Gå til innhold

Tidlig ultralyd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan funker det? Hvor? Og kostnad? Første barnet og vil egentlig ikke vente til uke 18-19 :) er i uke 12 nå.

Anonymous poster hash: d9972...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn en privat ultralyd klinikk eller gynekolog/jordmor med ultralydapparat der du bor. Ring for å bestille time.

Koster stort sett rundt 1000 kr.



Anonymous poster hash: f7a06...45a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du selv ta kontakt med noen som gjør dette. Gjerne kort ventetid. Koster rundt 1000,-

Anonymous poster hash: 2bcef...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ringer privatklinikk og sier at det kjennes ut som om noe er galt, får du time omtrent på dagen. :) Og det er gratis, ettersom det er snakk om svangerskap. (Hilsen ei som hadde første ultralyd etter uke 8).



Anonymous poster hash: 5b4a5...449
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Private legeklinikker som Volvat utfører også ultralyd automatisk om en har en svangerskapsrelatert time der. Hadde i uke 11, og det kostet med 1400 kroner. Litt i overkant dyrt, men var en del andre ting som sikkert gjorde regningen større

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ringer privatklinikk og sier at det kjennes ut som om noe er galt, får du time omtrent på dagen. :) Og det er gratis, ettersom det er snakk om svangerskap. (Hilsen ei som hadde første ultralyd etter uke 8).

Anonymous poster hash: 5b4a5...449

Privatklinikk er IKKE gratis nei.

Anonymous poster hash: f7a06...45a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du ringer privatklinikk og sier at det kjennes ut som om noe er galt, får du time omtrent på dagen. :) Og det er gratis, ettersom det er snakk om svangerskap. (Hilsen ei som hadde første ultralyd etter uke 8).

Anonymous poster hash: 5b4a5...449

Ikke privat nei. Og kjempefint at du anbefaler folk å lyve seg inn tidlig.

Høy moral hos deg skjønner jeg.

Anonymous poster hash: 2bcef...bd6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ringer privatklinikk og sier at det kjennes ut som om noe er galt, får du time omtrent på dagen. :) Og det er gratis, ettersom det er snakk om svangerskap. (Hilsen ei som hadde første ultralyd etter uke 8).

Anonymous poster hash: 5b4a5...449

Herlig holdning på deg! Har en ikke råd til tidlig ultralyd så får en droppe det. Ikke lyve for noe så smålig.

Endret av Talbot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ringer privatklinikk og sier at det kjennes ut som om noe er galt, får du time omtrent på dagen. :) Og det er gratis, ettersom det er snakk om svangerskap. (Hilsen ei som hadde første ultralyd etter uke 8).

Anonymous poster hash: 5b4a5...449

Det er gratis kun dersom du har fått en henvisning dit via fastlegen. Hvis ikke må du betale for timen selv. Det er jo det som er selve poenget med private helsetjenester.

Anonymous poster hash: eb1a4...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE gratis privat selv om man er bekymret. Det hender at noen private har delvis avtaler med det offentlige og da kan det være gratis.

Jeg har gått både privat og offentlig pga blødninger og det koster det vanlige privat på tross av blødninger, men det er verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gratis og dyrt. 1000-1700 kr, men verdt det for nysgjerrigperer :)

Anonymous poster hash: dcfcd...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig holdning på deg! Har en ikke råd til tidlig ultralyd så får en droppe det. Ikke lyve for noe så smålig.

Jeg lyver ikke om det... Jeg fikk gratis ultralyd hos privat gynekolog da jeg var gravid? Fikk beskjed av han om at "Alt som omhandler svangerskap er ikke noe du skal betale for...?". :vetikke: Måtte betale 80 kroner som "gebyr", første gangen og det var det...?

Anonymous poster hash: 5b4a5...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en klinikk som utførte dette, ringte og fikk time sånn ca når vi ville.

Var akkurat i skillet uke 9/10 så ble utvendig siden dette gikk fint selv om det var på grensen til at det kanskje måtte gjøres innvendig. Kostet ca 1000 kr og var absolutt verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er gratis kun dersom du har fått en henvisning dit via fastlegen. Hvis ikke må du betale for timen selv. Det er jo det som er selve poenget med private helsetjenester.

Stemmer at jeg kan ha fått henvisning fra legevakten når jeg tenker meg om. Men det kostet ingenting...

Anonymous poster hash: 5b4a5...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lyver ikke om det... Jeg fikk gratis ultralyd hos privat gynekolog da jeg var gravid? Fikk beskjed av han om at "Alt som omhandler svangerskap er ikke noe du skal betale for...?". :vetikke: Måtte betale 80 kroner som "gebyr", første gangen og det var det...? Anonymous poster hash: 5b4a5...449

Nei nei nei, dette kan ikke ha vært privat.

Anonymous poster hash: 18228...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ringer privatklinikk og sier at det kjennes ut som om noe er galt, får du time omtrent på dagen. :) Og det er gratis, ettersom det er snakk om svangerskap. (Hilsen ei som hadde første ultralyd etter uke 8).

Anonymous poster hash: 5b4a5...449

Kan dette stemme da? Jeg var på privat UL hos gynekolog, hvor jeg betalte 80 kr I egenandel, men det var fordi jeg allerede var pasient hos dem og hadde henvisning liggende inne. Uten henvisning så hadde det blitt 800 kr.

Uansett dårlig å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan dette stemme da? Jeg var på privat UL hos gynekolog, hvor jeg betalte 80 kr I egenandel, men det var fordi jeg allerede var pasient hos dem og hadde henvisning liggende inne. Uten henvisning så hadde det blitt 800 kr.

Uansett dårlig å lyve.

Min erfaring er ikke løgn, men da skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke betalte mer enn 80 for det da? Hadde ikke vært der inne tidligere, og generelt det eneste svangerskapet jeg har kjennskap til. Beklager om dette var feilinformasjon.... men det er min erfaring av ultralyd. :ironi:

Anonymous poster hash: 5b4a5...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, dette kan ikke ha vært privat.

Så, det hadde vært gratis om det var offentlig?? Dette er en privat bedrift, men jaja, skal komme meg vekk fra tråden :cry3:

Anonymous poster hash: 5b4a5...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er ikke løgn, men da skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke betalte mer enn 80 for det da? Hadde ikke vært der inne tidligere, og generelt det eneste svangerskapet jeg har kjennskap til. Beklager om dette var feilinformasjon.... men det er min erfaring av ultralyd. :ironi:

Anonymous poster hash: 5b4a5...449

Tror vel de mener at det å si at det kjennes ut som noe er galt for å få time nærmest på dagen er å lyve om det bare for å få tatt en titt. Endret av SjiraffenLaffen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er ikke løgn, men da skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke betalte mer enn 80 for det da? Hadde ikke vært der inne tidligere, og generelt det eneste svangerskapet jeg har kjennskap til. Beklager om dette var feilinformasjon.... men det er min erfaring av ultralyd. :ironi:

Anonymous poster hash: 5b4a5...449

Jeg har ikke sagt at du har løyet,så bare ro helt ned. ;) Du oppfordret ta til å ringe og si at noe føles galt for å få ultralyd. Det vil være løgn, forutsatt at det bare er det at man vil ha en titt på foster, noe som da var TS sin motivasjon I og med at hun bare (forståelig nok) ikke vil vente på OUL. Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...