Gå til innhold

Bloggere og inntekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I forhold til de av oss som bruker flere år på høyskole for å tjene mindre så er det ikke fortjent.

Anonymous poster hash: ed7db...ccf

Men det er jo slik markedet fungerer? Behov=Etterspørsel. Jeg skjønner ikke David Beckham tjener så grovt mye penger som han gjør. Eller Kim Kardashian som faktisk ikke er kjent for NOE. Eller at de som rusler nedover catwalken under Paris Fashion Week tjener en god slump penger, mye mer enn det jeg kan drømme om å oppnå før jeg er 50 år.

Hvis man ikke "fortjener" pengene sine, hvordan skal man løse denne floken da? Innføre kommunisme og lage statlige utvalg som fordeler penger til folk som fortjener det mest? Det er DITT valg at du har brukt flere år på høyskole og ikke tjener "godt nok".

Anonymous poster hash: 5c634...63f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er jo slik markedet fungerer? Behov=Etterspørsel. Jeg skjønner ikke David Beckham tjener så grovt mye penger som han gjør. Eller Kim Kardashian som faktisk ikke er kjent for NOE. Eller at de som rusler nedover catwalken under Paris Fashion Week tjener en god slump penger, mye mer enn det jeg kan drømme om å oppnå før jeg er 50 år.

Hvis man ikke "fortjener" pengene sine, hvordan skal man løse denne floken da? Innføre kommunisme og lage statlige utvalg som fordeler penger til folk som fortjener det mest? Det er DITT valg at du har brukt flere år på høyskole og ikke tjener "godt nok".

Anonymous poster hash: 5c634...63f

Ja ikke sant! Jeg er selv helt i mot rosabloggere og de verdiene de fronter, men det samme kan sies om hele reklameindustrien. Men å klage på at folk tjener penger på noe det tydeligvis er er marked for skjønner jeg heller ikke. Det er jo ikke bloggerene folk må klage på, heller de som leser bloggene i så fall.

Det er jo tydelig at store deler av befolkningen liker å lese det de skriver, og da opprettholdes markedet og inntektene.

Selv liker jeg ikke fotball, men jeg klager ikke på at en fotballspiller tjener 20 mill i året. De får jo pengene fordi millioner av mennesker liker det de gjør, og bidrar til sponsorinntekter.

Og personlig, hva gjør det oss synde tjener godt? Ingenting! Og om det er de verdiene de fronter man er i mot (som jeg personlig er med rosabloggere), ja så slitt og les det de skriver, og bruk tiden på å lære barna deres om sunne verdier.

Anonymous poster hash: 9e5ef...5b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var det avslørt, "Sophie Elise" heter egentlig bare Sofie ;)

Anonymous poster hash: 85971...c22

Ja og tusenvis av artister, skuespillere osv heter egentlig noe annet, hva er problemet? Linni heter egentlig Linn Irene - ser ikke problemet!

Anonymous poster hash: 0f7b3...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til de av oss som bruker flere år på høyskole for å tjene mindre så er det ikke fortjent.

Anonymous poster hash: ed7db...ccf

Verden er ikke rettferdig, noen håver inn millionlønner bare på å sitte i et kontor og ikke gjøre noe så og si. Mens andre må jobbe og jobbe og jobbe ræva av seg og kan såvidt betale regninger. Verden belønner ikke de som jobber hardt.

Anonymous poster hash: 2cc0b...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dårlig av dette her.

Jeg er selv sykepleier og jobber dag, kveld og natt heltid. Jeg er utslitt etter hver vakt fordi mennesker trenger helsehjelp til alle døgnets tider. Jeg tar vare på mennesker i tykt og tynt, trøster pårørende, utfører hjerte-og lungeredning, og tusen andre ting.

Så smeller dette her i ansiktet at rosabloggere som blogger om middagsretter, hårfrisyrer og alt annet dilldall tjener opp til 1 million kroner i året. HVA I ALLE DAGER ER GALT MED DENNE VERDEN?

For meg er det nok. Jeg skal aldri igjen trykke inn på slike meningsløse bloggere. Boikottet herved.



Anonymous poster hash: 86ae9...855
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummels

Ja ikke sant! Jeg er selv helt i mot rosabloggere og de verdiene de fronter, men det samme kan sies om hele reklameindustrien. Men å klage på at folk tjener penger på noe det tydeligvis er er marked for skjønner jeg heller ikke. Det er jo ikke bloggerene folk må klage på, heller de som leser bloggene i så fall.

Det er jo tydelig at store deler av befolkningen liker å lese det de skriver, og da opprettholdes markedet og inntektene.

Selv liker jeg ikke fotball, men jeg klager ikke på at en fotballspiller tjener 20 mill i året. De får jo pengene fordi millioner av mennesker liker det de gjør, og bidrar til sponsorinntekter.

Og personlig, hva gjør det oss synde tjener godt? Ingenting! Og om det er de verdiene de fronter man er i mot (som jeg personlig er med rosabloggere), ja så slitt og les det de skriver, og bruk tiden på å lære barna deres om sunne verdier.

Anonymous poster hash: 9e5ef...5b3

Fotball er noe helt annet enn blogging. Bloggere sitter på rumpene sine, jåler seg til og skriver om seg selv. Legger ut bilder som de redigerer på. Tar på silikon både her og der. Å det skal de tjene penger på? Faen heller. Må bli en slutt på.

Fotballspillere trener hardt hver dag og GJØR noe. De sitter ikke på rumpene sine å skriver hver dag om seg selv og operer inn alt mulig for å bli sexy. De spiller kamper, kjemper om å vinne og er et GODT forbilde for barn og unge. De gjør at barn og unge skal like sport og være aktiv i stedet for å bare sitte inne på pc. Leve et sunt og aktiv liv. Hva gjør bloggerne? Får barn og unge til å gjøre alt for å prøve å være perfekt! Får de til å føle press på seg når det gjelder utseendet. Tror du ikke mange blir nedfor og deprimert av det?

Endret av Hummels
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/forbruker/skatten-2013/vgskatt-saa-mye-tjener-toppbloggerne/a/23316785/

Bloggernes inntekter er ute. Fortjener de inntekten? Står det i forhold til det nedlagte arbeidet og forsakelsen av privatliv?

Anonymous poster hash: c465b...5d2

Så det er kun slitet og fysisk tyngde som definerer en jobbs verdiskapning og verdi? Så om en person graver hull og fyller de dag inn og dag ut er dette altså verdt mer?

Hele tanken om en slik måte å vurdere lønn og inntekt på er idiotisk.

Endret av Guybrush
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usminket

Jeg blir dårlig av dette her.

Jeg er selv sykepleier og jobber dag, kveld og natt heltid. Jeg er utslitt etter hver vakt fordi mennesker trenger helsehjelp til alle døgnets tider. Jeg tar vare på mennesker i tykt og tynt, trøster pårørende, utfører hjerte-og lungeredning, og tusen andre ting.

Så smeller dette her i ansiktet at rosabloggere som blogger om middagsretter, hårfrisyrer og alt annet dilldall tjener opp til 1 million kroner i året. HVA I ALLE DAGER ER GALT MED DENNE VERDEN?

For meg er det nok. Jeg skal aldri igjen trykke inn på slike meningsløse bloggere. Boikottet herved.

Anonymous poster hash: 86ae9...855

Det er jo helt sykt! Jeg boikotter med deg. :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pengene kommer da ikke fra ingenting. De tjener fordi det er et marked for det. De jobber jo for det og, om enn ikke på en litt annen måte enn det sykepleiere gjør. Alle kan ikke gjøre det samme. Jeg har ingen problemer med at de tjener så mye - det er fint for dem, jeg lider ingen nød av det. La dem holde på. Det er ikke så viktig for meg å tjene så mye penger, så lenge den jobben jeg gjør utgjør en forskjell. Jeg vil ikke bli husket for å skrive om BH-størrelser, uansett om jeg får masse penger for det. Samme det. Hva er vitsen i å hisse seg opp sånn?



Anonymous poster hash: 6cc4d...6d2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dårlig av dette her.

Jeg er selv sykepleier og jobber dag, kveld og natt heltid. Jeg er utslitt etter hver vakt fordi mennesker trenger helsehjelp til alle døgnets tider. Jeg tar vare på mennesker i tykt og tynt, trøster pårørende, utfører hjerte-og lungeredning, og tusen andre ting.

Så smeller dette her i ansiktet at rosabloggere som blogger om middagsretter, hårfrisyrer og alt annet dilldall tjener opp til 1 million kroner i året. HVA I ALLE DAGER ER GALT MED DENNE VERDEN?

For meg er det nok. Jeg skal aldri igjen trykke inn på slike meningsløse bloggere. Boikottet herved.

Anonymous poster hash: 86ae9...855

du valgte selv å bli sykepleier, om du ønsker å tjene mer penger må du jo skaffe deg annen job, en annne utdanning eller begynne å blogge selv. Så enkelt er det!

Anonymous poster hash: 0f7b3...c8f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

De pengene kommer da ikke fra ingenting. De tjener fordi det er et marked for det. De jobber jo for det og, om enn ikke på en litt annen måte enn det sykepleiere gjør. Alle kan ikke gjøre det samme. Jeg har ingen problemer med at de tjener så mye - det er fint for dem, jeg lider ingen nød av det. La dem holde på. Det er ikke så viktig for meg å tjene så mye penger, så lenge den jobben jeg gjør utgjør en forskjell. Jeg vil ikke bli husket for å skrive om BH-størrelser, uansett om jeg får masse penger for det. Samme det. Hva er vitsen i å hisse seg opp sånn?

Anonymous poster hash: 6cc4d...6d2

Hva er vitsen å tjene penger på å skrive om seg selv? Hva er vitsen i å lese blogger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogger har jo eksistert i mange år nå, tror dere det går nedover? Det kan virke som endel mennesker begynner å gå lei? Det er jo ikke mye nytt lenger. Og de "store" kopierer mye fra hverandre. Hadde vært artig om dette gikk nedenom og hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fotballspillere trener hardt hver dag og GJØR noe. De sitter ikke på rumpene sine å skriver hver dag om seg selv og operer inn alt mulig for å bli sexy.

Argumentet er det samme. Det at fotballspillere trener hardt er ikke argument for deres inntekter. Det er ikke noen automatisk korrelasjon mellom fysisk anstrengelse og inntekt, like lite som at folk flest kan forvente økonomisk uttelling i proposjon til hvor fysisk hardt de jobber.

Poenget er - dagens helter er de som gir oss underholdning. Enten det er idrettsstjerner, bloggere, skuespillere, modeller, realitykjendiser eller hva. Gi folket brød og sirkus, sa men i gamle dager. Brød har vi nok av, det er sirkuset folk vil ha.

Er man imot kapitalisme, er det en grei sak. Men det er bare tull å avvise den på enkelte områder og hylle den på andre (de som angår en selv). Det er mange mennesker som drar inn bøttevis med penger rett og slett fordi de tilbyr noe mennesker etterspør - kanskje ikke noe DU etterspør, men like fullt andre.

Jeg leser ikke rosablogger men jeg aksepterer kapitalismens system. De fleste av oss vet hvordan markedet fungerer og har vett til å innrette oss etter det.

Anonymous poster hash: e19b2...14f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pengene kommer da ikke fra ingenting. De tjener fordi det er et marked for det. De jobber jo for det og, om enn ikke på en litt annen måte enn det sykepleiere gjør. Alle kan ikke gjøre det samme. Jeg har ingen problemer med at de tjener så mye - det er fint for dem, jeg lider ingen nød av det. La dem holde på. Det er ikke så viktig for meg å tjene så mye penger, så lenge den jobben jeg gjør utgjør en forskjell. Jeg vil ikke bli husket for å skrive om BH-størrelser, uansett om jeg får masse penger for det. Samme det. Hva er vitsen i å hisse seg opp sånn?

Anonymous poster hash: 6cc4d...6d2

du valgte selv å bli sykepleier, om du ønsker å tjene mer penger må du jo skaffe deg annen job, en annne utdanning eller begynne å blogge selv. Så enkelt er det!

Anonymous poster hash: 0f7b3...c8f

Haha. Det er ikke det som er poenget. Poenget er at det er noe helt forfordelig galt i verden når det har blitt slikt at bloggere tjener bedre enn leger, sykepleiere osv. Jeg skylder ikke på bloggerne, jeg skyller på de som klikker seg innpå dem hele tiden. Det er dere der ute som lager et marked for dem.

Kan tro dem smiler på vei til banken. DE tjener på at folk er nyskjerrige på hverdagslige ting, som hva de hadde til middag i helgen.

Tragisk..

Anonymous poster hash: 86ae9...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har rett og slett vært heldige med utseende nok til at de kan leve av det, noen kan leve av musikk, intelligensen sin, kroppsarbeidet sitt; de bruker kun fordelene naturen har gitt dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skylder ikke på bloggerne, jeg skyller på de som klikker seg innpå dem hele tiden. Det er dere der ute som lager et marked for dem.

Anonymous poster hash: 86ae9...855

Det er sant og det er tåpelig om det faktisk er noen i denne tråden som klager over inntektene som selv leser bloggene.

Men jeg tror folk reagerer spesielt på dette fordi det er veldig relaterbart - jentene er unge (yngre enn mange her), norske og dokumentert for all åpenhet i skattelistene.

Sannheten er jo at de aller fleste bidrar til vanvittige inntekter for diverse mennesker gjennom produktene de handler, linkene de trykker på, youtube videoene de ser på, reklamepausene de sitter igjennom, ordene de googler og bladene de handler. Store mengder mennesker som kun produserer fjas langer inn midler på valg mennesker tar i det daglige som de ikke er bevisste på.

Så jeg synes diskusjonen om bloggerne spesifikt blir litt tullete, og vitner om hvor opphengt mange kvinner på KG er i dem, enten de er faste lesere eller ei. Dette er bare en av mange konsekvenser av hvordan dagens marked fungerer, og faktisk langt ifra de mest ekstreme eksemplene.

Anonymous poster hash: e19b2...14f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Argumentet er det samme. Det at fotballspillere trener hardt er ikke argument for deres inntekter. Det er ikke noen automatisk korrelasjon mellom fysisk anstrengelse og inntekt, like lite som at folk flest kan forvente økonomisk uttelling i proposjon til hvor fysisk hardt de jobber.

Poenget er - dagens helter er de som gir oss underholdning. Enten det er idrettsstjerner, bloggere, skuespillere, modeller, realitykjendiser eller hva. Gi folket brød og sirkus, sa men i gamle dager. Brød har vi nok av, det er sirkuset folk vil ha.

Er man imot kapitalisme, er det en grei sak. Men det er bare tull å avvise den på enkelte områder og hylle den på andre (de som angår en selv). Det er mange mennesker som drar inn bøttevis med penger rett og slett fordi de tilbyr noe mennesker etterspør - kanskje ikke noe DU etterspør, men like fullt andre.

Jeg leser ikke rosablogger men jeg aksepterer kapitalismens system. De fleste av oss vet hvordan markedet fungerer og har vett til å innrette oss etter det.

Anonymous poster hash: e19b2...14f

Idrettsstjerner, artister, skuespillere og ja vanlige kjendiser tjener likevel på en mye mer vetig måte enn bloggere. En normal måte kaller jeg det. Det er noe som er populært over hele verden. Folk blir aktiv og sunne av det (noen som gjør dårlige ting som doping osv..) idrettsfolk f.eks ødelegger ikke andre mennesker med kroppshysteri. De er et forbilde på å ha en normal sunn og trent kropp.

Bloggere har en latmannsjobb. Det eneste de gjør i "jobben" sin er å vise seg selv, kroppen sin, de falske puppene sine, at de må være perfekt, redigere på bildene sine for de er ikke fornøyd med utseende, slenge dritt om andre, leke wannabe best i hele verden osv.. Er ikke noe positivt med bloggere uten de som motivere andre mennesker i livet på en normal og god måte. De fortjener å tjene penger på det, de som hjelper andre. De andre idiotene fortjener ikke å tjene penger på å leke "sexy, uskyldig og sex leketøy". Sorry men jeg kan ikke fordra sånne bloggere som ødelegger andre unge jenter og selvtilliten deres. Det er barn også som leser bloggene deres. Sårbare mennesker! Det skulle ikke vært lov! At bloggerne tjener penger på det gjør meg bare enda mer sur og negativ på de. Fy faen. Det samme med modeller som tar på silikon og er sykelig tynne! Andre skikkelige kjendiser og idrettsfolk fortjener pengene de tjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idrettsstjerner, artister, skuespillere og ja vanlige kjendiser tjener likevel på en mye mer vetig måte enn bloggere. En normal måte kaller jeg det. Det er noe som er populært over hele verden. Folk blir aktiv og sunne av det (noen som gjør dårlige ting som doping osv..) idrettsfolk f.eks ødelegger ikke andre mennesker med kroppshysteri. De er et forbilde på å ha en normal sunn og trent kropp.

Bloggere har en latmannsjobb. Det eneste de gjør i "jobben" sin er å vise seg selv, kroppen sin, de falske puppene sine, at de må være perfekt, redigere på bildene sine for de er ikke fornøyd med utseende, slenge dritt om andre, leke wannabe best i hele verden osv.. Er ikke noe positivt med bloggere uten de som motivere andre mennesker i livet på en normal og god måte. De fortjener å tjene penger på det, de som hjelper andre. De andre idiotene fortjener ikke å tjene penger på å leke "sexy, uskyldig og sex leketøy". Sorry men jeg kan ikke fordra sånne bloggere som ødelegger andre unge jenter og selvtilliten deres. Det er barn også som leser bloggene deres. Sårbare mennesker! Det skulle ikke vært lov! At bloggerne tjener penger på det gjør meg bare enda mer sur og negativ på de. Fy faen. Det samme med modeller som tar på silikon og er sykelig tynne! Andre skikkelige kjendiser og idrettsfolk fortjener pengene de tjener.

Enig. Utrolig at man kan tjene penger på å vise fram narsissismen sin offentlig. Meeen, det er vel en del av diagnosen; Ingen vits i å dyrke seg selv om man ikke kan skryte av det samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...