Gå til innhold

Barnevogn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken barnevogn anbefaler dere? Kanskje en type av Emmaljunga?

Hva er forskjellen på kombi og duo feks? Er litt grønn på dette...



Anonymous poster hash: fb413...2a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til mine to har jeg hatt Simo Duo. Veldig god vogn, stor og lun både bag og sportsvogndel, men stor og tung. Tar mye plass i bil og egner seg ikke noe særlig i butikker.

Til nestemann blir det noe mindre og lettere, antageligvis en fra Teutonia. Jeg foretrekker 4 hjul, helst faste, men vurderer også svingbare foran. Jeg vil også ha mulighet for å ha barnet vendt mot meg også i sportsvogndelen.

Emmaljunga utgår for min del, de blir bare større og større og mer klumpete syns jeg.

Med en kombivogn står sportsvogndelen på understellet hele tiden og man setter en hardbag eller doftbag inn i sportsvogndelen.

På en Duovogn har man enten på bagdel eller sportsvogndel. Begynner med bagdel og bytter til sportsdel når behovet melder seg, som oftest rundt 6 mnd alder.

Noen produsenter, bl a Emmaljunga, bruker benevnelsen Duo kombi, men da er det stort sett duovogn som menes



Anonymous poster hash: fce3a...0be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartan er undervurdert :)

Selges hos Rudo

Anonymous poster hash: bf0e0...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Vi har kjøpt emmaljunga city cross, en brukt en. De større vognene til emmaljunga blir veldig store. Ellers er Simo er godt alternativ. Jeg ville absolutt dratt til en butikk med godt utvalg og prøvd forskellige typer. Noen liker 3 hjul, noen 4 faste hjul og noen liler 4 hjul hvor de to fremste er svingbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo veldig an på hvilke behov du har. Bor du i by med asfalterte, men smale gater? Eller på landet med brede veier? Eller skal du kanskje gå mye på grusvei? Skal du ta mye offentlig transport? Har dere bil med lite bagasjerom? Og så videre :)



Anonymous poster hash: 4e166...230
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig, skriv litt mer om hva slags sted du bor på og hvor vognen skal brukes :)

Jeg har simo kombi. Er jo fornøyd fordi: stor bag, stødig vogn, trenger aldri kjøpe ny vogn(sportdel&bagvogn i ett), klassisk fint utseende, lett og slå sammen, lett og styre, lett å ta ut bagen. sportsdelen kan snus begge veier(veldig stor fordel!)

Men er også litt kronglete fordi: tung vogn og veldig brei, vanskelig å gå i butikken, synes den svinger så vidt det er av seg selv når jeg går langt rett frem..tar stor plass selv om den er slått sammen,vanskelig å løfte ut og inn av bil alene, veldig vanskelig på buss spesielt de med trapp.

med andre ord så ville jeg nok ikke kjøpt den samme igjen. Men jeg hadde hg i sv-skapet og orket ikke være mye i butikker, tok bare det første og beste. skal sies at simo er en av de beste vognene i test. det er ingen dårlig vogn men har du for eksempel ikke bil og er avhengig av buss/bane/trikk så bør du nok velge noe annet. Jeg trenger i alle fall ikke grue meg til vinteren med denne vognen da :D



Anonymous poster hash: fece5...7c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har både tfk og emmaljunga edge duo. Emmaljungaen er fantastisk til nyfødt, stor, lun bag med god plass til dunpose oppi. Tfk`en er jeg mer fornøyd med nå som han er større, og han liker bedre å sitte i den. Eneste dumme er at den er veldig åpen i forhold til emmaljunga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silver Cross. Varm og god. Lett å trille.

Anonymous poster hash: 807cb...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga City Cross er ei super vogn! Den er lett god god, kan slås sammen med bagen på, vendbar bag og sportsdel osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...