Gå til innhold

For "ung"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 24år og er forsatt student (lang studie) er ferdig utdannet om 1,5år

Samboeren er ferdig med utdanningen, jobber og har en veldig god inntekt.

Vi drømmer om å få en liten unge og bli foreldre og er klare til å sette et liv her i verden.

Men så kommer foreldre og vennene mine og sier at jeg er for "ung" til å ta av et lite barn. At det er ingen som får seg barn før de er 30. Og at det ikke er fint å bli ung mor, Sett karrieren din først osv.

Så det gjør meg litt usikker, er jeg virkelig for "ung" ?

Anonymous poster hash: d511f...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ingen måte. Jeg var 20 når jeg ble gravid! Synes personlig ikke det er for ungt heller! Om dere ønsker dette, og det passer inn i deres livssituasjon - Kjør på! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24år og er forsatt student (lang studie) er ferdig utdannet om 1,5år

Samboeren er ferdig med utdanningen, jobber og har en veldig god inntekt.

Vi drømmer om å få en liten unge og bli foreldre og er klare til å sette et liv her i verden.

Men så kommer foreldre og vennene mine og sier at jeg er for "ung" til å ta av et lite barn. At det er ingen som får seg barn før de er 30. Og at det ikke er fint å bli ung mor, Sett karrieren din først osv.

Så det gjør meg litt usikker, er jeg virkelig for "ung" ?

Anonymous poster hash: d511f...14f

Hadde i din situasjon vært greit å jobbe noen år sånn at du har jobb og arbeidt deg opp betalt barselpermisjon, for ellers havner du hurtig der at du blir forsørget av din mann og hvis det går galt mellom dere så må du på OS og det er ingen kjære mor.

Endret av Gjest
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 år er da ikke for ungt. Jeg var 24 når jeg fikk barn. Ikke hadde jeg utdannelsen i boks heller, men det gikk da strålende fordet.



Anonymous poster hash: 05c54...079
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ungt. Det er ikke ungt før en er under 20 i mine øyne :) Så viss det passer inn i livet deres nå - kjør på ;)

Det er kun dere det skal passe for, ingen andre. Hva andre sier er helt uvesentlig. Så har dere lyst på barn nå så er det bare å sette i gang produksjonen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du så mye som halvannet år igjen av studiet så er du ikke klar for å bli mor. Det er nu du må satse og fokusere på studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være greit å få gjort ferdig utdannelsen først. Du er jo ikke for ung med tanke på år, men det kan blir utfordrende å jobbe opp nok til fødselspenger + at du må sette studentlivet på "vent" og må være student ett år lenger enn forventet.

Hvis det er gjennomtenkt og godt planlagt kan det likevel ordne seg fint :) mange studenter som får barn, og det er gode ordninger rundt det! Likevel blir det tøft økonomisk de første leveårene til ungen siden du fortsatt har studentøkonomi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke for ungt. Men dersom det ikke er noen spesiell grunn til at du ikke bør utsette det å få barn hadde jeg ventet til jeg var selvforsørget om jeg var deg. Spesielt siden du har så kort tid igjen av studiene.

Anonymous poster hash: 8db89...30f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Det er kun dere det skal passe for, ingen andre.

Veldig enig i det du skriver her.

Kjenner flere som venter med å få barn fordi det ikke passer folka rundt dem. Synes det er leit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ung er under 18. Så lenge du har en plan på å fullføre studiene i ettertid ser jeg ikke problemet. Han jobber, så da har dere inntekt til å forsørge dere så det er en bekymring mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke for ung. Eneste du burde tenke på er om du vil gå gravid i studietiden, da tenker jeg spesielt på eksamenstiden. Og om du da evt. skal ta en friår med permisjon med barnet. Men om dere prøver nå er det jo ikke sikkert dere blir gravide med en gang heller.

Men om du mener det går fint, så kjør på! Om det er det som passer i deres situasjon, så synes jeg dere bør gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg personlig syns ikke det er for ungt - syns midten av 20-årene er en fin alder. Er selv 24, fyller snart 25 og venter en liten jente om 8 uker :) :)

Jeg vet om flere som har kombinert studier med småbarn. så lenge man er forberedt på det, så går det som oftest fint. Selv var jeg ferdig å studere i desember i fjor, så jeg har akkurat fått jobbet 11 mnd når barnet kommer! :)

Husk: det er dere som får barn, ikke de rundt dere. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Synes ikke du er for ung, men ville fullført studie og jobbet litt før jeg ble gravid. Jeg er selv 26 og gravid med vår første barn, vi ventet en stund slik at vi var sikre på at jeg hadde en jobb å komme tilbake til. for å ha krav på foreldrepenger må du ha jobbet 6 av de siste 10 månedene. Men føler du at dere kan klare det å få barn midt i studiene, kjør på.

Det du bør tenke på er, når du er gravid kan du bli i ganske dårlig form. Man kan kaste opp en del, de første 12 ukene kan man miste endel energi og behovet for søvn kan øke, gjorde iallefall det med meg. Jeg kastet riktignok ikke opp, men jeg har fått en plagsom bekkenløsning som gjør at jeg ikke får jobbet og er ganske stucked til sofaen.

Jeg mener også at dette er avgjørelse dere som par må ta, ikke dine foreldre.

Det å være gravid er noe av det rareste og fineste jeg har opplevd, tross mye smerter, men premien gjør at det er verdt det.

Lykke til Ts

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke 24 er for ungt. Jeg er 24 når nr to kommer til verden. Du kommer sannsynligvis til å rekke å bli 25 før baby kommer. :)

Men tenk over om det er verdt å utsette utdanningen i et år for. Det var det for meg i alle fall. Også må dere jo sørge for at økonomien er god nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alderen din er fremdeles veldig ung, men ikke "for ung". Då var du ferdigutdannet og i jobb, ville jeg sagt "kjør på".

Men det at du fremdeles er vendt ung, gjør at det ikke er noen grunn til å stresse. Du er fremdeles ung når du blir ferdig med utdanningen din. Og jeg tror ikke du vil angre på at du gjorde deg ferdig først. Da får du rolig permisjon, ikke studier hengende over deg, bedre økonomi og en jobb å gå tilbake til.

Anonymous poster hash: e60ea...954

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er veldig varierende hvordan formen på gravide er. Noen blir svært dårlige, i alle fall i starten. Du kan ikke ta det for gitt at du skal orke å studere eller ta eksamener helt fram til termin. Noen får til dette, men ikke alle, og det behøver ikke ha noe med viljestyrke å gjøre. Du må dermed regne med at det ikke bare er barseltiden du må være borte fra studiet ditt, men også potensielt i 6-8 mnd før fødsel.

I den alderen du er nå, ser jeg det som meningsløst å ikke fullføre studiene og jobbe litt før du blir gravid. Da slipper du å bli forsørget av mannen din også.

Anonymous poster hash: 8892b...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Har du så mye som halvannet år igjen av studiet så er du ikke klar for å bli mor. Det er nu du må satse og fokusere på studiet.

Veldig enig i dette! Nok av tid til barn, men har du halvannet år igjen av utdannelsen, er det sterkt anbefalt å bli ferdig med den først! :) Men aldersmessig er du ikke for ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i dette! Nok av tid til barn, men har du halvannet år igjen av utdannelsen, er det sterkt anbefalt å bli ferdig med den først! :)Men aldersmessig er du ikke for ung.

Enig i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...