Gå til innhold

Hvordan overleve praksis- sykepleiestudent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva lærer man faglig sett av å levere mat?

Man har tilsynelatende bare en kort periode med praksis. Da bør man få faglig relevante oppgaver, og slippe oppgaver som hvem som helst kunne utført. Dette for å få best mulig utbytte av den begrensede tiden.

Det er slik i praksis at det kommer noen mindre relevante arbedsoppgaver innimellom. Dette gjelder ikke bare for sykepleierstudenter men for alle studenter som er i praksis.. Man må bare svelge den kamelen og bite tennene sammen.

Anonymous poster hash: 593f6...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klaveret

Jeg startet på min første praksis i sykehjem for snart en uke siden. Jeg er en innadvendt person og blir helt utslitt av konstant prating med pasientene. I tillegg til dette gir hjelpepleierne meg oppgaver som jeg ikke føler er spesielt lærerike, som matlaging og henting av mat.

Jeg skal være der i to måneder ulønnet, og føler at jeg blir sett på som ekstra arbeidskraft. Jeg får jo ikke lønn, da jeg er der for å lære! Synes det er litt tåpelig at vi ikke får lønn når lærlinger gjør det. Jeg har også fått beskjed om at jeg ikke kan jobbe ved siden av, da jeg må lese på fag.

Jeg begynte på sykepleie etter å ha byttet over fra medisin, ettersom jeg ønsket mer pasientkontakt, men synes det blir litt mye. Er det noen som kan dele egne erfaringer, eventuelt gi meg noen oppmuntrende ord?

Hilsen sliten og frustrert student

Anonymous poster hash: 9f591...3fc

Anonymous poster hash: 9f591...3fc

Anonymous poster hash: 9f591...3fc

Anonymous poster hash: 9f591...3fc

Jeg reagerer på at du skriver at du blir helt utslitt av å prate med pasientene. Har du tenkt på hvordan du skal løse det når du er ferdig utdannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...