Gå til innhold

Tips til mat som kan holde meg på vekta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ammer og raser ned i vekt. Jeg fødte for 1,5uke siden og har siden fødsel gått 11kg. 6 av de var borte når jeg kom hjem fra sykehuset, men de andre har forsvunnet på en uke med amming. Jeg syns jeg veier for lite nå, men jeg sliter med å få i meg nok mat rett og slett. Enten så er ikke matlysten til stede, ellers så er babyen sultent/sur eller så bruker jeg tiden til å prøve å sove. Så er helst tiden det står på.

Så har du noen tips på hva som er kjapt å lage og som samtidig kan holde meg på den vekta jeg er på nå? Jeg er overhode ikke for tynn selv om jeg er noen kilo under startvekt. Jeg har fortsatt en 5-6kg å gå på, men liker ikke å gå ned så fort uansett!

Anonymous poster hash: a3879...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Potetgull og brus :) enkelt, deilig og fettete :)



Anonymous poster hash: afeff...7dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for nøtter, avocado, bananer i tillegg til vanlige måltider. Bruk fett, oljer og fløte i matlaging.

Potetgull og brus funker det også, men det er ikke det beste for deg og babyen - du trenger næringsrik mat for å produsere næringsrik melk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det på samme måte, forferdelig vanskelig å holde vekta. Jeg gikk opp 12 kg, og er normalt slank. Jeg spiste 8 skiver til frokost og passet på å spise ofte gjennom dagen. Sjokolademelk, kjeks, mye frukt og ekstra til lunch og middag. Prøv å spise normal mat! Jeg var til og med til legen som sjekket for stoffskifteproblemer, men alt var fint. Det ble værre helt på slutten av ammingen, den ene kveldsammingen kostet utrolig mye energi. Ble kvitt problemet etter at jeg stoppe å amme.

Anonymous poster hash: d1d40...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...