Gå til innhold

Bør homofile par få adoptere barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vet det men mener fortsatt det samme, synes det er greit at heterofile par får hjelp men ikke homofile fordi hvis heterofile ikke kan få barn er det pga en feil hos den ene eller begge. Mens hos et homofilt par er ingen av dem skapt til å få barn i utgangspunktet

Men det er jo ikke slike ting som gjør noen til gode foreldre. Alle heterofile blir ikke sutomatisk egnet som foreldre bare fordi de fysisk ksn lage barn sammen. Er en grunn til at det i det hele tatt fins barn som trenger å bli adoptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er jo ikke slike ting som gjør noen til gode foreldre. Alle heterofile blir ikke sutomatisk egnet som foreldre bare fordi de fysisk ksn lage barn sammen. Er en grunn til at det i det hele tatt fins barn som trenger å bli adoptert.

ja det er jeg enig i, men heterofile par som ønsker å adoptere blir jo sjekket om de egner seg til å være foreldre.

antar at det er større sjanse for å bli mobbet også om man har homofile foreldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antar at det er større sjanse for å bli mobbet også om man har homofile foreldre

Og hvem sin skyld er det at de barna blir mobbet da? Jo, foreldrene til de barna - som er homofobe og fordomsfulle...

Anonymous poster hash: e8593...0e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja og prossessen som følger der etter og skaper et nytt liv

Du gjentar flere ganger dette med den naturlige måten. Faktum er at homofile menn og kvinner kan få barn på den naturlige måten. At to menn eller to kvinner sammen ikke kan lage et barn er uavhengig av legning. Dersom det nå var slik at homofile ikke skulle få barn, så burde jo homofile ikke ha evnen til å lage barn, med andre ord være infertile, men det er de som regel ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er jeg enig i, men heterofile par som ønsker å adoptere blir jo sjekket om de egner seg til å være foreldre.

antar at det er større sjanse for å bli mobbet også om man har homofile foreldre

Det er alltid veldig mange ting man kan bli mobbet for... Skal man tenke sånn så er det veldig mange som ikke skulle fått barn. Feks min far som kjørte rundt i en bil som kunne luktes og høres før den kunne ses, og var så gammel at den ikke trengte og betales veiavgift for... Jeg fikk da høre det også. Men jeg er oppdratt til å tåle sånn og ta igjen, og da er man ferdig med det.

Anonymous poster hash: fee3d...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er jeg enig i, men heterofile par som ønsker å adoptere blir jo sjekket om de egner seg til å være foreldre.

antar at det er større sjanse for å bli mobbet også om man har homofile foreldre

Det er mindre sjanse for å bli mobbet om slik adopsjon blir vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heterofile som ikke kan få barn er ikke det samme, noen ganger skjer det noe som gjør at heterofile ikke kan få barn.

Men ingen homofile vil noen sinne kunne få barn på naturlig vis

Det finnes flere eksemplarer i naturen, der homofile dyr "adopterer" barn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjentar flere ganger dette med den naturlige måten. Faktum er at homofile menn og kvinner kan få barn på den naturlige måten. At to menn eller to kvinner sammen ikke kan lage et barn er uavhengig av legning. Dersom det nå var slik at homofile ikke skulle få barn, så burde jo homofile ikke ha evnen til å lage barn, med andre ord være infertile, men det er de som regel ikke.

ja da så, mente at de ikke kunne få barn med hverandre da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid veldig mange ting man kan bli mobbet for... Skal man tenke sånn så er det veldig mange som ikke skulle fått barn. Feks min far som kjørte rundt i en bil som kunne luktes og høres før den kunne ses, og var så gammel at den ikke trengte og betales veiavgift for... Jeg fikk da høre det også. Men jeg er oppdratt til å tåle sånn og ta igjen, og da er man ferdig med det.

Anonymous poster hash: fee3d...007

ja men det er litt vanskeligere å nekte en person med en dårlig bil å få barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men det er litt vanskeligere å nekte en person med en dårlig bil å få barn

Eneste som bør nektes å få barn er folk som ikke er skikket til å ha omsorg for andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som bør nektes å få barn er folk som ikke er skikket til å ha omsorg for andre

ja men det finnes jo noen foreldre som ikke er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal ikke homofile par få adoptere?

La de stakkars barna som trenger et hjem få komme til de som virkelig vil ha dem! :)

Du er ikke klar over at fattigdom spiler en rolle når foreldre adopterer bort barnet sitt? Hadde man tatt bort velferdssystemet og oljerikdommen fra Norge, kunne rike arabere sittet og sagt det samme om ditt barn. "Så fint vi kan hjelpe et barn som trenger det!"

Anonymous poster hash: af93e...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da så, mente at de ikke kunne få barn med hverandre da

Det gjelder også heterofile i samme situasjon. Med andre ord, det at du påstår at det er ikke er meningen at homofile skal ha barn stemmer altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men det finnes jo noen foreldre som ikke er det

Ja. Og det har ingenting med deres seksuelle legning å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er ikke klar over at fattigdom spiler en rolle når foreldre adopterer bort barnet sitt? Hadde man tatt bort velferdssystemet og oljerikdommen fra Norge, kunne rike arabere sittet og sagt det samme om ditt barn. "Så fint vi kan hjelpe et barn som trenger det!"

Anonymous poster hash: af93e...c13

Og problemet med det hadde vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen konkrete eksempler

Det har jeg

Pingviner

Flamingoer

+

In a number of cases, homosexual pairs raise young without being the biological parents of the offspring they care for. Some same-sex pairs adopt young: two female Northern Elephant Seals occasionally adopt and coparent an orphaned pup, while male Hooded Warblers and Black-headed Gulls may adopt eggs or entire nests that have been abandoned by females, and pairs of male Cheetahs occasionally look after lost cubs.

Sometimes female birds "donate" eggs to homosexual couples through a process known as parasitism: in many birds, females lay eggs in nests other than their own, leaving the parenting duties to the "host" couple. This occurs both within the same species, and (more commonly) across species, and usually involves heterosexual hosts. Male pairs of Hooded Warblers, however, sometimes receive eggs from Brown-headed Cowbirds (and possibly also from females of their own species) in this way; within-species parasitism may also provide eggs for male pairs of Black-headed Gulls and female pairs in Roseate and Caspian Terns.

The opposite situation is thought to occur in Ring-billed Gulls: researchers believe that some homosexually paired females actually lay eggs in nests belonging to heterosexual pairs. Finally, some birds in same-sex pairs take over or "kidnap" nests from heterosexual pairs (e.g., in Caspian and Roseate Terns, Black-headed Gulls); homosexual pairs in captivity also raise foster young provided to them.

Kilden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder også heterofile i samme situasjon. Med andre ord, det at du påstår at det er ikke er meningen at homofile skal ha barn stemmer altså ikke.

sorry men jeg må hvis forklare dette litt nøyere, det må en av hvert kjønn til får å lage et barn.

hvis man har sex med en av samme kjønn kan man ikke få barn. det trengs en sædcelle fra en mann og et egg fra en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det. Homoseksuelle mennesker kan nok være veldig gode foreldre, de er da mennesker som alle oss andre som ikke er homoseksuelle. Og argumentere med at det ikke er naturlig er det samme som å argumentere for at homoseksualitet ikke er naturlig, noe det beviselig er.

Det viktige er at barnet vokser opp med mennesker som bryr seg og kan påta seg en foreldrerolle, omsorg, veiledning, støtte, trygghet, kjærlighet og alt det der.

Endret av debattanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...