Gå til innhold

Bloggere og inntekt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er bare helt sykt. De pengene kunne gått til så mye annet.

Anonymous poster hash: 53bbe...eb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ikke fortjent å tjene så mye på blogging. Over 500.000 kr er jo galskap. De får jo penger og muligheter kastet etter seg.

Anonymous poster hash: ed7db...ccf

Fortjent? Det er ikke et statlig organ som sitter og vurderer hvor mye de har fortjent. De tjener det de tjener.

Anonymous poster hash: fe6df...b5a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortjent? Det er ikke et statlig organ som sitter og vurderer hvor mye de har fortjent. De tjener det de tjener.

Anonymous poster hash: fe6df...b5a

I forhold til de av oss som bruker flere år på høyskole for å tjene mindre så er det ikke fortjent.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som ikke stemmer da, eller tjener hun under 48 449 i oppgitt inntekt!

Anonymous poster hash: 838e5...fa9

Rannveig Heitmann for mere i overgangstønad en meg og jeg har ikke høy lønn, jeg tjener bare 150,000

Anonymous poster hash: d541d...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det bør vel heller ikke glemmes at bloggere kan sette av ganske mye på skatten, siden "mye" er bloggrelatert. Fotoutstyr og kommunikasjonsmedier (PC/Mac, mobiltelefon, laptop/Macbook, nettbrett, osv.) kan trekkes fra skatten. Likeså med reiser, kost og losji i bloggsammenheng. Hvis en blogger bestemmer seg for å skrive et par matoppskrifter, kan ikke bare matinnkjøpet trekkes fra, men også utstyret som var "nødvendig" for å lage maten. Alt av kontorrekvisita kan gi skattefradrag - ja, stort sett det meste som behøves for å drifte en blogg - hvis man bare er litt lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I forhold til de av oss som bruker flere år på høyskole for å tjene mindre så er det ikke fortjent.

Jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke har fortjent det? Og jeg drar meg også gjennom en lang utdannelse uten sjans til å tjene millionen innen jeg er 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skatter jo mye også. Bidrar til samfunnet.

Anonymous poster hash: 4904a...e68

Samfunnet betaler jo bloggerne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd for deg at du velger utdannelse som leder til lav inntekt, men det er jo ditt valg.

Anonymous poster hash: e19b2...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det ikke er fortjent? Mener du også at mennesker som har bygd opp en egen bedrift uten utdanning heller ikke fortjener pengenen sine? Faren til bestevenninnen min har null utdanning, men begynte å jobbe som 14-åring med å bygge opp sitt eget selskap. I dag sto han på listen over de rikeste i kommunen vår, med en formue i 100-millionersklassen. Er det også ufortjent da? Siden han har null utdanning, og tusenvis med høyere utdanning innen faget ikke tjener like godt?

Personlig syns jeg dette rosablogger-opplegget er en uting, men at de tjener penger på det er jo helt legitimt. De har funnet en nisje, og gjort det godt i den nisjen på sitt eget grunnlag. Det varer nok ikke så lenge, men de pengene de tjener får de jo fordi noen syns det de gjør er verdt det.

Hva med en modell da? Fotballspiller? Fortjener de pengene sine mindre enn oss med høyere utdanning?

Anonymous poster hash: 9e5ef...5b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet betaler jo bloggerne.

Ja men så lenge "samfunnet" leser bloggene så betaler de jo for en tjeneste. Reklameinntektene får de jo pga høye lesertall, så det er jo bare snakk om tilbud og etterspørsel.

På samme måte "betaler" jo fotballfansen for fotballspillernes skyhøye lønninger. Hadde folk stoppet å se på fotball hadde selvsagt lønningene gått ned. Klart folk skal få betalt for å skape underholdning, og om du ikke ønsker å være en del av det, ja så stopp å oppsøke den underholdningen da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men så lenge "samfunnet" leser bloggene så betaler de jo for en tjeneste. Reklameinntektene får de jo pga høye lesertall, så det er jo bare snakk om tilbud og etterspørsel.

På samme måte "betaler" jo fotballfansen for fotballspillernes skyhøye lønninger. Hadde folk stoppet å se på fotball hadde selvsagt lønningene gått ned. Klart folk skal få betalt for å skape underholdning, og om du ikke ønsker å være en del av det, ja så stopp å oppsøke den underholdningen da.

Betaling? 1 mill i året? Jadda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de blogge til de er 67 så får de en veldig fin pensjon, eller de blir syke og uføre og får en fin uførepensjon. Kan fortsatt være hjemmeværende og motta store summer. For det er det de er; hjemmeværende og lever av å skrive dagbok. Alle som leser disse hjernedøde bloggene er like dumme, de sponser galskapen og hyller kjøpegalskap og kroppsfokus.

Anonymous poster hash: 4a338...39d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummels

Herregud tjene penger på å skrive om seg selv og sin dag. Så sitter folk å leser, mens de bloggerne tjener penger. Idiotisk. Verden er og forblir RAR!

Endret av Hummels
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaling? 1 mill i året? Jadda

Slapp av, det er da ikke dine penger de får. Med 1 mill i året er det vel ikke akkurat som om de får penger fra NAV heller. Pengene får de jo fra sponsorer, for å reklamere for produkter. Om du er så i mot det som du gir inntrykk av så leser du vel heller ikke blogger, og da bidrar du heller ikke til inntektene.

Du har forøvrig ikke svart på spørsmålet om det kun er bloggere du føler ikke fortjener penger, eller om det er alle som tjener på noe de ikke er utdannet til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud tjene penger på å skrive om seg selv og sin dag. Så sitter folk å leser, mens de bloggerne tjener penger. Idiotisk. Verden er og forblir RAR!

Kapitalisme i praksis. Ikke det beste systemet, men bedre enn alt annet som har vært prøvd.

Anonymous poster hash: 64005...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fotballfrue tjener like mye som, hvis ikke mer enn en kirurg som redder liv hver dag. Hun tjener LANGT MER enn sykepleiere som tar så godt hånd om syke mennesker. Hun tjener mer enn politifolkene som jobber natt og dag for å beskytte oss og landet vårt.

Og dette for å dele en ekstremt retusjert og glitterbelagt hverdag med bilder av hva hun har på seg, og hva hun spiser.

Det er så kvalmt :-(

Jeg skal aldri klikke meg inn på en eneste blogg igjen. Aldri.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klager dere!? Det er VI i dette samfunnet som gjør at de tjener godt!

Anonymous poster hash: bc63f...3b8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én ting er hva de tjener, en annen ting er alt de får gratis. Jeg sikter blant annet til hår og vipper. Jeg forstår at de skal få dette sponset én gang, for å reklamere for det. Men at de skal få så dyre behandlinger gratis hver gang? Når de jo vitterlig har råd til å betale dette selv.

Jeg husker en gang FF fortalte om løshåret sitt. Hun brukte tre pakker. Én pakke kostet 3900kr. Hun brukte tre. Og det var da utenom farge og klipp. Og dette får de gratis hver gang.

Flere av dem klarer jo ikke engang å ha hår til skuldrene uten å ha løshår i tillegg. Fordi håret dems "er så tynt".

Løshår er uetisk. Andre tjener govt på at indiske kvinner må barbere av seg håret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min mann sa det og, de tjener jo fett for vi klikker oss inn på de bloggene. Jeg og, FØR. Ikke nå. Ikke lest FF-bloggen på 1 år, minst. Det er vel likt for interiør bloggene? De tjener jo fett noen av de og. Vis ditt hjem hver dag og tjen mer enn statstministeren. Det er er STORT forbruker samfunn blitt. Hva skjer om det blir boligkrakk, skyhøye renter og mange mister jobbene sine.....skal alle blogge om sin fattigdom da??

Anonymous poster hash: 4a338...39d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...