Gå til innhold

Kolikk eller reagerer på mat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt på snart 5 uker som siden han var 3-4 uker har vært veldig urolig. Han har sutret mye og jobbet mye med beina for å få ut luft. Viser tegn til sult omtrent hele tiden, som ble en ond sirkel, ammet konstant følte jeg, han overspiste og fikk mer vondt. Ammer nå hver 2-3 time, men siste uken har han gått fra å bare sutre til å skrike en del. Han gulper ganske mye og er dårlig på å rape.

Roer seg i vognen og sover bra om natten (4+3+2 timer cirka), da sovner han med en gang etter hver amming.

Finner det veldig vanskelig å få tid til å spise i løpet av dagen, ender ofte med en yoghurt eller et par knekkebrød.

Nå lurer jeg på om han kan reagere på noe jeg spiser eller om det rett og slett er kolikk? Trodde det var uvanlig med kolikk på barn nr 2.

Kutter dere ut melkeprodukter? Må man seriøst leve sånn i 2 mnd til med å kutte ut mer eller mindre alt? Hørte man ikke burde drikke hverken eple eller appelsinjuice heller, og melk er jo i alt. Hva spiser og drikker dere?

Er på randen til sammenbrudd her, og vurderer å bare kutte ut hele ammingen, og gå over på erstatning. Orker ikke den vrælingen i 2 mnd til.

Har noen testet noen dager med bare erstatning og pumpe seg for å se om ungen blir bedre av det?

Anonymous poster hash: a936f...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen kan ta allergitester. Er det intoleranser, så er det verre å finne ut av. Men gå til legen og få tatt allergitest i tilfelle. Legen har kanskje gode råd? :) Du kan jo sjølvsagt prøve melkefri erstatning, men det er gjerne lettare å spørre legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...