Gjest miaw Skrevet 23. oktober 2014 #41 Skrevet 23. oktober 2014 Det kan godt hende du er syk, men jeg får alikevel litt avsmak på innlegget ditt. At du vil fylle dagene med "å gjøre ting du liker, svømme osv". Det er jo ting vi alle vil istede for å jobbe. Jeg blir veldig veldig sliten av jobben min jeg også, det er det mange som blir. Og angst er noe de fleste har følt på, men min erfaring er at den blir ikke bedre av å utsette ting du er redd for. Dersom du får angst av å jobbe kveld og helg som du skriver, så bør du søke etter en ny jobb hvor du slipper nettopp dette, ikke belaste arbeidskollegaene dine siden du får angst av å jobbe der. Høres litt skarp ut, men det er veldig slitsomt å jobbe med kollegaer som er langtidssykmeldte.
Gjest incognita Skrevet 23. oktober 2014 #42 Skrevet 23. oktober 2014 Det kan godt hende du er syk, men jeg får alikevel litt avsmak på innlegget ditt. At du vil fylle dagene med "å gjøre ting du liker, svømme osv". Det er jo ting vi alle vil istede for å jobbe. Jeg blir veldig veldig sliten av jobben min jeg også, det er det mange som blir. Og angst er noe de fleste har følt på, men min erfaring er at den blir ikke bedre av å utsette ting du er redd for. Dersom du får angst av å jobbe kveld og helg som du skriver, så bør du søke etter en ny jobb hvor du slipper nettopp dette, ikke belaste arbeidskollegaene dine siden du får angst av å jobbe der. Høres litt skarp ut, men det er veldig slitsomt å jobbe med kollegaer som er langtidssykmeldte. Det er hav av forskjell på å være sliten og å ha invalidiserende angst.
Timza Skrevet 23. oktober 2014 #43 Skrevet 23. oktober 2014 Psykologen er jo der av en grunn. Jeg ville jo hørt på han/henne og møtt angsten rett på. Gi fingeren til den rett og slett og press deg igjennom det. 1
Fraggzy Skrevet 23. oktober 2014 #44 Skrevet 23. oktober 2014 Enig med Timza. Psykologen har nok vært igjennom det før, det er tross alt han som er eksperten her
Gjest miaw Skrevet 23. oktober 2014 #45 Skrevet 23. oktober 2014 Det er ikke greit å ha angst nei. Men det er heller ikke så ålreit for hverken sjefen eller arbeidsgivere å ha sykmeldte kollegaer. Det skaper en dårlig ringvirkning hvor de som står igjen med arbeidsoppgavene blir helt utslitte og utbrente, og tilslutt sykmeldte de med. Derfor er det mest fair å finne seg ny jobb synes jeg.
Gjest Snuppi Skrevet 23. oktober 2014 #46 Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Jeg har nå skrevet de tilsvarene argumentene inn ved dine argumenter, da dette viste seg for mye for deg å mikse sammen. Mine svar er her uthevet ved "bold". Dersom du igjen har problemer, skal jeg se om jeg greier å fordumme svarene mine enda mer. Anonymous poster hash: de1ff...63e Det stemmer ikke at en vil kunne få ut feriepengene når en selv måtte ønske, selv om en sender en søknad. Mange foretak/virksomheter har egne bestemmelser for når feriepengene skal utbetales! Dersom en avslutter arbeidsforholdet kan en selvsagt få utbetalt feriepengene sine før feriepengene skal utbetales. En må også tjene oppe et feriepengegrunnlag. Vet du om Ts har jobbet lenge nok i virksomheten? Fravær grunnet sykdom er faktisk noe en må regne med kan forekomme. Når det gjelder ferie, om en ikke har bestemt ferie fra arb.giver, blir x-antall ferieuker fordelt på hver arbeidstaker! Ferien er derfor allerede bestemt! Da kan en ikke komme å be om ferie.... Det sier seg selv! Du kan umulig være i arbeid selv da du hevder at alt er så himla enkelt! - Det er bare så sende en søknad? Når kommer svaret da på denne søknaden? Ts trenger "ferie" nå. Hvor lenge skal hun vente? Når det gjelder psykisk sykdom og lidelser og hvordan dette virker inn på kroppen, må du sette deg ned å lese litt. Langvarige angstplager fører ofte til motløshet og nedstemthet. Angst og depresjon går derfor ofte hånd i hånd. Omtrent en fjerdedel av oss vil ha en angstlidelse i løpet av livet. Kvinner rammes hyppigere enn menn. Årsaken til kjønnsforskjellen er ikke godt klarlagt. Angstlidelsene begynner ofte i barne- eller tenårene.Noen som har angstplager får problemer med alkohol- og pillemisbruk. Både alkohol og beroligende tabletter demper angstsymptomene i øyeblikket, og det er derfor lett å forstå at det kan være fristende å ty til rus i mangel av bedre behandling. For å unngå å bli avhengig av alkohol eller tabletter, bør du oppsøke lege slik at du kan få god og trygg behandling av ditt angstproblem. Endret 23. oktober 2014 av Snuppi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå