Gå til innhold

Jeg må helt ærlig innrømme en ting..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare å kjøre kollektiv om morgenen, så merker man hvor "lite" folk som dusjer sjeldent lukter. Fy søren det stinker til tider.

Dusjer minst en gang om dagen, i tillegg til etter trening og evt etter jobb når jeg blir ekstra svett eller skitten. Og kommer aldri til å bo med noen som ikke dusjer oftere enn hver tredje dag. Enten har de da en for daff livsstil for meg, eller for uhygienisk.

Anonymous poster hash: c6310...239

Jeg har heller ikke kjent noen stinke i kollektivtrafikk, du snakker som at det er så ofte.

Jeg tror det er du selv som stinker, siden du kjenner det hele tiden om morgenen og sånn

:) er degselv du lukter!

Anonymous poster hash: a11f9...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke kjent noen stinke i kollektivtrafikk, du snakker som at det er så ofte.

Jeg tror det er du selv som stinker, siden du kjenner det hele tiden om morgenen og sånn

:) er degselv du lukter!Anonymous poster hash: a11f9...179

Du har vrangforestillinger. Du blir ikke renere av å dusje sjeldent, skjønner du :) Du har kognitiv svikt når du beskylder folk som dusjer hver dag for å lukte. Når du bare gidder å dra deg inn i dusjen hver tredje dag, er det faktisk du som stinker. Du merker det bare ikke selv, for du er så vant til lukta. Det er direkte nasty.

Anonymous poster hash: 42b25...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vrangforestillinger. Du blir ikke renere av å dusje sjeldent, skjønner du :) Du har kognitiv svikt når du beskylder folk som dusjer hver dag for å lukte. Når du bare gidder å dra deg inn i dusjen hver tredje dag, er det faktisk du som stinker. Du merker det bare ikke selv, for du er så vant til lukta. Det er direkte nasty.

Anonymous poster hash: 42b25...3cc

Det at han/hun dusjer hver tredje dag betyr jo det motsatte, at personen ikke stinker og ikke svetter like mye som deg som er nødt til å dusje hver dag. Btw, tror du har misforstått ordet kognitiv, det har jo ingenting med luktesans å gjøre.

Anonymous poster hash: c6dc9...7b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han/hun dusjer hver tredje dag betyr jo det motsatte, at personen ikke stinker og ikke svetter like mye som deg som er nødt til å dusje hver dag. Btw, tror du har misforstått ordet kognitiv, det har jo ingenting med luktesans å gjøre. Anonymous poster hash: c6dc9...7b4

Det har med tenkning å gjøre, i tilfelle du er uopplyst. Ts (og du) vrir bevisst problemet på hodet, ved å påstå at de som dusjer sjeldent ikke lukter. Det er latterlig :)

Det har heller ikke nødvendigvis med svetting å gjøre å dusje hver dag. Det har med normal renslighet å gjøre. Den som snakker om å svette mye, er deg og ts. Jeg har aldri snakket om det.

Du merker nok ikke din egen kroppslukt - og det har jo med (manglende) luktesans fra din side å gjøre. Leit at du har problemer med det, men løsningen er å gidde å vaske seg. De fleste lærer det som barn, men noen er sene i utviklingen.

Anonymous poster hash: 42b25...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med tenkning å gjøre, i tilfelle du er uopplyst. Ts (og du) vrir bevisst problemet på hodet, ved å påstå at de som dusjer sjeldent ikke lukter. Det er latterlig :)

Det har heller ikke nødvendigvis med svetting å gjøre å dusje hver dag. Det har med normal renslighet å gjøre. Den som snakker om å svette mye, er deg og ts. Jeg har aldri snakket om det.

Du merker nok ikke din egen kroppslukt - og det har jo med (manglende) luktesans fra din side å gjøre. Leit at du har problemer med det, men løsningen er å gidde å vaske seg. De fleste lærer det som barn, men noen er sene i utviklingen.

Anonymous poster hash: 42b25...3cc

Jeg er fullt klar over hva det betyr og at det har med tenkning, men måten du brute ordet på hørtes det ut som du mente noe annet. Det er jo totalt feil å si at alle som ikke dusjer hver dag lukter! Latterlig. Det er jo bare til å spørre folk rundt deg det, så vil de svare nei på om du lukter. Alle mennesker er forskjellig og produserer ulik mengde svette. Må virkelig bare le av det du skriver, du er så usaklig. Det må jo være de som har trang til å duse hver dag som har problemer med svetting og lukting når dem som ikke dusjer hver dag faktisk klarer å gå en dag uten å dusje.

Anonymous poster hash: c6dc9...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo totalt feil å si at alle som ikke dusjer hver dag lukter! Anonymous poster hash: c6dc9...7b4

Det er jo totalt feil å si at alle som dusjer hver dag lukter! Latterlig!

Så enkelt, siden du har litt tungt for det.

Anonymous poster hash: 42b25...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer annenhver dag. Det mest fordi håret mitt trenger det etter to dager. Da tar jeg kroppen i samme sleng. Svetter ikke så mye, så tror kroppen hadde klart seg lengre uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo totalt feil å si at alle som dusjer hver dag lukter! Latterlig!

Så enkelt, siden du har litt tungt for det.

Anonymous poster hash: 42b25...3cc

Ja, det er jo tydeligvis slik siden du har trang til å dusje hver dag. Hvorfor ellers dusjer du da om du ikke lukter dårlig? Da kan jo du la være og heller dusje annenhver dag.

Anonymous poster hash: c6dc9...7b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem med å dusje hver annen eller tredje dag, så lenge man vasker seg "på utsatte strøk" de dagene man ikke dusjer, og man ikke blir voldsomt svett eller skitten i løpet av dagen.

Har stort sett fulgt den filosofien selv opp gjennom årene, men nå er jeg blitt flinkere til å trene jevnlig så da blir det hyppigere dusjing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, svetter dere så mye? Vet ikke hvem som er gris her..

Anonymous poster hash: c6dc9...7b4

Når ble man gris av å svette? Du vet at det ikke er noe man styrer selv?

Jeg svetter noe mer enn normalt under armene og på føttene, derfor dusjer jeg hver dag fordi jeg føler det trengs for at det ikke skal lukte under armene og fordi jeg blir iskald på bena av at jeg svetter mye der. Gjør dette meg til en gris mener du?? Vil heller si jeg er renslig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk dusjer generelt for mye, spesielt når det er hver dag. Jeg ser bort i fra når en dusjer pga. trening, skitten jobb eller noe slikt. Er ikke bra for huden heller å dusje hver dag. Jeg dusjer som regel annen hver dag, og ellers ved behov.

Men noe annet jeg har lagt merke til er at det ser ut til at majoriteten dusjer på morran. Jeg dusjer alltid på kvelden Klarer ikke helt å forstå hvorfor morra-dusjing er så populært? :P Ikke at folk skal få gjøre hva de vil altså, jeg klarer bare ikke å identifisere meg med det :fnise:

Anonymous poster hash: e4a6a...486

Jeg liker å dusje om morgenen fordi jeg svetter om nettene, jeg har våknet opp flere ganger veldig klam og ekkel så da er det deilig med dusj etter jeg står opp. En annen ting er at jeg bruker dusjen til å våkne :fnise:

Ser at mange skriver at det er ikke bra å dusje hver dag pga tørr hud, jeg personlig har aldri slitt med tørr hud utenom om vinteren da hendene mine trenger mye håndkrem. Så dette er i likhet med dusjingen veldig individuelt. Kan godt være at mange rapporter og undersøkelser viser det ikke er bra, men jeg har aldri selv merket noen ting. Ingen tørr hud, tvert imot har jeg veldig fin og myk hud :)

Men når det er sagt så dusjet jeg ikke idag :lol: Stort sett dusjer jeg hver dag, med unntak av de dagene jeg ikke føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo tydeligvis slik siden du har trang til å dusje hver dag. Hvorfor ellers dusjer du da om du ikke lukter dårlig? Da kan jo du la være og heller dusje annenhver dag. Anonymous poster hash: c6dc9...7b4

Fordi det er deilig å dusje. Og man lukter ENDA bedre. Og fordi det er normal hygiene.

For deg er det kanskje ekstremt vanskelig å gjennomføre. For andre er det en selvfølge.

Jeg gidder ikke denne diskusjonen lengre. Den eneste som snakker om å svette, er deg.

Jeg tror du vil føle på det i et forhold, om du treffer en normalt renslig person. For mange er det ganske turnoff med personer som ikke klarer å slepe seg inn i dusjen en gang i døgnet.

Anonymous poster hash: 42b25...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er deilig å dusje. Og man lukter ENDA bedre. Og fordi det er normal hygiene.

For deg er det kanskje ekstremt vanskelig å gjennomføre. For andre er det en selvfølge.

Jeg gidder ikke denne diskusjonen lengre. Den eneste som snakker om å svette, er deg.

Jeg tror du vil føle på det i et forhold, om du treffer en normalt renslig person. For mange er det ganske turnoff med personer som ikke klarer å slepe seg inn i dusjen en gang i døgnet.

Anonymous poster hash: 42b25...3cc

Det er ikke normal hygiene. Bare pga. du gjør det så er det normal? Har du ikke lest hva ekspertene har sagt i alle år at det er usunt å dusje hver dag. For andre, og kun meg? Om du ikke er blind, så skriver faktisk flertallet her at de dusjer annenhver eller hver tredje dag. Turn off? Bare pga. jeg ikke svetter så mye at det er nødvendig å dusje hver dag? Jeg er faktisk i et forhold med en som dusjer her dag, som jeg har vært i mange år, og han har null problemer med meg eller min lukt. Han sier jeg lukter godt og at han savner lukten av meg når jeg ikke sover hos ham. Og det er ikke store forskjellen fra å dusje hver dag til å dusje annenhver/hver tredje. Det er fysisk umulig å "stinke" så mye som du skriver, på så kort tid, så lenge en bruker deoderant. Du bruker kanskje ikke det? Aner du hvor dårlig det er for miljøet å dusje hver dag?

Anonymous poster hash: c6dc9...7b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ble man gris av å svette? Du vet at det ikke er noe man styrer selv?

Jeg svetter noe mer enn normalt under armene og på føttene, derfor dusjer jeg hver dag fordi jeg føler det trengs for at det ikke skal lukte under armene og fordi jeg blir iskald på bena av at jeg svetter mye der. Gjør dette meg til en gris mener du?? Vil heller si jeg er renslig..

Siden personen skrev at de som ikke dusjet hver dag er gris, kan jeg si det samme om de som gjør det hver dag. Jeg blir bare så provosert over dem som inke forstår at alle er ulik! En er verken gris uansett hvor ofte eller sjeldent en dusjer. Greit nok med de som faktisk trenger å dusje hver dag, slik som f.eks. du beskriver, men det er så utrolig mange som bare dusjer på gøy. Det var dem jeg helst skrev til.

Anonymous poster hash: c6dc9...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er deilig å dusje. Og man lukter ENDA bedre. Og fordi det er normal hygiene.

For deg er det kanskje ekstremt vanskelig å gjennomføre. For andre er det en selvfølge.

Jeg gidder ikke denne diskusjonen lengre. Den eneste som snakker om å svette, er deg.

Jeg tror du vil føle på det i et forhold, om du treffer en normalt renslig person. For mange er det ganske turnoff med personer som ikke klarer å slepe seg inn i dusjen en gang i døgnet.

Anonymous poster hash: 42b25...3cc

Det er jo omtrent kun deg som har skrevet at du dusjer hver dag. Hvis du ser på antall brukere og forskjellige anonyme brukere som har skrevet, i tillegg til alle plussene de har fått på innleggene, ser du jo at det er ingen tvil om hva folk flest mener om saken.

Anonymous poster hash: f8834...d47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Jeg dusjer kroppen hver dag, men vasker håret bare 2 ganger i uken. Jeg føler jeg lukter hvis jeg ikke dusjer hver dag, noe jeg helt sikkert ikke gjør, i og med at jeg ikke svetter (bare bittelitt på trening). Det er nok bare psykisk, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dusjer stort sett hver dag når jeg skal være rundt folk. Ikke fordi jeg er veldig svett til vanlig, mer fordi jeg vil være sikker på at jeg lukter ok. Har også hår som blir fort fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vrangforestillinger. Du blir ikke renere av å dusje sjeldent, skjønner du :) Du har kognitiv svikt når du beskylder folk som dusjer hver dag for å lukte. Når du bare gidder å dra deg inn i dusjen hver tredje dag, er det faktisk du som stinker. Du merker det bare ikke selv, for du er så vant til lukta. Det er direkte nasty.

Anonymous poster hash: 42b25...3cc

Kognitiv? Seriøst? Haha :fnise:

Så morsomt at du her inne er eneste som skal overbevise alle at om de ikke dusjer hver dag, så er de unormale!

Hvorfor bryr du deg, hvorfor er det så viktig for deg å få frem at EN NORMALT PERSON SKAL DUSJE HVER DAG, ELLERS LUKTER MAN DRITT, HAR KOGNITIV SVIKT OG DET ER LEIT AT MAN IKKE HAR LUKTESANS.

Herregud :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke så mye på svette, men hva med underliv og rumpe? Det vil vel lukte etter 3 dager? Hvis man vasker seg hver dag under armer og nedentil så er det vel greit. Men ingen vask der nede må vel lukte etter 3 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke så mye på svette, men hva med underliv og rumpe? Det vil vel lukte etter 3 dager? Hvis man vasker seg hver dag under armer og nedentil så er det vel greit. Men ingen vask der nede må vel lukte etter 3 dager?

Som noen skriver i tråden her, kommer langt med kattevask! :)

Vasker underliv og underarmer hver dag mellom dusj.

Anonymous poster hash: a11f9...179

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...