Gå til innhold

Den seige ventetiden på slutten.. Hvordan holde ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når det er 11 dager til termin, men så kan man jo risikere å gå 10 dager over slik at det er 21 dager igjen... Er så LEI og gruer meg så til fødsel, så vil bare få det overstått... Hvordan holder man ut den siste uka (eller de siste 3 ukene om man går på overtid?)

Menstermin og UL termin skiller 1 uke, er det noe jeg kan gjøre for å få fortgang på sakene (hjelp av lege ol?) for er sikker på at det er menstermin som stemmer, siden jeg vet når jeg hadde EL i januar (var tom hos gynekolog da som bekreftet EL)

Anonymous poster hash: 979e6...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre det er medisinsk nødvendig blir du ikke satt i gang.

De nasjonale reglene for i gangsetting er vel også 12 dager etter termin, ikke 10.



Anonymous poster hash: e703a...2d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lev livet? Ikke tenk så mye på babyer og fødsel, se gode tvserier, strikk en genser, finn en hobby du liker.

Anonymous poster hash: d92c7...182

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare prøv å slapp av, og ikke overanalyser hver minste lille vondt. Det skjer når det skjer. Eneste som funker for å få i gang fødsel er sex, flere ganger på en dag, men da må man være moden fra før av.

Se på serier, gå tur hvis du er i form til det, organiser kjøkkenskap og alt mulig annet hvis du lider av "nesting-syndromet", lag middager du kan fryse ned til ukene framover. Husk å droppe løk, veldig mange babyer reagerer på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg var dritlei, men da jeg stod i dusjen under åpnings riene lurte jeg på hvorfor jeg hadde brukt tida på å vente og ikke kose meg istedet de siste dagene. Hvorfor jeg ikke hadde gått på kino og ut for å spise en siste gang, Gått på date med mannen etc. Etter termindato ville jeg bare føde, den siste tida blir man gjerne mer moden og klar for å føde, redselen forsvant og ville bare bli ferdig.

neste gang skal jeg tenke mindre på termin, tid, baby og venting og mer på å bare kose meg

Anonymous poster hash: 1ba5b...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse sex sies å ha god virkning.

Uansett vil jeg bare anbefale deg å nyte tida. Jeg er også diger, trøtt og sliten, men når jeg tar meg selv i å være drittlei tenker jeg bare på at jeg enn så lenge i hvert fall slipper ammeproblemer, nattevåk og bæsjebleier. :laugh:



Anonymous poster hash: 11ee9...b34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg litt til de siste ukene, jeg! Tenker at det er herlig med permisjon og at en kan dulle litt rundt hjemme:-) Men nå er jeg bare kommet til uke 31, så det kan jo være at jeg forandrer mening etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble født 6 uker tidlig, måtte rett i kuvøse og vi bodde nesten 4 uker på sykehuset. Hver dag du står opp, stryk deg over magen og vær glad du er hjemme og kjeder deg med tung bør på magen for det er tryggeste og beste for dere begge. <3

(Mener ikke dette som "slutt å klag", mer som "den siste tiden er for viktig til å ønske en rask slutt")

Anonymous poster hash: 015d6...0c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte siste tiden på å kose meg. Tok lange bad, la ansiktsmaske, strikket og så på tv-serier, bakte og lagde mat jeg hadde lyst på, gikk på kafe. Disse tingene kan bli lenge til du ksn bruke lang tid på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste par ukene gikk jeg mye på tur, café med venninner, på kvelden ble det litt for mye godis og Sopranos/Playstation :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kommer aldri til å glemme hvor lei jeg var de siste ukene. Skikkelig svær mage, ikke fikk jeg sove noe pga rastløse ben, og jeg var gørrsliten. Når jeg var i uke 36 kunne jeg ikke fatte hvordan jeg skulle holde ut resten. Men det gikk bra! Jeg for min del hadde null energi de siste ukene, så jeg fant meg en skikkelig spennende serie. Da går tiden alltid fort her i alle fall! Var også mye med familien! Spille- og filmkvelder ble to sikre vinnere :)

Lykke til med innspurten! Den er kjip, men såååå verdt det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes de siste ukene var helt topp jeg. Hadde jobbet masse helt til siste dag, og det var derfor veldig behagelig å gå inn i permisjonen. Brukte de til å slappe av (det er lenge til man kan gjøre det ordentlig igjen!), være sosial, spise god mat etc. Herlig oppladning til det herlige som kom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...