Gå til innhold

Sykemelding eller ikke?

Fremhevede innlegg

Gjest incognita
Skrevet

Hun er slettes ikke syk. Det høres ut som om hun er sliten/utbrent og dette leder til overnervøsitet på jobben. En tid da vanlige folk tar ferie. Er ikke rart det er høy sykestatistikk hvis alle kvinner tenker slik...

Anonymous poster hash: de1ff...63e

Utbrenthet og angst er sykdom.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må se det an selv, da det er bare du som vet hvordan du har det.

Vi kan bare komme med forslag, men det er til syvende og sist du som kan ta avgjørelsen som er rett for deg.

Om du trenger et pust i bakken for å kunne komme ovenpå, gjør du det.

Du kan også søke jobb andre steder om du ikke trives der du er nå.

Lykke til :)

Dersom man forklarer til arbeidsgiveren at man har "personlige problemer" og trenger derfor å ta ferie tidligere, med dertilfølgende feriepenger er det få som jeg kjenner til som nekter en, iaffall skader det ikke å prøve.

Ang at TS er "syk", se svaret mitt over.

• Liker 1
Skrevet

Utbrenthet og angst er sykdom.

Det er blitt oppfattet som det pga. det blir vanligere at folk tar ut sykepermisjon fordi de er sliten eller lei av jobben. Som sagt, er ikke rart kvinner troner alle sykestatistikker hvis den holdningen din er generell for kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Hun er slettes ikke syk. Det høres ut som om hun er sliten/utbrent og dette leder til overnervøsitet på jobben. En tid da vanlige folk tar ferie. Er ikke rart det er høy sykestatistikk hvis alle kvinner tenker slik...

Du må jo være særdeles enkel i din tankegang.

Har du vurdert å gjøre noe med dette??

Skrevet

Når er første fraværsdag på sykemeld?

Idag.

Gjest incognita
Skrevet

Det er blitt oppfattet som det pga. det blir vanligere at folk tar ut sykepermisjon fordi de er sliten eller lei av jobben. Som sagt, er ikke rart kvinner troner alle sykestatistikker hvis den holdningen din er generell for kvinner.

Eller man kan snu det totalt rundt - at presset på arbeidsplassene øker slik at flere ender opp sykemeldt. Den generaliserende kjønnsdebatten du prøver å dra i gang er jeg ikke interessert i.

De som hevder at angst ikke er sykdom har aldri i sitt liv kjent på den følelsen. Når angsten er så stor at den er invalidiserende er det svært belastende (rent somatisk) for kroppen å hele tiden "trosse" den.

• Liker 1
Skrevet

Dersom man forklarer til arbeidsgiveren at man har "personlige problemer" og trenger derfor å ta ferie tidligere, med dertilfølgende feriepenger er det få som jeg kjenner til som nekter en, iaffall skader det ikke å prøve.

Ang at TS er "syk", se svaret mitt over.

Da tar en ikke ut ferie!

Hva med inntekt i denne ferieperioden?

Er du i arbeid selv?

Skrevet

Idag.

Du må nesten se selv.

Om du føler at du er kommet deg ovenpå før det er gått 2 uker, er det bare til å ringe legen din og si at du føler deg bedre.

Skrevet

Du jobber mao ikke i helsevesenet, eller med mennesker sånn generelt sett!

Skrevet

Da tar en ikke ut ferie!

Hva med inntekt i denne ferieperioden?

Er du i arbeid selv?

Det er nettopp fordi jeg er i arbeid at jeg vet at de periodene der jeg blir sliten, utbrent eller nedfor tar jeg ut ferie slik at man får tid til å komme seg til hektene igjen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er nettopp fordi jeg er i arbeid at jeg vet at de periodene der jeg blir sliten, utbrent eller nedfor tar jeg ut ferie slik at man får tid til å komme seg til hektene igjen.

Om du er i arbeid, vet du også at en ikke kan bare ta ut ferie når en blir sliten.

Eller sitter du i den posisjonen at du kan planlegge når du vet at du blir sliten, slik at det kan klaffe med en ferie fra 5.12. 2014 - 01.01.2015??

Tviler på at du vet hva det betyr å være utbrent eller å ha angst. - Noen ganger sier faktisk kroppen stopp!

Endret av Snuppi
Skrevet

Om du er i arbeid, vet du også at en ikke kan bare ta ut ferie når en blir sliten.

Eller sitter du i den posisjonen at du kan planlegge når du vet at du blir sliten, slik at det kan klaffe med en ferie fra 5.12. 2014 - 01.01.2015??

Tviler på at du vet hva det betyr å være utbrent eller å ha angst. - Noen ganger sier faktisk kroppen stopp!

Dersom man er pen og ærlig med arbeidsgiver er det overraskende mye man kan få til. Hva tror du arbeidsgiver helst vil at du tar sykemelding eller ferie? snakk om å lage problemer...

Gjest incognita
Skrevet

Dersom man er pen og ærlig med arbeidsgiver er det overraskende mye man kan få til. Hva tror du arbeidsgiver helst vil at du tar sykemelding eller ferie? snakk om å lage problemer...

Hjelpe meg! Om DU ønsker å bruke ferien din på sykdom så får du gjøre det da! Vi har gode ordninger for egen- og sykemelding her til lands, og det skal man selvfølgelig, som skatteyter, benytte seg av.

Skrevet

Om en er pen og ærlig?

Du er klar over at Ts ikke er den eneste arbeidstakeren på arbeidsplassen? Det er andre ansatte også som skal tas hensyn til.

En kan ikke bare ta ut ferie når det måtte passe, da ferieukene blir fordelt på ansatte slik at driften kan opprettholdes med minst mulig bruk av vikarer.

Jeg spør igjen; Hva med inntekt?

Har Ts oppspart nok til å kunne få utbetalt feriepenger?

Når får arbeidstakere i ts sin bedrift utbetalt feriepenger?

Jeg har jobbet i både kommunal og fylkeskommunal virksomhet.

Feriepengene ble og blir fremdeles ikke utbetalt før juni måned.

Det er tydelig at du ikke har kunnskap om dette i det hele tatt.

Skrevet (endret)

Hjelpe meg! Om DU ønsker å bruke ferien din på sykdom så får du gjøre det da! Vi har gode ordninger for egen- og sykemelding her til lands, og det skal man selvfølgelig, som skatteyter, benytte seg av.

Jeg sitter med inntrykket om at denne brukeren ikke er i arbeid.

Å sitte med så lite kunnskap om ferieordningen og utbetaling av feriepenger er da ikke normalt.

De aller fleste som har vært i jobb, vet da dette.

Eller tar jeg helt feil nå?

Endret av Snuppi
Skrevet

Jeg sitter med inntrykket om at denne brukeren ikke er i arbeid.

Å sitte med så lite kunnskap om ferieordningen og utbetaling av feriepenger er da ikke normalt.

De aller fleste som har vært i jobb, vet da dette.

Eller tar jeg helt feil nå?

Du tar feil og har hakk i platen.

Hva er forskjellen for arbeidsgiver om du tar ut 3 uker ferie eller får en 3ukers sykemelding? du greide ikke svare?

Man vil i 90% av kjente jobber ha mulighet for forskudd på feriepenger dersom man søker om det og har en grunn for det. Kansje du har blitt vant til inneffektive og vanskelige løsninger siden du bare har jobbet kommunalt?

Skrevet (endret)

Du tar feil og har hakk i platen.

Hva er forskjellen for arbeidsgiver om du tar ut 3 uker ferie eller får en 3ukers sykemelding? du greide ikke svare?

Man vil i 90% av kjente jobber ha mulighet for forskudd på feriepenger dersom man søker om det og har en grunn for det. Kansje du har blitt vant til inneffektive og vanskelige løsninger siden du bare har jobbet kommunalt?

Du har fått svar i innlegget ovenfor!

LES!!

Du er klar over at Ts ikke er den eneste arbeidstakeren på arbeidsplassen? Det er andre ansatte også som skal tas hensyn til.

En kan ikke bare ta ut ferie når det måtte passe, da ferieukene blir fordelt på ansatte slik at driften kan opprettholdes med minst mulig bruk av vikarer.

Endret av Snuppi
Skrevet

Så egentlig burde man finne seg et skiftarbeid som man tjener bedre på enn å jobbe på dagtid, jobbe lange dager til forskjellige tider, og når man blir sliten så tar man seg bare en "velfortjent 3ukers ferie/sykemelding"? Håper ikke dine holdninger er delt av mesteparten av befolkningen.

Skrevet

Du har fått svar i innlegget ovenfor!

LES!!

En kan ikke bare ta ut ferie når det måtte passe, da ferieukene blir fordelt på ansatte slik at driften kan opprettholdes med minst mulig bruk av vikarer. Hva er forskjellen for arbeidsgiver om du tar ut 3 uker ferie eller får en 3ukers sykemelding? et finnes ingen, og arbeidsgiver er mer tjent med at du bruker ferie enn sykemelding.

Man vil i 90% av kjente jobber ha mulighet for forskudd på feriepenger dersom man søker om det og har en grunn for det.

Dette er selvsagt standarden, en helt normal ting, men siden du aldri har tatt ferie når du blir sliten og søkt om tidligere utbetaling, men hellet tatt deg en velfortjent betalt ekstra ferie på staten sin bekostning er du ikke klar over dette.

Hakk i platen hjelper ikke argumentasjonen din som lett lar seg plukke fra hverandre og motbevise. Mon tro hvem som har minst erfaring her, i annet enn å være vrang og vanskelig.

Jeg har nå skrevet de tilsvarene argumentene inn ved dine argumenter, da dette viste seg for mye for deg å mikse sammen. Mine svar er her uthevet ved "bold". Dersom du igjen har problemer, skal jeg se om jeg greier å fordumme svarene mine enda mer.

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet

Så egentlig burde man finne seg et skiftarbeid som man tjener bedre på enn å jobbe på dagtid, jobbe lange dager til forskjellige tider, og når man blir sliten så tar man seg bare en "velfortjent 3ukers ferie/sykemelding"? Håper ikke dine holdninger er delt av mesteparten av befolkningen.

Spar meg for stråmannsargumentasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...