Gå til innhold

Smokk !


Nicoline86

Anbefalte innlegg

Når baby er blitt 11 uker og nekter å ta smokk, er det bare å gi opp? Hun tok den før i bilen og i vognen, men no er det totall nekt og jeg vet ikke hvorfor. Har prøvd alle smokker som finnes.

Hun har et enormt sugebehov om kvelden, og hun blir sint når det kommer melk av brystene når hun Er mett og bare vil kose.

Tips, råd? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SMOKK! LOL

Anonymous poster hash: 1b3f4...448

Oiii så saklig du var.

_____________

Du trenger ikke gi opp, bare prøv med jevne mellomrom. Min var 10-11 mnd eller noe sånt da han begynte med det. Husker ikke helt da, men var noe sånt. Da bare fant han en liggende i lekekassen, og stappet den i munnen. Siden da har den vært trofast følge når han sover. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pump deg litt, ha melken i en kopp el. Og dypp den smokktypen som ligner mest på puppen i melken før du gir henne. Da smaker den noe gjenkjennelig og interresant. Gjør dette noen ganger etter hverandre og se om hun tilslutt "napper".

PS. Den mest utholdene vinner.

Anonymous poster hash: 7a66f...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMOKK! LOL

Anonymous poster hash: 1b3f4...448

Hva var det som var så "lol" med det? Enda mer LOL å faktisk skrive LOL 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får prøve videre, føler bare hun blir så sint og skriker når vi prøver å gi henne den. Synes det er så rart at hun likte den litt før men no er det totall nekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuttepi

Min tok aldri smokk. Kjøpte alle som finnes, men han nektet. Han brukte fingeren i stedet, og den er det umulig å legge bort... Heldigvis sluttet han selv da han var fem, jeg så for meg at han skulle sutte på fingeren til han var tenåring...

Du må bare prøve og prøve, men det er ingen krise om babyen ikke vil. Ting blir litt vanskeligere om natta og ved smokkeslutt, men alt går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...Trenger barn egentlig smokk?

Trenger og trenger. Om natten reduserer det risikoen for krybbedød. Og for de med barn med stort sugebehov kan det være veldig slitsomt for mor å bli brukt som trøst/smokk konstant.

Anonymous poster hash: a1379...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei klart den ikke trenger smokk,

Men hadde vært litt deilig for henne å sutte på den. Lettere å falle til ro når hun skal sove og merker på henne at hun har stort behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Nei klart den ikke trenger smokk,

Men hadde vært litt deilig for henne å sutte på den. Lettere å falle til ro når hun skal sove og merker på henne at hun har stort behov for det.

Skjønner. Var ikke klar over at det hadde noen betydning for lavere risiko av krybbedød, men da lærte jeg det i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å prøve! Har du prøvd mange forskjellige? Her var eldste seks måneder og yngste fem uker, men da hadde vi prøvd myyyyyye før den satt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har prøvd de utvalgene de har. Angrer på at jeg ikke ga smokk med en gang, jordmoren maste sånn om at man må vente til de er seks uker + før man gir de smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja har prøvd de utvalgene de har. Angrer på at jeg ikke ga smokk med en gang, jordmoren maste sånn om at man må vente til de er seks uker + før man gir de smokk.

De gjør som regel det. ;) så lenge sugetaket er riktig så går det gjerne helt fint. Min fikk smukk av pleierne på nyfødtintensiven. Han ble aldri sugeforvirret av den grunn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...