Gå til innhold

Bør jeg fortelle ungene at hunden har kreft? Eller vente


Anciol

Anbefalte innlegg

De kommer til å bli skikkelig lei seg visst de får vite at deres bestevenn er syk . Hunden skal opereres neste onsdag og undersøkes for spredning 😣

Endret av Anciol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt må dere si at hunden er syk og at det er alvorlig. Hvor mye og hvordan er avhengig av hvor gamle barna er.



Anonymous poster hash: ac34c...6db
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at hunden er syk å derfor burde ta det rolig. Kanskje også sagt at hunden skal på dyresykehus alt ettersom hva de forstår (altså alder).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger forstår mer enn man tror.

Jeg ville sagt at hunden er syk å derfor burde ta det rolig. Kanskje også sagt at hunden skal på dyresykehus alt ettersom hva de forstår (altså alder).

Dette var bra. Den er syk, må på sjukehus og at de må ta hensyn til at den ikke er i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del av livet at noen blir rammet av kreft. Selv om dette er forferdelig trist, har de nok "godt" av å oppleve litt motgang. Da lærer de hvordan det oppleves og hvordan de skal takle sorgen, for det er nok ikke siste gangen noe sånt vil skje.

Jeg tror ikke det er sunt å skjerme unger fra alt som er litt ekkelt/vondt/fælt. Plutselig er hunden borte, og de føler sikkert ikke at de fikk tatt ordentlig farvel.

Du kjenner barna dine bedre enn KG. Ønsker deg lykke til med situasjonen :klem:



Anonymous poster hash: 490f6...128
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes du skal fortelle hvordan ståa er til barna. Selvfølgelig på en måte som er riktig for dem. Vi skal ikke undervurdere barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du burde fortelle slik at de er forberedt på hva som kan komme til å skje.

Trist å høre om hunden deres.



Anonymous poster hash: 1da86...9e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for at jeg lar mammaen min forklare det for barns mine. Mamma er flink til slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Først av alt; god bedring og lykke til med hunden! :)

Ellers syns jeg det er riktig at de får vite at hunden er syk og må på "sykehus", barn skjønner jo når noe er galt og det kan også hjelpe til med at de er litt ekstra forsiktige med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...