Gå til innhold

Mistenker graviditet - overgangsstønad redusert fra 3 år til 1 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg er gravid nå, men på grunn av skikkelig uflaks er jeg i faresonen nå. Har vært igjennom en abort før hvor avgjørelsen ble tatt litt for drastisk, vil ikke gjøre samme feilen to ganger.

Hvis jeg er gravid nå, vil jeg havne under 3 års overgangsstønad eller 1 år? Fikk med meg at overgangsstønaden er redusert, vil dette gå utover meg i så fall? Den trer i kraft fra 1. januar, men graviditeten blir vel ikke "registrert" før man er sånn 18-20 uker på vei, og da er kanskje datoen over 1. januar. Hvis det bare er 1 år vil det bli så vanskelig at jeg vurderer abort.

Noen som har litt peiling på hvordan dette fungerer?



Anonymous poster hash: 1857e...3f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom dette blir vedtatt vil det gjelde alle som føder etter 1. januar.



Anonymous poster hash: 14a23...72e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette blir vedtatt vil det gjelde alle som føder etter 1. januar.

Anonymous poster hash: 14a23...72e

Trist...

TS

Anonymous poster hash: 1857e...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forstår jeg ikke i det hele tatt. :klo: Dersom du nå mistenker at du er gravid, ts, så har du omtrent 8 arbeidsføre mnd igjen. Plenty med tid til å rykke deg selv godt og vel ut av gruppen som trenger almisser og over i gruppen som står i full jobb og dermed får betalt permisjon. Å nesten et helt ÅR på forhånd planlegge å være arbeidsledig og uten inntekt ... det er helt uforsvarlig.



Anonymous poster hash: 44bcd...a4e
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe problem, du får deg barnehageplass når barnet er et år, eller så sparer du opp penger slik at du kan ha ulønnet permisjon en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...