Gå til innhold

Hvilke smokker funker best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilke smokker som har funket best hos deres små? Min første tok MAM 0-2mnd med en gang og gikk helt fint videre med 0-6mnd og 6mnd+

Nå med nummer to har vi prøvd både Nuk, Avent og MAM 0-2mnd uten særlig hell. Han blir som regel bare illsint, brekker seg og gulper når vi prøver. Han er 5 uker og sovner greit uten, men sutrer ganske mye gjennom dagen siden han sliter med luft, og skulle gjerne hatt noe å roe han litt med. I tillegg vil han ha pupp hele tiden så han bruker jo egentlig meg som smokk.

Burde vi vente noen uker og prøve igjen eller prøve enda flere merker?

Anonymous poster hash: 3bab1...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er vel veldig individuelt, vil jeg tro :) Her prøvde vi også flere forskjellige merker og former. Det som slo an var da vi prøvde noen i latex i stedet for silikon. Både Nuk og noen sånne helt runde (sånne: http://barnesikring.no/produkt/smokk-cherry-kulesmokk-latex-2-stk-2/). Teorien min var at siden hun var så himla glad i å suge på lillefingeren min, vel - da fikk vi finne en smokk som lignet mest mulig på en finger :fnise: Uansett likte hun begge typene i latex, og nå et par uker senere finnes hun ikke kresen og vi kan gi henne hva som helst som ligner på en smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår tok MAM 0-2 mnd umiddelbart, men nektet plutselig å ta smokk mer da han var 2 måneder. Ved en tilfeldighet plukket han opp et annets barns smokk da han var 8 måneder (NUK), og denne er nå en favoritt. Etter 6 måneder med total smokkenekt...



Anonymous poster hash: 99ff3...c25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her enda.. Har prøvd alle som finnes 😫 hun tok smokken litt i vogn frem til hun var to mnd, men no er det full nekt. Tar babyen flaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her enda.. Har prøvd alle som finnes hun tok smokken litt i vogn frem til hun var to mnd, men no er det full nekt. Tar babyen flaske?

Vår baby tok flaske 6 uker gammel, men hadde en periode hvor han nektet å ta flaske da han var 3 måneder og så igjen da han var 6 måneder.

Mitt eneste tips er å ikke gi seg. Vi forsøkte flaske hver eneste dag, og til slutt så gikk det.

Anonymous poster hash: 99ff3...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår baby tok flaske 6 uker gammel, men hadde en periode hvor han nektet å ta flaske da han var 3 måneder og så igjen da han var 6 måneder.

Mitt eneste tips er å ikke gi seg. Vi forsøkte flaske hver eneste dag, og til slutt så gikk det.

Anonymous poster hash: 99ff3...c25

Ja prøvde å gi henne flaske i dag, men hun tok den ikke. Hun tok den for noen uker siden 😩 får bare prøve igjen i morgen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja prøvde å gi henne flaske i dag, men hun tok den ikke. Hun tok den for noen uker siden får bare prøve igjen i morgen

Da vår baby hadde "3 måneders-nekten" viste det seg at han ville ha melken litt varmere. Vi var veldig nøye med 37 grader, men han foretrakk 40 grader (ca.). Da løste det seg! Vi forsøkte alle typer smokker og størrelser, men han endte med å ta den samme han hadde tatt tidligere.

Under neste nekteperiode løste det seg ved å gi flasken samtidig som vi avledet med en leke. Da glemte han at flasken var dum, og drakk ivrig mens han lekte i vei. Vi kunne altså bare glemme å gi flaske på fanget, i armkroken. Flasken er fortsatt ikke kos, og han driver gjerne med alt mulig annet samtidig som han drikker. Men han tar da iallefall flaske ;-)

Kanskje noen tips du kan forsøke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vår baby hadde "3 måneders-nekten" viste det seg at han ville ha melken litt varmere. Vi var veldig nøye med 37 grader, men han foretrakk 40 grader (ca.). Da løste det seg! Vi forsøkte alle typer smokker og størrelser, men han endte med å ta den samme han hadde tatt tidligere.

Under neste nekteperiode løste det seg ved å gi flasken samtidig som vi avledet med en leke. Da glemte han at flasken var dum, og drakk ivrig mens han lekte i vei. Vi kunne altså bare glemme å gi flaske på fanget, i armkroken. Flasken er fortsatt ikke kos, og han driver gjerne med alt mulig annet samtidig som han drikker. Men han tar da iallefall flaske ;-)

Kanskje noen tips du kan forsøke?

Ja gode tips anngående flaske :-)

Hun skal absolutt sutte hele kvelden før hun sovner, hun drikker seg mett men slutter ikke å sutte på brystet fordi hun har så sterk sugebehov. Det ender opp med at hun kaster opp veldig mye fordi magen hennes er så full :-(

Så jeg er desperat på at hun tar smokk snart 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...