Jytte Skrevet 8. februar 2020 #41 Skrevet 8. februar 2020 1 minutt siden, Kalevala skrev: Filterbriller er gull! Har hørt at disse skal være gode, og har lyst til å bestille et par. https://www.axonoptics.com/ Men man får ikke dekket dessverre. Det dekkes kun ved øyesykdommer. Det siste stemmer ikke, at det kun gjelder øyesykdommer. Men jeg vil ikke avspore tråden med diagnoser, det kom kanskje ikke frem men det er sjelden jeg har aura med migrene, eller så har jeg det men anfallene er så små at de nesten ikke merkes. Eller så er det betablokkeren som fungerer. Eller at jeg ikke kombinerer ost og vin så ofte som før.
_popcorn_ Skrevet 8. februar 2020 #42 Skrevet 8. februar 2020 Tråden er delryddet for medisindosering. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #43 Skrevet 8. februar 2020 3 timer siden, Kalevala skrev: De har ikke egentlig det, men hypotetisk kan de øke risikoen for hjerneslag hvis man tar dem mens man har aura. Migrene med aura gir i seg selv litt høyere risiko for hjerneslag. Ja jeg tenkte på at migrene med aura gir en litt høyrere risiko for hjerneslag fordi blodårene trekker seg sammen under aura-fasen. Og dersom man tar triptaner i aura-fasen, triptaner som fører til at blodårene trekker seg sammen, så blir risikoen for hjerneslag enda høyere. Totalt sett er jo risikoen liten uansett, men det er dette som skremmer meg litt. Anonymkode: b5db1...c0c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #44 Skrevet 8. februar 2020 Cataflam bruker jeg og auraen går bort. Anonymkode: fee19...3ef
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #45 Skrevet 10. februar 2020 På 8.2.2020 den 16.38, Matas skrev: Jeg ble nok ekstra godt oppfølgt ettersom jeg har astma, og derfor kan være ekstra følsom for bivirkninger når det gjelder betablokker. Så merkelig.. Ja, det må være ulik praksis som er ute og går. Jeg prøvde jo andre typer anfallsmedsiner i samråd med fastlegen samt en periode med Sarotex (forebyggende), før jeg begynte på Imigran, men når jeg skulle starte på forebyggende betablokkere så ble jeg henvist til nevrolog for å kartlegge migrenen osv. for å finne ut hvilke forebyggende som mest antageligvis fungerte best. Dette også fordi at det gikk utenfor hva legen følte seg komfortabel med i forhold til kunnskap. Men hvis du føler at legen din kan det hun snakker om, er det det viktigste. Så lenge du stoler på at hun tar de riktige valgene sammen med deg for din helse. Nå er det heldigvis ikke vanlig at betablokkere gir muskelsmerter, men de kan gi muskeltretthet av det jeg leser. Dette avhenger jo av hvilken type du og legen i samråd velger at du skal prøve ut. Jeg leser ingen sted at triptaner har hjerneslag som bivirkning? Hverken under Imigran eller Maxalt? Dette er dog første gang jeg leser bivirkningene på Imigran, så mulig jeg er litt blind på det. Hjerteinfarkt er da 1/10 000, veldig sjelden bivirkning, heldigvis. Faktisk står det under ukjent bivirkning på Imigran f.eks. noe som er enda bedre. Det vil si at det er ekstremt få eller ingen som har opplevd dette, men at det er en risiko. Jeg forstår du er bekymret, men det er heldigvis ekstremt sjeldene symptomer. Det er dog bedre å spørre enn å Google, selv om du sikkert har gjort det også, slik vi alle gjør🤭 Google kan skremme en, skikkelig. Det er ikke lov å skrive om doseringer her inne på kvinneguiden, men send meg en pm dersom du vil, så kan jeg eventuelt si hva jeg har av erfaring rundt dette med betablokker da jeg har et familiemedlem som har gått på det pga. hjertet. Hei😊 Nå har jeg skrevet en PM til deg😊 I pakningsvedlegget til maxalt står det at hos 1-10 av 10.000 kan det oppstå slag, som generelt oppstår hos pasienter med risikofaktorer som bl.a høyt blodtrykk, høyt kolesterol, diabetes.. osv). Jeg har noen av disse hjerte- risikofaktorene, men bare lett forhøyet verdier forsåvidt. Det står også «hjerteinfarkt», men det står under «ikke kjent». Det beste hadde vært om noe helt ufarlig kunne hjelpe. Jeg skrev en tråd for litt tilbake om akupunktur for migrene, jeg kjenner noen som har hatt god hjelp av dette, men leste også at mange hadde prøvd uten å få hjelp. Så hvem vet. Men tenk så fantastisk om det hadde fått migrenen til å fordufte😄👏 Anonymkode: b5db1...c0c
Matas Skrevet 10. februar 2020 #46 Skrevet 10. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei😊 Nå har jeg skrevet en PM til deg😊 I pakningsvedlegget til maxalt står det at hos 1-10 av 10.000 kan det oppstå slag, som generelt oppstår hos pasienter med risikofaktorer som bl.a høyt blodtrykk, høyt kolesterol, diabetes.. osv). Jeg har noen av disse hjerte- risikofaktorene, men bare lett forhøyet verdier forsåvidt. Det står også «hjerteinfarkt», men det står under «ikke kjent». Det beste hadde vært om noe helt ufarlig kunne hjelpe. Jeg skrev en tråd for litt tilbake om akupunktur for migrene, jeg kjenner noen som har hatt god hjelp av dette, men leste også at mange hadde prøvd uten å få hjelp. Så hvem vet. Men tenk så fantastisk om det hadde fått migrenen til å fordufte😄👏 Anonymkode: b5db1...c0c Da er det nok litt forskjell på bivirkningene Ja, i den tråden skrev jeg noe om naparapat? Eller var det kanskje en annen tråd? Jeg har ihvertfall gått til naparapat i perioder, og det hjelper en del på nakkestivhet osv. som igjen kan hjelpe mot hodepine/migrene. Ei venninne gikk der fast da hun slet med daglig hodepine i en periode, og det hjalp hun en del å gå til naparapat, så nå opprettholder hun det ved å gå dit noen ganger i året vet jeg. Botox er et alternativ da, det er det mange som bruker med god virkning. Dessverre er det nok lite håp for å få migrene til å forduftet, spesielt dersom man har fått det i voksen alder. Jeg fikk beskjed av fastlegen om at hvis jeg var heldig så kan det være den forsvinner i overgangsalderen, og da må jeg vente en laaaang stund😂
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå