Gå til innhold

Ikke sammen med BF, mulig å gi han permison?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Er gravid og skal snart sende inn papirene om permisjon.

Jeg og barnefar er ikke sammen, men vi samarbeider godt.

Hvordan er mulighetene for at han kan ta noe pappapermisjon når man ikke er sammen? Ønsker at han skal få best og mest mulig tid med barnet sitt, men usikker på regelverket. Noen som vet?



Anonymous poster hash: 29afb...f22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

Selvsagt kan ha ta ut pappapermen på akkurat samme vis som om dere er sammen.

Det er når man ikke ønsker at han skal få ta permisjon med barnet sitt at man må søke om det spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde permisjonen automatisk ble overført til mor når foreldrene ikke bor sammen?

TS: Har du tenkt at barnet skal bo hos far i tre mnd når han har permisjon? Skal du komme dit hver dag/natt og amme da eller? Eller tenkte du at far skulle være en slags 'barnehage', at du leverer hos ham før du går på jobb, og henter etterpå?

Anonymous poster hash: a1579...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde permisjonen automatisk ble overført til mor når foreldrene ikke bor sammen?

Den blir det, men mor kan overføre tilbake igjen til far.

Anonymous poster hash: fa16d...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde permisjonen automatisk ble overført til mor når foreldrene ikke bor sammen?

TS: Har du tenkt at barnet skal bo hos far i tre mnd når han har permisjon? Skal du komme dit hver dag/natt og amme da eller? Eller tenkte du at far skulle være en slags 'barnehage', at du leverer hos ham før du går på jobb, og henter etterpå?

Anonymous poster hash: a1579...aa5

TS her.

Jeg tenker at han kan bo hos oss eller vi hos han de ukene det er snakk om.

Det er overhodet ikke for å få "fri" selv. Jeg mener at barnefaren burde ha like mye rettigheter for barnet selv om vi ikke er sammen. De fleste fedre jeg har snakket med sier at pappapermen var noe av det viktigste for de i spedbarnstiden. Dette ønsker jeg selvfølgelig for min eks også.

Grunnen til at jeg spør er som du sier over at jeg har inntrkk av at mor får hele permisjonen om mor og far ikke er sammen.

Anonymous poster hash: 29afb...f22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut og da går dere for det :) Om du lurer på mer og er på Facebook så send gruppen NAV Foreldrepenger en mld på privaten.

Anonymous poster hash: 9aa17...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...