Gå til innhold

Pappa "nekter meg" å ta den utdannelsen jeg vil!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg oppfordrer også barna mine til å ta en matnyttig utdanning, men jeg truer dem ikke. Tror du pastor i en frikirke vil gi deg noe særlig å leve av?



Anonymous poster hash: 5c57a...40d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva slags jobb satser du på å få med det? Husk at det er forskjell på utdanning og kurs som man tar kun av interesse. Man bør ha klart for seg hva man ønsker å jobbe med når man begynner på en utdannelse. Bibelstudier er det mulig å ta på fritiden. Anonymous poster hash: 5c57a...40d

Jeg ønsker å bli pastor ii en frikirke. Så det må nok bli mastergrad etter bachelor, men det er jeg forberedt på.

Anonymous poster hash: f4590...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg jo ikke, da jeg aldri har studert før. Men jeg vet at mine to eldre søsken får ganske mye støtte fra han. Han har til og med sponset dem med leilighet. Det blir jo utrolig urettferdig om han gjør det med søsknene mine, men ikke med meg...

Anonymous poster hash: f4590...c4b

Han er vel redd for å måtte fø på deg etter at du er ferdig med den bacheloren også.

Anonymous poster hash: 5c57a...40d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfordrer også barna mine til å ta en matnyttig utdanning, men jeg truer dem ikke. Tror du pastor i en frikirke vil gi deg noe særlig å leve av? Anonymous poster hash: 5c57a...40d

Nei man blir nok ikke rik av det, men det er heller ikke mitt mål.

Anonymous poster hash: f4590...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hans penger og han som bestemmer. Jeg hadde heller ikke sponset barna mine til å gjøre noe jeg syntes var veldig dumt.



Anonymous poster hash: 5c57a...40d
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg jo ikke, da jeg aldri har studert før. Men jeg vet at mine to eldre søsken får ganske mye støtte fra han. Han har til og med sponset dem med leilighet. Det blir jo utrolig urettferdig om han gjør det med søsknene mine, men ikke med meg...

Anonymous poster hash: f4590...c4b

Vel, men hvis prisen de betaler for gratis leilighet er sin frihet og autonomi som voksne mennesker så er det ikke verdt det. Mener jeg da.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sprettballen

Vel, men hvis prisen de betaler for gratis leilighet er sin frihet og autonomi som voksne mennesker så er det ikke verdt det. Mener jeg da.

Jeg er enig!

Hvis du lar dette stoppe deg, er ikke ønsket om å studere teologi så stort som du gir uttrykk for. Da vil du det rett og slett ikke nok.

Endret av Sprettballen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så frustrerende for ingen i familien min støtter meg i dette. Min mor og mine søsken er også veldig i ot dette, men pappa er verst... Er så tungt å skulle gjøre noe som alle motarbeider!

Anonymous poster hash: f4590...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Det er så frustrerende for ingen i familien min støtter meg i dette. Min mor og mine søsken er også veldig i ot dette, men pappa er verst... Er så tungt å skulle gjøre noe som alle motarbeider!

Anonymous poster hash: f4590...c4b

Det er forståelig, men igjen, hvis dette er det du virkelig ønsker, lar du ikke andres mening stoppe deg!

Da gjør du det du må gjøre for å gjennomføre det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre fattig og fri, enn rik og bundet ;) Gjør som du mener passer best for deg, du! Kanskje din far besinner seg, når han ser at dette er det riktige valget for deg. Hvis ikke, vel, da er det faktisk hans tap, og ikke ditt :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å trekke på drømmene dine TS, men jeg skjønner faren din ( bittelitt) jeg tror han gjør det på helt feil måte. Men menighetsfakultetet er faktisk en ganske ekstrem skole. Det er ikke som vanlig presteutdannelse. Hva slags frikirke er det du er involvert i? Hvor lenge har du vært i den kirken? Er han redd for at dette er et innfall du har fått? Det er mange som " finner religion i tenårene, som vokser det fra seg. Om du skulle " miste din overbevisning" så er drt få andre jobber du kan ta med denne utdannelsen.

Anonymous poster hash: 5dc92...ca6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som student begravet i et studie jeg ikke helt valgte selv, men pga "oppmuntring " fra foreldre og det at de var tydlig skuffet når jeg snakket om andre studier, så sier jeg; Kjør på! Gjør det du vil og ikke det din far vil!



Anonymous poster hash: e197d...839
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig, men igjen, hvis dette er det du virkelig ønsker, lar du ikke andres mening stoppe deg!

Da gjør du det du må gjøre for å gjennomføre det.

Nå er det ikke alle som føler seg sterke nok til å gå mot familien på denne måten, du kjenner dem tross alt ikke. Ts er vel redd for å miste sine kjære for sin egen drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

enig med sprettballen, kjenner at det koker litt i meg når den første grunnen din er økonomisk, det er fult mulig å studere uten pappas penger.

Jeg trosset mine foreldre i min tid og reise til england for å studere kunst/design, gjorde alt på egenhånd. Fikk ingen moralsk støtte hjemmenifra for å jage etter et eventyrstudie, økonomisk støtte var så utelukket at det aldri en gang ble snakket om.

Jeg endte opp med å ha det kjempegøy, men med en utdanning som ikke ga jobb og et kjempelån. Tok grep senere og gikk veien mine foreldre anbefalte i utgangspunktet og nå har jeg en flott jobb med masse fritid der jeg kan dyrke mine interesser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å trekke på drømmene dine TS, men jeg skjønner faren din ( bittelitt) jeg tror han gjør det på helt feil måte. Men menighetsfakultetet er faktisk en ganske ekstrem skole. Det er ikke som vanlig presteutdannelse. Hva slags frikirke er det du er involvert i? Hvor lenge har du vært i den kirken? Er han redd for at dette er et innfall du har fått? Det er mange som " finner religion i tenårene, som vokser det fra seg. Om du skulle " miste din overbevisning" så er drt få andre jobber du kan ta med denne utdannelsen.Anonymous poster hash: 5dc92...ca6

Det er en pinsemenighet, og jeg har vært der i 2 år. Min familie tror og håper at denne religionen er noe jeg skal vokse av meg ja. Jeg er helt sikker på at jeg alltid kommer til å være kristen ( selv om min familie ikke liker det), jeg har mange venner i menigheten som støtter meg. Menighetsfakultetet er faktisk ikke "ekstremt", hva nå enn det skulle bety?

Anonymous poster hash: f4590...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Nå er det ikke alle som føler seg sterke nok til å gå mot familien på denne måten, du kjenner dem tross alt ikke. Ts er vel redd for å miste sine kjære for sin egen drøm.

Ut i fra det trådstarter har skrevet, ser jeg ingenting om at hun er redd for å miste familien, kun familiens økonomiske støtte, og mitt svar baserer seg på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En bachelor i teologi ved menighetsfakultetet. Jeg er blitt kristen og min far liker det ikke i det hele tatt :(

Anonymous poster hash: f4590...c4b

Tja, hvis det er det du liker, så gå for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med sprettballen, kjenner at det koker litt i meg når den første grunnen din er økonomisk, det er fult mulig å studere uten pappas penger.

Jeg trosset mine foreldre i min tid og reise til england for å studere kunst/design, gjorde alt på egenhånd. Fikk ingen moralsk støtte hjemmenifra for å jage etter et eventyrstudie, økonomisk støtte var så utelukket at det aldri en gang ble snakket om.

Jeg endte opp med å ha det kjempegøy, men med en utdanning som ikke ga jobb og et kjempelån. Tok grep senere og gikk veien mine foreldre anbefalte i utgangspunktet og nå har jeg en flott jobb med masse fritid der jeg kan dyrke mine interesser.

Det er ikke økonomi som er hovedgrunnen min. Hele familien min ( spesielt min far) er sure på meg og sier de er skuffet over meg. De tror jeg er hjernevasket og kaller kirken min for en sekt. Dette sliter veldig på meg og jeg er helt fortvilet. Jeg føler jeg må velge mellom religionen min og familien min.

Anonymous poster hash: f4590...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det trådstarter har skrevet, ser jeg ingenting om at hun er redd for å miste familien, kun familiens økonomiske støtte, og mitt svar baserer seg på dette.

Snevert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at du burde gjøre det du selv mener er best for deg, men er du helt sikker på menighetsfakultetet? Som nevn tidligere her i tråden har det ett visst rykte på seg for å være ganske " ekstremkristen" ( i mangelen på et bedre ord). Det er nok ikke så mange andre steder enn en frikirke som har behov for den kunnskapen de produserer der. Kan det være at din far er bekymret for miljøet du har havnet i? ( nå bare spekulerer jeg altså :P )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...