Gå til innhold

Kan jeg være gravid...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

okok, jeg vet at dere ikke kan vite dette (at dere ikke er synske eller noe), men må bare spørre.

Jeg vet ikke når jeg hadde el, men tror det var i løpet av de siste dagene (jeg skal ha mensen om ca 14 dager). I dag hadde vi sex uten beskyttelse.

Hvor stor er sjangsen for at jeg er gravid da?



Anonymous poster hash: 7f433...0b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuttepi

Det er jo ingen som kan si hvor stor sjansen er. Ingen vet hva som skjer i kroppen din. Du har hatt ubeskyttet sex i EL-tid, og da kan du ha blitt gravid. Du må jo nesten bare vente og ta en test hvis mensen ikke kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tipper det er ca 20% sjanse for at du er gravid, eller blir det om en dag eller to... Sædcellene lever jo noen dager i skjeden.

Hvis du ikke vil bli gravid anbefaler jeg deg angrepillen, det er myye bedre enn å ta en abort senere.



Anonymous poster hash: c410b...e20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du faktisk ønsker å bli gravid, er det lettest å få det til å klaffe hvis du er mere presis. Dvs. kjenner syklusen din. (Hvor mange dager som går mellom hver gang du får mens. 21-28 dager er vanlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt ubeskyttet sex kan du være gravid, enkelt og greit:) vanskelig for oss å si hvor stor sjangse det er:)

Anonymous poster hash: 0de25...c89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuttepi

Tja, tipper det er ca 20% sjanse for at du er gravid, eller blir det om en dag eller to... Sædcellene lever jo noen dager i skjeden.

Hvis du ikke vil bli gravid anbefaler jeg deg angrepillen, det er myye bedre enn å ta en abort senere.

Anonymous poster hash: c410b...e20

Hvordan kan du slenge ut et tall på den måten? Hvordan kan du regne ut 20%?

Ts vet ikke når EL var, eller om EL var. Ts vet ikke nøyaktig syklus. Ts vet ikke om hun kan bli gravid, eller kvalitet på sæd. Om man kan bli gravid går ikke an å regne seg frem til. Det er utrolig mange faktorer å ta hensyn til, og her vet du ingen av de. Dermed umulig å regne ut noe som helst. Å slenge ut et tall sånn der er svært uriktig.

Det eneste jeg er enig i her, er angrepille dersom en graviditet er uønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Takk for svar folkens! Jeg trengte kanskje bare å få det lufta litt.. Jeg ønsker å bli gravid, så angrepille eller abort er det ikke snakk om. Partner ønsker å vente, men han er fullt klar over at jeg ikke går på pilla eller at det ikke finnes helt "sikre perioder":-)

Vi får vente å se da!

Anonymous poster hash: 7f433...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du slenge ut et tall på den måten? Hvordan kan du regne ut 20%?

Ts vet ikke når EL var, eller om EL var. Ts vet ikke nøyaktig syklus. Ts vet ikke om hun kan bli gravid, eller kvalitet på sæd. Om man kan bli gravid går ikke an å regne seg frem til. Det er utrolig mange faktorer å ta hensyn til, og her vet du ingen av de. Dermed umulig å regne ut noe som helst. Å slenge ut et tall sånn der er svært uriktig.

Det eneste jeg er enig i her, er angrepille dersom en graviditet er uønsket.

Jeg "slenger" ut dette tallet fordi dette er det vitenskapen og statistikken forteller.

TS forteller at det er ca 14 dager til neste menstruasjon. Eggløsning skjer stort sett 14 dager før neste menstruasjon, og en normal syklus er 28 dager. Dette er normen for de fleste kvinner.

Det er gjennomsnittelig 4-5 dager en kvinne er fruktbar, et par dager før eggløsning og 2-3 dager etter eggløsning. Sædcellene kan overleve i ca 4 dager.

Så hvis det hun forteller er sant, og hun har en nogenlunde normal syklus, sier vitenskap og statistikk at hun har 25% sjanse for å bli gravid. Jeg kuttet ned 5% for å være på den sikre siden pga mulige usikre faktorer.

Så det at jeg tipper det er 20% sjanse for at hun er gravid er så korrekt som det kan bli ut ifra hennes informasjon. En slik sannsynlighet er noe man vet, det er ikke noe jeg bare finner på...

Hvis TS spør en gynekolog vil hun få en veldig likt svar.

Anonymous poster hash: c410b...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...