Gå til innhold

Er personen da en psykopat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare se for deg dette:

En person er fortvilet og vet ikke hva. Personen klarer ikke snakke om det som er vanskelig. Istedenfor tenker personen, at han/hun skal kutte seg så mye at det er helsefarlig. Personen vil ikke dø. Men er så fortvilet.

Er man psykopat da eller?



Anonymous poster hash: b1f35...127
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er selvskader.

Psykopat er noe annet.



Anonymous poster hash: 70739...ca1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, selvfølgelig ikke. Psykopati/ personlighetsforstyrrelser er kompliserte saker som tar lang tid å utrede.

Kraftig selvskading gjør ikke at man automatisk er psykopat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å diagnostisere sykdom er en lege(spesialist)jobb, ikke noe man gjør på et nettforum.

Anonymous poster hash: 8b215...7b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, langt ifra psykopat, det kan jeg si med sikkerhet. Mer deprimert, selvskader? Er det deg det er snakk om så prat med legen eller ring mental helse hjelpetelefon; 116123. Du er ikke alene, selv om det kanskje føles slik. ! :hug:



Anonymous poster hash: 789ab...a1b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykopat skader og manipulerer andre - ikke seg selv.

Anonymous poster hash: 93ae4...797

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Jeg mener ikke "vanlig" selvskading der man prøver få bort smerten, men der man gjør det fordi man ikke har et annet valg. Og gjør det verre enn vanlig fordi man ikke klarer si noe. At personen ønsker å bli forstått, og ikke forlatt. At man selvskader bare for at folk skal forstå. Er ikke det litt ... rart?

Og nei, det er ikke meg.



Anonymous poster hash: b1f35...127
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg mener ikke "vanlig" selvskading der man prøver få bort smerten, men der man gjør det fordi man ikke har et annet valg. Og gjør det verre enn vanlig fordi man ikke klarer si noe. At personen ønsker å bli forstått, og ikke forlatt. At man selvskader bare for at folk skal forstå. Er ikke det litt ... rart? Og nei, det er ikke meg. Anonymous poster hash: b1f35...127

Personen er ikke psykopat. Personen har bare ikke lært å uttrykke og takle vanskelige følelser på annen måte enn å selvskade. Personen trenger psykiatrisk hjelp.

Anonymous poster hash: 93ae4...797

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg mener ikke "vanlig" selvskading der man prøver få bort smerten, men der man gjør det fordi man ikke har et annet valg. Og gjør det verre enn vanlig fordi man ikke klarer si noe. At personen ønsker å bli forstått, og ikke forlatt. At man selvskader bare for at folk skal forstå. Er ikke det litt ... rart?

Og nei, det er ikke meg.

Anonymous poster hash: b1f35...127

Det er litt rart ja, men det betyr ikke at det er psykopati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hørtes ut som psykopat for meg. Jeg er ekspert på mentale lidelser, har en Ph.D i eksponentiell psykopatisk selvskading, og medikamentell behandling, samt psykostatisk og psykodynamisk komplekspartiell delterapi.



Anonymous poster hash: 55e9e...14f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg mener ikke "vanlig" selvskading der man prøver få bort smerten, men der man gjør det fordi man ikke har et annet valg. Og gjør det verre enn vanlig fordi man ikke klarer si noe. At personen ønsker å bli forstått, og ikke forlatt. At man selvskader bare for at folk skal forstå. Er ikke det litt ... rart?

Og nei, det er ikke meg.

Anonymous poster hash: b1f35...127

Er fortsatt ikke psykopat, men en form for alvorlig selvskading. Kan grunne i depresjon, utløp av følelser og tanker man ikke klarer å formulere eller føler man kan si pga emosjonelle grunner. Denne personen burde da likevell kontakte legen eller hjelpesenter for selvskading. Henviser igjen til nr jeg skrev i forrige kommentar. :)

Anonymous poster hash: 789ab...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg mener ikke "vanlig" selvskading der man prøver få bort smerten, men der man gjør det fordi man ikke har et annet valg. Og gjør det verre enn vanlig fordi man ikke klarer si noe. At personen ønsker å bli forstått, og ikke forlatt. At man selvskader bare for at folk skal forstå. Er ikke det litt ... rart? Og nei, det er ikke meg. Anonymous poster hash: b1f35...127

Om dette ikke gjelder deg så kan du ikke beskrive dette på denne måten uten selv å ha vært i dette.

Der finnes andre løsninger enn selvskading. Selvskading er som å tisse i buksa når dufryser, det varmer en stund og så blir det enda kaldere i tillegg til at det blir veldig vått.

Selvskading er å gå inn i en vondere og bondere sirkel, der man får vanskeligere og vanskeligere for å endre eller komme ut av den negative adferden.

SØK HJELP!

Anonymous poster hash: 8b215...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hørtes ut som psykopat for meg. Jeg er ekspert på mentale lidelser, har en Ph.D i eksponentiell psykopatisk selvskading, og medikamentell behandling, samt psykostatisk og psykodynamisk komplekspartiell delterapi.

Anonymous poster hash: 55e9e...14f

Troll.

Anonymous poster hash: 789ab...a1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Jeg mener ikke "vanlig" selvskading der man prøver få bort smerten, men der man gjør det fordi man ikke har et annet valg. Og gjør det verre enn vanlig fordi man ikke klarer si noe. At personen ønsker å bli forstått, og ikke forlatt. At man selvskader bare for at folk skal forstå. Er ikke det litt ... rart? Og nei, det er ikke meg. Anonymous poster hash: b1f35...127

Selvsagt er det rart for de som står på utsiden, men for den som gjør det er det nok det eneste logiske. Et desperat rop om hjelp fordi personen vil vise andre hvor vondt den har det.

Psykopatidiagnosen finnes ikke lenger, men har uansett ingen sammenheng med det du beskriver.

Anonymous poster hash: 5cc2a...630

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette ikke gjelder deg så kan du ikke beskrive dette på denne måten uten selv å ha vært i dette.

Der finnes andre løsninger enn selvskading. Selvskading er som å tisse i buksa når dufryser, det varmer en stund og så blir det enda kaldere i tillegg til at det blir veldig vått.

Selvskading er å gå inn i en vondere og bondere sirkel, der man får vanskeligere og vanskeligere for å endre eller komme ut av den negative adferden.

SØK HJELP!

Anonymous poster hash: 8b215...7b1

Hva hvis personen vet han/hun ikke får hjelp hvis personen ikke gjør det? Psykopatisk virker det som

Anonymous poster hash: b1f35...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis personen vet han/hun ikke får hjelp hvis personen ikke gjør det? Psykopatisk virker det som

Anonymous poster hash: b1f35...127

Nei, det gjør ikke det. Noen som selvskader såpass alvorlig er psykotiske. Mulig du blander begrepene, de er ganske ulike selv om de høres like ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva hvis personen vet han/hun ikke får hjelp hvis personen ikke gjør det? Psykopatisk virker det som Anonymous poster hash: b1f35...127

Hvorfor blander du psykopatisk inn i dette? Hva tror du psykopat betyr?

Anonymous poster hash: 5cc2a...630

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis personen vet han/hun ikke får hjelp hvis personen ikke gjør det? Psykopatisk virker det som

Anonymous poster hash: b1f35...127

Det TS beskriver har overhodet ingen ting med psykopati å gjøre.

Anonymous poster hash: 789ab...a1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll.

Anonymous poster hash: 789ab...a1b

More like sarcasm.

Anonymous poster hash: 55e9e...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blander du psykopatisk inn i dette? Hva tror du psykopat betyr?

Anonymous poster hash: 5cc2a...630

Fordi personen kan være så rar å kutte så ille at det kan være farlig, bare for å få hjelp?

Anonymous poster hash: b1f35...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...