.aspx?cid=19764&r=2

Her har de ting som sitter veldig bra men som koster litt mer:

http://www.seraphine.com/nursing-clothes/nursing-dresses.html

Begge nettsider har bøttevis av fine mammaklær også, har handlet mye begge steder ;) Modellene som viser fram ammeklærne er stort sett også gravide, og en del av klærne er kombinerte mamma- og ammeklær.

Jeg er for øvrig enig i at det er mye katastrofalt kjedelig eller til og med regelrett stygt på HM, som er ca de eneste som selger mammaklær i butikk - det er noen bukser som er ok, og singletene er jo kurante nok, men bortsett fra det er det traurige saker, synes jeg.

Da skal jeg sjekke ut de sidene over helgen.

Synd det ikke er flere fysiske butikker, jeg liker å kunne prøve ting før jeg kjøper dem.

Spesielt nå når jeg ikke er helt sikker på hvilken størrelse jeg trenger osv.

Prøvde meg på en såkalt ammebh fra HM og endte opp med èn giga pupp isteden for to, ingen suksess med andre ord! :fnise:

Men buksene derfra er jeg faktisk godt fornøyd med hittill. :)

Skrevet

Da skal jeg sjekke ut de sidene over helgen.

Synd det ikke er flere fysiske butikker, jeg liker å kunne prøve ting før jeg kjøper dem.

Spesielt nå når jeg ikke er helt sikker på hvilken størrelse jeg trenger osv.

Prøvde meg på en såkalt ammebh fra HM og endte opp med èn giga pupp isteden for to, ingen suksess med andre ord! :fnise:

Men buksene derfra er jeg faktisk godt fornøyd med hittill. :)

Haha - har hørt om unibrow før, men HM klarer tydeligvis å få til uniboob :ler:

Skrevet

HM tror at alle gravide liker stripete topper og trekvart erme på genserne :fnise: Jeg er mest fornøyd med bukser fra HM, og genserne fra mamalicious syns jeg også er greie :) Jeg må nok få bestilt meg en vårjakke på nett, for på de to nærmeste HM-ene hadde de bare str small igjen av den ene gravidjakka :P

Skrevet (endret)

HM tror at alle gravide liker stripete topper og trekvart erme på genserne :fnise: Jeg er mest fornøyd med bukser fra HM, og genserne fra mamalicious syns jeg også er greie :) Jeg må nok få bestilt meg en vårjakke på nett, for på de to nærmeste HM-ene hadde de bare str small igjen av den ene gravidjakka :P

Hihi - trekvartermet, og gjerne prikkete også :fnise:

Edit: Jeg kjøpte meg ny vinterjakke/kåpe da de jeg brøkte før var rimelig sprengt etter uke 18 eller så, men har funnet ut at det funker å bruke de vanlige jakkene mine uten å lukke dem nå om våren! Mot sommeren, når jeg blir gigantisk, satser jeg på å slippe jakke ;)

Endret av miore
Skrevet

Da var nytt bosted klart! Var på ett par visninger i går og fant et lite hus (ca 80 kvm) med en svær tomt som vi falt for. Ganske landlig også, men likevel maks 10 minutter til nærmeste sentrum. "Sentralt" nok for oss! :) Her kan hundene løpe fritt rundt og nærmeste nabo er ca 100 meter unna. Akkurat som vi ønsket oss, og leieprisen er det ikke noe å klage på! Vi så for oss et viss beløp på leie pr mnd og satte opp budsjett etter det, men nå ble leia rundt 2000 kr lavere enn vi så for oss, så da ble det plutselig mer å spare på. Kommer godt med med tanke på at vi ønsker å kjøpe/bygge om maks 2 år! Flytter i midten av mai, så trenger ikke å begynne å pakke heeelt enda.

Mye fint som skjer om dagen, så våknet opp i syv tiden i dag og var lysvåken og tenkte alle mulige tanker, så var vanskelig å sovne igjen.. :fnise:

Skrevet

Grattis med nytt bosted! :D Det høres jo midt i blinken ut for dere da! Også billigere enn tenkt, nei - helt fantastisk ;) Det fine med å flytte er at en får kasta litt av det en ikke trenger/bruker lengre :) Deilig å stå opp i 7-tiden da! Skulle ønske jeg også fikk til det, synes jeg var "flink" som stod opp halv 10 idag liksom :fnise:

Skrevet

Hurra for nytt bosted! Høres jo helt perfekt ut (selv om det ligger på feil side av fjorden :P)

Skrevet

Kanon med perfekt hus, perfekt beliggenhet OG billigere leie enn budsjettert :danse:

Vi flytta for halvannet år siden, og det kjentes ut til at jeg kastet flere tonn stash. Skjønner ikke at det var plass til så mye ræl i en liten leilighet med ett soverom! Det var utrolig deilig å kaste alt vi ikke hadde bruk for - noe av det lå fremdeles i esker fra sist gang vi flyttet :fnise: Tok visstnok litt av da, mannen mener han måtte stoppe meg fra å ikke kaste alt vi eide ;)

Skrevet

Gratulerer med nytt hus! Høres helt herlig ut å bo så usjenert til :)

Skrevet

Gratulerer med nytt hus :) Så deilig!

Skrevet (endret)

Takk dere! :takke:

Vært å titta litt på nettbutikken Ikea og lagt inn ting jeg vil kjøpe til huset på huskelista. Håper å få med meg moren min på en shoppingtur der en dag snart :)

Og endelig fikk svigersøster og svigerfar også vite om den kommende ungen! Svigersøstra begynte å gråte av glede (hun ble mye mer glad enn jeg forventet, så det var koselig!) hun har selv en sønn på 2 år, som vi pleier å passe. Og svigerfar ble også glad, til min store lettelse! haha..

Vi hjalp svigersøstra og mannen hennes med å flytte i går, fra kl 11 på morgenen til 22 på kvelden! De har kjøpt seg leilighet. Veldig fint der assa :kul:

Og jeg begynner å bli sååå nysgjerrig på hvem som ligger her inne! Er det gutt eller jente?? haha. Vil vite nå jeg. Ca 3 uker til oul.. håååper vi får vite kjønn da! :P Hjerteslagene pleier å ligge på 130-140. Lyttet til hjertet i dag og prøvde å holde tellinga mens jeg hadde på stoppeklokke. Kom ikke noe særlig høyere enn 140, hvis jeg klarte å telle riktig da.

Oog... trodde ikke det gikk an å få så tidlig, men jeg har fått sånn gravid-strek fra navelen og ned til musa! Wææh! trodde ikke jeg skulle få det! Er det vanlig å få nå? er 14+4 i dag. Såvidt fått mage også, ser en forskjell fra uke 7 og nå liksom. Men ser fremdeles bare småfeit ut :icon_lol:

I dag er planen å få sendt inn oppgavene til læreren og fortsette studiene. Har gått litt tregt i det siste og jeg skal liksom rekke å bli ferdig med det til september ca! Så eh ja... må vel bare stå på nå! Leiligheten er ryddet og vasket så det er ihvertfall gjort!

I DAG SNØR DET BTW :pirat: skjeeera.

Endret av Skyblue
Skrevet

Tror ikke det er uvanlig at linea nigra begynner å synes tidlig i 2. trimester. Noen får den helt opp til solar plexus, og ikke bare fra navlen og ned! De samme hormonene som gjør streken synlig (den er der alltid, men vanligvis er den lys/hvit/usynlig) er de som gjør brystvortene mørkere, visstnok. Jeg har ikke fått verken linea negra eller mørkere brystvorter, men det skjer visst i 75 % av alle graviditeter, så du er veldig normal :)

Skrevet

Oi, hvilke ting skal du kjøpe på ikea da? :) Jeg har ikke klart å surre meg rundt til hva en trenger enda!

Så koselig med svigers da, husk at småbarnsmødre kan gråte oftere enn før de fikk barn - så det er helt normalt - men kjempegøy reaksjon ;) Så gøy at barnet hennes får et søskenbarn :)

Hvilken dato har du OUL da? :) 130-140 i puls, er det ikke da de sier gutt? :P Jeg har tippa jente på deg da men! Skal du lage en tippeliste i dagboka di? ;) Så spennende det er med liten i magen, hvem eeeer du? :hjerte:

Tror fint det går an å få mage så langt du er på vei nå ;) Jeg har hatt antydning nå et par uker, og spesielt siste dagene har den kommet mer og mer synes jeg.

Skrevet

Tror ikke det er uvanlig at linea nigra begynner å synes tidlig i 2. trimester. Noen får den helt opp til solar plexus, og ikke bare fra navlen og ned! De samme hormonene som gjør streken synlig (den er der alltid, men vanligvis er den lys/hvit/usynlig) er de som gjør brystvortene mørkere, visstnok. Jeg har ikke fått verken linea negra eller mørkere brystvorter, men det skjer visst i 75 % av alle graviditeter, så du er veldig normal :)

Aha det er det det heter :) takk! Ja fått mørkere brystvorter også og til tider er de utrolig ømme og steinharde.. :P men godt å høre at det er normalt da!

Skrevet

Oi, hvilke ting skal du kjøpe på ikea da? :) Jeg har ikke klart å surre meg rundt til hva en trenger enda!

Så koselig med svigers da, husk at småbarnsmødre kan gråte oftere enn før de fikk barn - så det er helt normalt - men kjempegøy reaksjon ;) Så gøy at barnet hennes får et søskenbarn :)

Hvilken dato har du OUL da? :) 130-140 i puls, er det ikke da de sier gutt? :P Jeg har tippa jente på deg da men! Skal du lage en tippeliste i dagboka di? ;) Så spennende det er med liten i magen, hvem eeeer du? :hjerte:

Tror fint det går an å få mage så langt du er på vei nå ;) Jeg har hatt antydning nå et par uker, og spesielt siste dagene har den kommet mer og mer synes jeg.

Altså til huset tenker jeg på :P tror ikke jeg skal kjøpe noe til bebisen enda.. venter med det til sommeren ihvertfall :) Men litt sånt interiør og kommoder til soverommene og sånt. Men jeg har også laga huskeliste til babyen. Tror jeg vet hvilken sprinkelseng jeg vil ha :P Gidder ikke å kjøpe en dyr en, så blir enten Sundvik eller en litt dyrere som heter gonatt eller hva det var. Du får ta deg en titt rundt og se hva du liker osv! :)

Ja tenkte på det selv. Og kanskje hun har venta litt å.. svigerfar hadde tenkt tanken en stund nå og "venta" på det liksom.

Har oul 12. mai! Du da? Ja hørt det :P Tror litt gutt selv, bare tar meg selv hver eneste gang i å tenke "han" og se for meg en liten guttepjokk som spreller inni meg osv. Så det blir litt komisk hvis det er en jente.. da må jeg tenke helt på nytt! :P

Nei ikke lagd, men tenkte det når oul nærmer seg. Er jo så koselig å se at magen sakte men sikkert begynner å ploppe ut! :fnise::biggrin:

Skrevet (endret)

Pulsen sa jente her, så jeg vet ikke helt. Mulig det er bare jeg som nekter å tro på noe som helst når det gjelder kjønn :ler: Det er noe i det at man må tenke helt på nytt igjen. Tenk de som får beskjed om det ene kjønnet, maler rom og kjøper klær og utstyr og greier, og så kommer det andre kjønnet ut :ler:

Her er alt kjønnsnøytralt. Stoler ikke på noen ;)

Endret av Trampe
Skrevet

Pulsen sa gutt hos meg, og jeg tenkte "han", men det er ei lita jente som er på vei, gitt :)

Skrevet

Grattis med nytt sted å bo :)

Den streken fikk jeg på ca den tiden første gang, men fikk den heeeele veien opp. Den forsvant ikke helt før over et år etter fødselen! Men denne gangen har jeg bare fått den svakt den siste tiden.

Skrevet

Pulsen sa gutt hos meg, og jeg tenkte "han", men det er ei lita jente som er på vei, gitt :)

Hehe er det rart jeg blir så fryktelig nysgjerrig nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...