Gå til innhold

Noen av som stort sett aldri får sms, telefon, meldinger på facebook osv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme her. Har faktisk aldri turt å få meg fb eller noe, fordi jeg er redd for å bli avslørt som venneløs. Hører hele tiden om hvor viktig sosiale medier er i dag, hva som er populært og hva som er på vei ut. Føles tungt å være 20 år og ikke ha peiling på hva det er snakk om.

Det blir en ond sirkel. Noen ganger lurer jeg på om jeg finnes i det hele tatt.

Men det føles ikke så farlig når man tenker over at flere har det sånn.

Anonymous poster hash: 71c75...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får heller ikke så mye meldinger eller lignende. Har for eksempel veldig lyst til å bytte profilbilde på fb, for har hatt det jeg har nå veldig lenge, men vet ikke om jeg tør siden jeg nok får veldig få likes og ingen kommentarer :( Synes det er flaut siden de fleste andre får 50 + likes og jeg får maks 10 - i tillegg til at det minner meg på hvor ensom jeg er. Ønsket at jeg hadde større omgangskrets, men er ikke så veldig lett fordi jeg er så sjenert og har dårlig selvtillit når det kommer til å bli kjent med nye mennesker.

Anonymous poster hash: f41c3...a75

Dette var trist å høre. Du må no bare bytte Facebook bilde viss du vil, drit i hvor mange likes du får :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen her. Telefoner og meldinger kommer det som regel bare fra familie som skal invitere til bursdag og lignendes. Er vell samboeren min jeg sender mest meldinger med, selvom vi er med hverandre hver dag. Har heller ingen venner. Mange bekjente, men ingen venner vi henger med. Trives veldig godt med samboeren, men det hadde selvfølgelig vært godt å ha en venn å prate med noen ganger. Merker at ved å ikke ha noen venner på mange år, blir jeg mer og mer asosial og ikke tørr å prøve å ta kontakt med noen.
Facebooken skriver jeg ingenting på, tørr ikke engang å bytte bilde, for det er jo bare familie som trykker liker.. "Kjempe stas".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var pinlig da jeg møtte en mens jeg var på ferie i sommer. Telefonen hans ringte flere ganger mens vi hang sammen. Venner og søsken ringte.

Mens min mobil pep ikke en eneste gang. Jeg sendte noen smser til søstera mi.. Hun pleier å være sløv, opptatt med egne ting, glemmer å svare osv.

Kjipt å ikke ha kontakt med familie og andre folk.

En stund sendte jeg mld, ringte, inviterte på besøk, ba med ut osv... Brydde meg ikke om at det var ganske enveis, for når jeg først møtte de jeg inviterte, så hadde vi det hyggelig.

Men jeg gadd det ikke lenge. De som aldri tar initiativ selv, hører ikke fra meg mer heller.

Litt befriende egentlig. Bedre å være alene, enn blant folk som ikke er så engasjerte.

Nå hører jeg fra en venn ca annenhver dag, unntatt det, kan mobilen være stille i flere uker.



Anonymous poster hash: 6d34a...1f6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke så ofte mld, annet enn hvis noen lurer på noe eller vil finne på noe. Sjeldent noen skriver på fb da..egentlig. Ikke så ofte at tlf ringer heller. Kanskje hver andre-tredje dag, sånn bortsett fra forloveden.

Hvis jeg savner noen å snakke med, ringer jeg de :) men ikke alltid jeg selv tenker på det eller har tid heller..

men det nytter å ihvertfall selv ringe eller skrive, litt sånn påminnelse om at "hei, her er jeg", så da blir det mer naturlig å ringe til hverandre.. :) MEN..jeg har mistet ihvertfall èn venninne bare pga at hun aldri ringte, knapt svarte på mld og når jeg ringte, hadde hun nesten ikke tid til å snakke i mer enn fem minutter. Da jeg sluttet å ta kontakt, opphørte kontakten helt. Men hun var aldri den type venninne som jeg visste var der selv om vi ikke snakket så ofte. :)

Edit: Noen ganger har jeg faktisk lagt merke til at det har gått flere dager mellom hver gang jeg har tekstet/chattet med noen.

Og så er det i bunn og grunn bare 5-6 stk jeg snakker med jevnlig. :P

Endret av tunaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet kontakten med de få vennene jeg hadde og familien har jeg lite kontakt med.

Bare lurer på hvor vanlig det er å ha så lite kontakt med folk. Jeg har samboer, men vi ser hverandre hver dag og da blir det bare sånne "kan du kjøpe det og det?" meldinger.

Føler meg ensom og rar som ikke har noe nettverk. Virker som "alle" har det, men de som har det på samme måten går vel ikke akkurat rundt med noe skilt de heller :)

Anonymous poster hash: c958d...6e0

Høres kjent ut dette, men hvis jeg vil ha forandringer, skaper jeg dem selv. Det er ikke verre enn å ta initiativ. Noen må gjøre det, holder ikke å sitte passiv og vente på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får heller ikke så mye meldinger eller lignende. Har for eksempel veldig lyst til å bytte profilbilde på fb, for har hatt det jeg har nå veldig lenge, men vet ikke om jeg tør siden jeg nok får veldig få likes og ingen kommentarer :( Synes det er flaut siden de fleste andre får 50 + likes og jeg får maks 10 - i tillegg til at det minner meg på hvor ensom jeg er. Ønsket at jeg hadde større omgangskrets, men er ikke så veldig lett fordi jeg er så sjenert og har dårlig selvtillit når det kommer til å bli kjent med nye mennesker.

Anonymous poster hash: f41c3...a75

.. men da må du sparke deg selv i gang! Kanskje sitter det noen der ute som lurer på hvorfor de ikke hører fra deg? Bytt bilde og kryp ut av deg selv. Ikke bare godta situasjonen eller la det være opp til andre å kurere ensomheten din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut dette, men hvis jeg vil ha forandringer, skaper jeg dem selv. Det er ikke verre enn å ta initiativ. Noen må gjøre det, holder ikke å sitte passiv og vente på andre.

Ja, men jeg ser ikke helt poenget med å snakke med venninner som aldri ønsket å snakke om andre enn seg selv. Noen mistet jeg da jeg var veldig deprimert og ikke orket å snakke med folk, så virker idiotisk å komme flere år etter og plutselig ville ha kontakt.

Eneste mulighet jeg har er å få meg nye venner, men det er ikke så enkelt. Jeg er som sagt veldig sjenert, men det er jo ikke umulig :)

Jeg har bare ikke noe nettverk, har ikke jobb akkurat nå og føler meg litt nede på grunn av det.

Anonymous poster hash: c958d...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det viktig å tenke litt på hva du vil ha ut av et vennskap. Ikke alle venner er av typen som kan sitte på kafé i timesvis og skravle, noen "fungerer" best til å gjøre ting sammen med. Kan være fint å ha venner i alle "kategorier".

Hvis det var noe bra i vennskapet, som du ønsker å fortsette med, er det ikke teit å ta kontakt etter mange år.

Høres litt ut som om du savner at noen spesielle skal ta kontakt? I så fall; gjør det selv!

Bli med i en gruppe for noe du interesserer deg for på et sosialt forum, da vel. Dyrk en hobby og ta kontakt med folk. Søk jobber. Altså ta tak i livet ditt og ikke vent. Når du venter, så blir du nedfor og da forsterker ensomheten seg. Når du er aktiv, skjer det noe. Og du tar tak i livet ditt igjen.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke fb hjelper så mye, hva er vel likes mot ensomheten?

Ser at folk kan like når man legger ut noe som er litt morsomt eller spesielt, men ingen ringer meg eller inviterer meg med på ting uansett.

Blir så glad når det tikker inn en sms, men som regel er det bare Trippel Trumf eller anna reklame..

Så du er ikke alene om å ha det slik, TS!



Anonymous poster hash: 93dcd...9a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det viktig å tenke litt på hva du vil ha ut av et vennskap. Ikke alle venner er av typen som kan sitte på kafé i timesvis og skravle, noen "fungerer" best til å gjøre ting sammen med. Kan være fint å ha venner i alle "kategorier".

Hvis det var noe bra i vennskapet, som du ønsker å fortsette med, er det ikke teit å ta kontakt etter mange år.

Høres litt ut som om du savner at noen spesielle skal ta kontakt? I så fall; gjør det selv!

Bli med i en gruppe for noe du interesserer deg for på et sosialt forum, da vel. Dyrk en hobby og ta kontakt med folk. Søk jobber. Altså ta tak i livet ditt og ikke vent. Når du venter, så blir du nedfor og da forsterker ensomheten seg. Når du er aktiv, skjer det noe. Og du tar tak i livet ditt igjen.

Lykke til!

Ja, det er kanskje ei jeg har lurt på om jeg skal kontakte igjen, men har fått det for meg at hun er sur på meg for et eller annet. Sikkert innbilning, men kunne kanskje prøvd å skrive noe og se hvordan hun reagerer.

Sosialt forum? Har ikke tenkt på at det fantes. Kanskje det kunne vært noe. Har flere hobbyer som er sånn alene-hobbyer, så får sjekke det ut.

Akkurat nå er jeg under nav og venter på svar på søknad, så inntil jeg får svar så vet jeg ikke hva jeg skal.

Men takk for svar :)

Anonymous poster hash: c958d...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...