Gå til innhold

Måtte forlate kinoen på grunn av amming


Harlekin

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig for offentlig amming og syns det er flott at man har babykino som tilbud. Men dette er jo langt over grensa for både folkeskikk fra damen og idioti fra kinoen som gikk til det skrittet å sende de andre bort! Har hun så store problemer med at noen andre ser at hun ammer, så får hun skaffe seg sjal eller noe da, eller holde seg hjemme. Kan da virkelig ikke la det gå utover andre på denne måten..

Og kjempeflott at dette nå kommer til å bli enda en greie mot offentlig amming og småbarnsforeldre, takk for den liksom..



Anonymous poster hash: 28a93...f1e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste artikkelen og måtte dobbeltsjekke at jeg ikke hadde klikket meg inn på aprilspøker eller "morsom-nyheter".

Helt utrolig. Jeg mangler rett og slett ord for å beskrive hva jeg synes om denne kvinnen. Hun kan ikke være helt riktig "skrudd sammen". Det mangler noen skruer og kanskje også muttere og veldig mange andre vitale deler.



Anonymous poster hash: b96b4...7db
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte forlate kinoen på grunn av amming

Et kjærestepar og noen eldre damer måtte forlate kinosalen i Sandnes. Årsak? Fordi en kvinne syntes det var ubehagelig å amme foran andre ikke-ammende.

Utklipp fra artiklen:

"Det medfører riktighet at en av kvinnene i salen ba om at kjæresteparet og de eldre damene skulle føres ut av kinosalen. Hun forklarte at det ville være ubehagelig dersom andre enn småbarnsforeldre satt i salen dersom hun i løpet av filmen skulle finne det nødvendig å amme sitt barn, sier film- og informasjonsansvarlig Stig Magne Pedersen til avisa.

Ubehagelig
Pedersen forklarer hendelsen med at dette var en såkalt babyframvisning - kinovisning tilrettelagt for småbarnsforeldre. Det er et tilbud SF Kino har hatt i 13 år, med litt lavere lyd og litt mer lys i salen."

Er dette tilfelle?

Jeg er ganske sikker på at kvinne og barn hadde måttet forlate kinosalen før jeg gjorde det, dersom jeg hadde kjøpt billett til denne forestillingen, babyfremvisning eller ikke.

Eller, er det jeg som ikke tar hensyn til en ung mors bekymringer og vanskeligheter?

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Matte-forlate-kinoen-pa-grunn-av-amming-7751475.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være det morsomte jeg har lest på lenge! Så hun kunne ha ammet foran kjæresteparet dersom de hadde hatt med seg en baby? Snakker om å helle bensin på bålet for småbarnsforeldre i offentligheten :laugh:



Anonymous poster hash: cef6b...075
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg begynte å lese på artikkelen, trodde jeg først at dette var noe greier i USA eller lignende. Man trenger ikke blotte hele puppen for å amme, og hvis hun sliter sånn med å amme mens andre ser på, så bør hun holde seg hjemme. Ikke at jeg skjønner at "vanlige" folk går på babykino, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min er veldig følsom for høy lyd, så kanskje de som gikk på babykino uten å ha med seg baby har noe av det samme problemet?



Anonymous poster hash: 59d97...25d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan hun hadde reagert om jeg, som er barnløs, gikk på babykino med en venninne og hennes baby? Nei, for et merkelig og kravstort kvinnfolk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser faktisk nå at ifølge en ansatt i den aktuelle kinoen, så er babykinoen på Sandnes et tilbud bare for de med baby. I så tilfelle har jo kinoen dummet seg kraftig ut når de solgte billetter til andre også. Såvidt jeg vet, er det ikke forbud mot andre enn baby-foreldre på f.eks. Bergen kino, kun et tilrettelagt tilbud for dem med babyer.

Ellers synes jeg folk tar litt av med karakteristikken av denne damen, både her og i diverse kommentarfelt på nettavisene. Ja, hun var kanskje kravstor, men husk at det er snakk om et menneske her, ingen grunn til å bli ufine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser faktisk nå at ifølge en ansatt i den aktuelle kinoen, så er babykinoen på Sandnes et tilbud bare for de med baby.

Hvor står det?

I avisartikkelen jeg leste, står derimot dette

Selv om det ikke finnes noen regel som tilsier at mennesker uten barn ikke kan se forestillingen, reagerte én av kvinnene i salen på at det satt noen rundt henne uten barn.

(...)

På kinoens nettsider finnes det ingen informasjon som skulle tilsi at mennesker uten barn ikke kan se filmer sammen med småbarnsfamiliene.

Anonymous poster hash: 59d97...25d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det?

I avisartikkelen jeg leste, står derimot dette

Anonymous poster hash: 59d97...25d

Det var et innlegg i kommentarfeltet i en annen nettavis, jeg husker dessverre ikke hvilken, der en ansatt i kinoen, tror det var den som var på jobb den dagen, sa at babykinoen der var bare for foreldre med babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innlegget ville ikke jeg ha festet mye lit til. Så lenge denne regelen ikke er nevnt med et ord på kinoens hjemmeside, høres det bare ut som et desperat forsøk på å ro seg ut til Fiskeskjær.



Anonymous poster hash: 59d97...25d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...