pantertante Skrevet 21. oktober 2014 #181 Del Skrevet 21. oktober 2014 Uh, ja, men maten er åpenbart ikke helt ferdig siden den ikke kunne serveres kald. "Hei, jeg liker ingenting av det dere har på menyen, så kan du varme opp matpakken min?"Anonymous poster hash: 55e75...8ba Tenk om alle sa sånt: -Jeg har med Fjordland til barna mine og meg selv. Kan dere varme det opp mens mannen min spiser biff tartar fra menyen? Disse to "eksemplene" er langt ute på viddene i forhold til tema i tråden, som jo var spørsmål om å få varmet opp et uåpnet glass med barnemat til er barn på 8 mndr. Folk betaler ikke flere hundre kroner for mat og drikke for å høre apekattene deres le eller skrike eller for å høre om raping, gulping og bleieskifting! Ikke vår feil at dere har pult og fått izzzabellllaaa Louiiiisssseee Biiiaaancaaaa og Phiiiiiillliiipppp Doooominiiiiccc Maximillllaaaannn. Skaff dere en barnevakt eller spis hjemme. Anonymous poster hash: 06291...fad Greit å ha en mening, men kanskje du skal vente til du blir tørr bak ørene (voksen) og klarer å ordlegge deg på en ordentlig måte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #182 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg syns egentlig det er litt frekt å ta med spedbarn til restaurant i utgangspunktet. Folk drar dit for å hygge seg, og den kvelden blir ødelagt om man sitter ved siden av et barn som gråter i 2 timer i strekk ved siden av. 2 timer ødelagt og tusen kroner pluss i dass for dem det gjelder. Det er også frekt å ta med egen mat. Det du skulle ha gjort er å ringe dem på forhånd for å høre om de kunne ha laget noe kjapt til et barn til 8 måneder om du så absolutt måtte på restaurant med ungen. De fleste ordentlige restauranter hadde lett klart å disket opp noe passelig til ungen på kort tid. Hvem har nevnt noe om en "skrikerunge"? Har foreldrene litt folkeskikk, forlater de restauranten dersom babyen begynner å gråte eller gjør noe for å stoppe gråtingen. TS har ikke nevnt noe om dette og derfor er det teit å anta dette. At folk ikke skal kunne ta med en baby på restaurant fordi det finnes folk som ikke tåler barn, er tåpelig. Så lenge barne er snille og rolige, burde det være helt uproblematisk. Anonymous poster hash: 04b1b...4ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #183 Del Skrevet 21. oktober 2014 Heldigvis har de fleste vett nok til å ta vare på kundene sine og ser att de tjener gode penger på alle voksne rundt bordet. Har aldri vært problem å få litt varmt vann noen plass her. Har også gitt kald mat til henne en gang og det gikk greit. Men vet att ikke alle babyer aksepterer den kaldAnonymous poster hash: cebdf...c15 Barnemat stjeler verdifull tid fra de ansatte og de tjener ikke noe penger på det.Når ansatte må bruke tid på dette så taper faktisk bedriften penger på hvert eneste glass som varmes,folk jobber ikke gratis. Samtidig som det er uhygenisk for kjøkkenet. Hadde restauranten ville hatt barnemat på menyen så hadde den hatt akkurat det. Det er virkelig ikke restauranten som gjør noe feil her. Dere kan evt betale for Te og bruke tevannet til å varme opp maten, da taper iallefall ikke bedriften penger også får dere varmt vann å varme maten i.Anonymous poster hash: f7309...5de 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 21. oktober 2014 #184 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hvem har nevnt noe om en "skrikerunge"? Har foreldrene litt folkeskikk, forlater de restauranten dersom babyen begynner å gråte eller gjør noe for å stoppe gråtingen. TS har ikke nevnt noe om dette og derfor er det teit å anta dette. At folk ikke skal kunne ta med en baby på restaurant fordi det finnes folk som ikke tåler barn, er tåpelig. Så lenge barne er snille og rolige, burde det være helt uproblematisk. Anonymous poster hash: 04b1b...4ef Jeg har isåfall aldri opplevd foreldre med folkeskikk når det gjelder ungene deres på restaurant da jeg aldri har opplevd at de har forlatt stedet om ungene har startet å herje eller skrike. Det er jo ikke barnet det er noe problem med. De fleste vet jo hvordan barn er, og jeg syns faktisk synd på dem om de ikke får den oppmerksomheten de trenger, eller er så rastløse mens de er på en så kjip plass som en restaurant der de blir hysjet på, og snakket til av flaue foreldre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #185 Del Skrevet 21. oktober 2014 Barnemat stjeler verdifull tid fra de ansatte og de tjener ikke noe penger på det.Når ansatte må bruke tid på dette så taper faktisk bedriften penger på hvert eneste glass som varmes,folk jobber ikke gratis. Samtidig som det er uhygenisk for kjøkkenet. Hadde restauranten ville hatt barnemat på menyen så hadde den hatt akkurat det. Det er virkelig ikke restauranten som gjør noe feil her. Dere kan evt betale for Te og bruke tevannet til å varme opp maten, da taper iallefall ikke bedriften penger også får dere varmt vann å varme maten i.Anonymous poster hash: f7309...5de Jeg snakker om å få nettopp varmt vann. Om de tar betalt for det er da opp til dem. Kan like greit gå inn på toalettet å varme det under rennende vann. Tolket HI som om ts ikke fikk gi babymaten der uansettAnonymous poster hash: cebdf...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Globusen Skrevet 21. oktober 2014 #186 Del Skrevet 21. oktober 2014 Det er revnende likegyldig om barnet gråt eller ikke. Det å ta med seg små unger, og særlig spedbarn på restaurant er frekt da sjansen for å ødelegge kvelden til 20-30 andre er stor ved å gjøre det. Barnet trenger ikke gråte heller for at det skal være irriterende. Det er nok at ungen begynner å kjede seg, går ned av stolen og løper rundt i lokalet. En restaurant er rett og slett ikke et passende sted for barn å være. Dra heller på McDonalds, der er det i det minste ballrom/lekerom for ungene. At du ikke forstår at det er upassende syns jeg er merkelig. Ja, la oss forby alt som irriterer oss. Jeg syns det er irriterende med folk som, straks etter å ha inntatt alkohol, får munndiaré. Folk som ikke klarer å sitte stille og rolig (altså, noen voksne er like urolige som barn). Noen roper etter servitøren (makan!), andre igjen er så klønete at de søler med mat og drikke. Det verste er de som snakker så høyt at jeg får med meg alt. Det burde ikke være lov for slike mennesker å oppsøke restaurant, eller så burde slike grinebitere som meg, holde seg hjemme 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 21. oktober 2014 #187 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Ja, la oss forby alt som irriterer oss. Jeg syns det er irriterende med folk som, straks etter å ha inntatt alkohol, får munndiaré. Folk som ikke klarer å sitte stille og rolig (altså, noen voksne er like urolige som barn). Noen roper etter servitøren (makan!), andre igjen er så klønete at de søler med mat og drikke. Det verste er de som snakker så høyt at jeg får med meg alt. Det burde ikke være lov for slike mennesker å oppsøke restaurant, eller så burde slike grinebitere som meg, holde seg hjemme Forby? Jeg syns det er upassende å ta med barn til verdens mest kjedeligste plass for barnet. Man drar jo kun ditt for sin egen del, og gir faen i om barnet har det bra eller ikke. Bevis, barn som blir tilrettelagt med "HYSJ!" og "vær stille, vi er på restaurant!" når de egentlig kun ønsker oppmerksomhet. Det er rett og slett flaut å se foreldre som ikke forstår det at en restaurant er et upassende sted for barn. Er det en plass hvor ungene kan sette seg ned for å tegne eller leke for eksempel, så hadde det vært noe annet. Det er altså ikke barnet som er problemet. Det er jo foreldrene man blir forbanna og irritert på som åpenbart er egoister. Endret 21. oktober 2014 av Timza 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #188 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jammen herregud da,gå inn på do og hold glasset under rennende vann der da vettu. Problem solved.Anonymous poster hash: f7309...5de Det er ikke alle steder som har varmt vann i springen på do. Pleier å bruke varmt vann fra springen for å varme hjemme, men på de restaurantene vi har vært på som er barnevennlige har de en ganske streng skoldesperre på springen. Får bare lunket vann ut.Anonymous poster hash: c3ada...cf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 21. oktober 2014 #189 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg syns det er veldig merkelig å si at de ikke tjener noe på å varme et middagsglass. Det tjener de på på lik linje med annen service som gis - folk blir fornøyde og kommer tilbake og anbefaler stedet til andre. Og er man på en bedre restaurant, kan man sikkert få laget egnet mat til babyen, men igjen ville vel KG da protestert på at man ikke tar med barn dit (og snakker man om ordentlig fine restauranter er jeg enig). Men på rimeligere spisesteder og kafeer, er det svært tvilsomt at de lager noe eget til barnet som egner seg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Globusen Skrevet 21. oktober 2014 #190 Del Skrevet 21. oktober 2014 Forby? Jeg syns det er upassende å ta med barn til verdens mest kjedeligste plass for barnet. Man drar jo kun ditt for sin egen del, og gir faen i om barnet har det bra eller ikke. Bevis, barn som blir tilrettelagt med "HYSJ!" og "vær stille, vi er på restaurant!" når de egentlig kun ønsker oppmerksomhet. Det er rett og slett flaut å se foreldre som ikke forstår det at en restaurant er et upassende sted for barn. Er det en plass hvor ungene kan sette seg ned for å tegne eller leke for eksempel, så hadde det vært noe annet. Det er altså ikke barnet som er problemet. Det er jo foreldrene man blir forbanna og irritert på som åpenbart er egoister. Ett ord: sarkasme. Jeg mente ikke at du (eller noen andre) ønsker å forby barn på restaurant (eller jo, noen ønsker vel kanskje det også), men en skulle nesten trodd det etter å ha lest flere av kommentarene i denne tråden. Joda, det er irriterende med gråtende barn på restaurant, helt enig i det, men de fleste foreldre er såpass oppegående at de prøver å roe ned barnet og forlater spisebordet dersom det blir gråting. Joda, noen er så frekke at de ikke gjør det, men det er ikke bare småbarnsforeldre som er frekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 21. oktober 2014 #191 Del Skrevet 21. oktober 2014 Ett ord: sarkasme. Jeg mente ikke at du (eller noen andre) ønsker å forby barn på restaurant (eller jo, noen ønsker vel kanskje det også), men en skulle nesten trodd det etter å ha lest flere av kommentarene i denne tråden. Joda, det er irriterende med gråtende barn på restaurant, helt enig i det, men de fleste foreldre er såpass oppegående at de prøver å roe ned barnet og forlater spisebordet dersom det blir gråting. Joda, noen er så frekke at de ikke gjør det, men det er ikke bare småbarnsforeldre som er frekke. Jeg har aldri opplevd at foreldrene har forlatt restauranten hvis ungen har startet å herje eller skrike. Det som går igjen er flaue blikk rundt om i rommet, samt panisk vugging på ungen, eller strenge "hysj" og "vær stille", samt stress i stemmen mens de prøver å forklare at man må oppføre seg på en restaurant. Altså er ikke en restaurant en plass for barn. Det er en ekstremt kjedelig plass å være, og det å sitte stille på en slik plass i 2 timer er jo rene torturen for ungene. Jeg forstår rett og slett ikke de som syns det å utsette ungene sine for noe slikt er en god ide. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Globusen Skrevet 21. oktober 2014 #192 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg har aldri opplevd at foreldrene har forlatt restauranten hvis ungen har startet å herje eller skrike. Det som går igjen er flaue blikk rundt om i rommet, samt panisk vugging på ungen, eller strenge "hysj" og "vær stille", samt stress i stemmen mens de prøver å forklare at man må oppføre seg på en restaurant. Altså er ikke en restaurant en plass for barn. Det er en ekstremt kjedelig plass å være, og det å sitte stille på en slik plass i 2 timer er jo rene torturen for ungene. Jeg forstår rett og slett ikke de som syns det å utsette ungene sine for noe slikt er en god ide. Merkelig, det er ikke den erfaringen jeg besitter. Jeg kan ikke huske sist gang jeg opplevde babygråt på resturant uten at foreldrene reagerte. Nå tror jeg heller ikke at foreldre som har barn med kolikk eller atferdsvansker tar barnet med på restaurant. Dessuten er det ikke bare barn som kan være irriterende, voksne folk kan være minst like irriterende. Om det er en god idé å ta med småbarn på restaurant skal ikke jeg gå inn på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 21. oktober 2014 #193 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Merkelig, det er ikke den erfaringen jeg besitter. Jeg kan ikke huske sist gang jeg opplevde babygråt på resturant uten at foreldrene reagerte. Nå tror jeg heller ikke at foreldre som har barn med kolikk eller atferdsvansker tar barnet med på restaurant. Dessuten er det ikke bare barn som kan være irriterende, voksne folk kan være minst like irriterende. Om det er en god idé å ta med småbarn på restaurant skal ikke jeg gå inn på. Godt mulig. Er opplevelser som former de meningene man har. Så om du aldri har opplevd det så blir din mening selvfølgelig annerledes enn min. Det er uansett ikke ungene det er noe problem med .De oppfører seg som unger. Det er foreldrene jeg sliter med, når jeg har sett oppførselen på en slik plass. Jeg kan som sagt ikke omtrent tenke meg en verre plass for ungenes del å være i 2 timer. Endret 21. oktober 2014 av Timza 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Globusen Skrevet 21. oktober 2014 #194 Del Skrevet 21. oktober 2014 Godt mulig. Er opplevelser som former de meningene man har. Så om du aldri har opplevd det så blir din mening selvfølgelig annerledes enn min. Det er uansett ikke ungene det er noe problem med .De oppfører seg som unger. Det er foreldrene jeg sliter med, når jeg har sett oppførselen på en slik plass. Jeg kan som sagt ikke omtrent tenke meg en verre plass for ungenes del å være i 2 timer. Nå har ikke jeg barn selv, men jeg tror ikke de lider noen nød av å måtte oppholde seg på en spiseplass i et par timer. At et barn må være stille og rolig den tiden en oppholder seg på restaurant , burde ikke være problematisk for et lite barn (det er heller ikke den eneste plassen barn må roe ned aktivitetsnivået). Hvis foreldre ikke har kontroll på barnet sitt, så blir det naturligvis en helt annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 21. oktober 2014 #195 Del Skrevet 21. oktober 2014 Nå har ikke jeg barn selv, men jeg tror ikke de lider noen nød av å måtte oppholde seg på en spiseplass i et par timer. At et barn må være stille og rolig den tiden en oppholder seg på restaurant , burde ikke være problematisk for et lite barn (det er heller ikke den eneste plassen barn må roe ned aktivitetsnivået). Hvis foreldre ikke har kontroll på barnet sitt, så blir det naturligvis en helt annen sak. Problematikken oppstår jo når de blir hysjet på, kjeftet på og satt på plass av foreldrene pga de oppfører seg som barn flest. De blir jo rene oppmerksomhets-arenaen for alle som sitter der og spiser og en sjenanse. Er ikke barna gamle nok til å forstå hva en restaurant er for noe, så har de ikke noe der å gjøre så fremt det ikke er 17 mai ellernoe. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #196 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg snakker om å KJØPE nettopp varmt vann. Om de tar betalt for det er da opp til dem. Kan like greit gå inn på toalettet å varme det under rennende vann. Tolket HI som om ts ikke fikk gi babymaten der uansettAnonymous poster hash: cebdf...c15 Endret på innlegget ditt siden man ikke får noe gratis av folk som vil tjener penger på deg.Anonymous poster hash: f7309...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #197 Del Skrevet 21. oktober 2014 Endret på innlegget ditt siden man ikke får noe gratis av folk som vil tjener penger på deg.Anonymous poster hash: f7309...5de Er flere restauranter og kafeer man får gratis vann på. Så skjønner ikke poenget ditt med å endre innlegget(som forøvrig er mot reglementet på kg) når jeg skriver att det er opp til dem om de tar betaltAnonymous poster hash: cebdf...c15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #198 Del Skrevet 21. oktober 2014 Er flere restauranter og kafeer man får gratis vann på. Så skjønner ikke poenget ditt med å endre innlegget(som forøvrig er mot reglementet på kg) når jeg skriver att det er opp til dem om de tar betaltAnonymous poster hash: cebdf...c15 Du får gratis vann ved å kjøp av mat/drikke. Ergo, vannet er jo egentlig ikke gratis. Anonymous poster hash: 8982e...964 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #199 Del Skrevet 21. oktober 2014 Er flere restauranter og kafeer man får gratis vann på. Så skjønner ikke poenget ditt med å endre innlegget(som forøvrig er mot reglementet på kg) når jeg skriver att det er opp til dem om de tar betaltAnonymous poster hash: cebdf...c15 Kaldt vann ja. Ikke varmt.Anonymous poster hash: f7309...5de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #200 Del Skrevet 21. oktober 2014 Du får gratis vann ved å kjøp av mat/drikke. Ergo, vannet er jo egentlig ikke gratis.Anonymous poster hash: 8982e...964 Men så drar jeg jo ikke på en restaurant kun for å varme mat. Vi er som oftest flere voksne som bestiller både mat og drikke. Aldri vært ett problem. Men så tar jeg barn med på barnevennlige steder og ikke fisefine voksenrestauranter Anonymous poster hash: cebdf...c15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå