Gå til innhold

Ikke bruke hylsen på canesten - men sex kan man ha ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ved soppinfeksjon står det på pakningen at man ikke skal bruke innføringshylsen når man skal sette inn tabletten. Tanken bak det er vel fordi man ikke skal ripe opp noe, dytte den for langt inn eller treffe livmortappen. Logisk! Men hva da med penis under samleie? Den vil jo støte frem og tilbake og komme like langt inn?

Anonymous poster hash: 4532e...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... Hvorfor står det at man ikke skal bruke innføringshylsen når den følger med og er en... innføringshylse?



Anonymous poster hash: e46b0...ae9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor det står. Vi som er gravid ved ivf bruker medisiner med hylser så det er veldig merkelig. Har sett det står flere steder så da er det bare å la vær å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke helt logikken med å ikke bruke den når det tross alt er en innføringshylse? å det er en viss forskjell på å bare føre den fint opp vs å kjøre den så hardt opp i livmortappen man klarer



Anonymous poster hash: 84202...bda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg kjøpte Canesten en gang, og da sa apotekeren at det var VELDIG viktig at jeg ikke brukte den hvis jeg var gravid eller prøvde å bli det..

Syns det virka ganske strengt..

Anonymous poster hash: 9e265...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje produsenten bare vil være på den sikre siden.



Anonymous poster hash: 9a35d...a57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En innføringshylse er jo ganske mye tynnere og skarpere enn en penis (håper jeg)...



Anonymous poster hash: 81d7d...48f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert for å forhindre sår, som igjen kan forårsake infeksjon som er lite gunstig under graviditet. En penis lager vanligvis ikke sår.

Anonymous poster hash: b1d77...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...