Gå til innhold

Hva gir man en gutt til dåpsgave ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en nevø som skal døpes snart. Men hva iall verden gir man en gutt til dåpsgave?

Anonymous poster hash: ccd45...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Gåbil" (de gammeldagse), gyngehest/gyngelam, ryggsekk ala Fjällräven, teppe med navn brodert på, sølvtøy, stol med navn og "fødselsdata" ala Gro Design eller noe eller bilde med fødselsdata (fins masse fint på Etsy), "Boken om meg", målestokk for å merke av etterhvert som barnet vokser (fint om man kan sette bilder av barnet på de forskjellige tidspunktene også), sparebøsse, bilderamme til "Mitt første år", maleri/bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebibel- Var et stort savn i gavehaugen til minstemann!

Sangbok- Veldig koselig gave med mange års glede.

Eventyrsamling- Mange flotte studer ved leggetid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullklær, servise, bøker, cd, boken om meg, fotoalbum, fotoramme, sparegris, teppe..

Problemet er at denne gutten har flere søstre så bøker har han masse av fra dem, og teppe har han nylig fått og boken om meg og foto bøker lager mor selv. Kunne kanskje kjøpt noe ullklær ? Men jeg har veldig lite penger. Koster ikke skikkelig ullklær ganske mye ? Vet også at han har arvet masse dyrt ulltøy

Anonymous poster hash: ccd45...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Speiderkniv (dette gjelder for jente også forsåvidt) :)

Enig i denne! Jeg har gitt kniv til mine fadderbarn, alltid vært mer populært enn alt "husfyll" dåpsbarna gjerne får (utallige bokser til min første tann, hårlokk osv). Ikke en gave de får så mye glede av når de er små da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er merkelig å gi en ullbody i dåpsgave, det bør være noe mer varig. Hvor mye har du tenkt og bruke på gaven?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gir bare ikke klær i dåpsgave, det er barselgave.

Mye annet man kan kjøpe enn tannbeholdere og dåpsattestholdere som jeg er helt enig i at er meningsløse ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

En liten stol/krakk?

Klassiske barnebøker (gjør da ingen ting at søstrene har).

Sekk med turutstyr (sitteunderlag, termos, matboks,kniv).

Sparebøsse med litt penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man gir bare ikke klær i dåpsgave, det er barselgave.

Mye annet man kan kjøpe enn tannbeholdere og dåpsattestholdere som jeg er helt enig i at er meningsløse ting.

Jo, det kan en fint gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan en fint gjøre.

Skjønner jo det når jeg leser her, men å kjøpe en body i dåpsgave er en merkelig ting å gjøre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det er merkelig å gi en ullbody i dåpsgave, det bør være noe mer varig. Hvor mye har du tenkt og bruke på gaven?

Max 500kr helst ikke mer enn 400kr går på aap. Han har arvet mye skikkelig ulltøy. Så tror ikke det står høyest på ønskelista .han kommer fra en familie hvor han ikke mangler noen ting.

Anonymous poster hash: ccd45...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...