Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja hehe

Hehe, den vitsen min var litt tørr ser jeg :P Har ikke fulgt med så visste ikke :P

Vi ble gift helt på ekte. Ja, de to andre er separert nå, og blir først offisielt skilft om 1 år. Høres kanskje rart, ut men vi var klar over det når vi sa ja til dette. De andre parene føler seg nok ikke så bundet til den andre, er bare formelle regler.

Må være mye styr for dem to og skal måtte gå rundt i et år og slite med å få skilt seg osv, fra et singeliv til dette O: Bra det ordna seg for et par i det minste

Men nå når det viser seg at dette fungerte for dere (gratulerer :) ), skulle du ikke ønske nå at dere kunne gifte dere slik dere ønsker det og ha ett bryllup kun på deres premisser?

Anonymous poster hash: 55890...88e

Dem kan jo bare skille seg og gifte seg på nytt på deres premisser :)

Anonymous poster hash: aff93...d55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annabelle, du er et så herlig vesen, sprer ditt gode humør...og det er godt gjort igjennom en fjernsynsskjerm synes jeg...Skulle så gjerne ha gitt deg en skikkelig klem!

Med Vebjørn og!

e391791.gif

Hehe takker! Jeg tar imot klemmen og sender en cyber klem tilbake! Klarte heldigvis å slappe av foran kamera, vi hadde en veldig flink kameramann, så tilslutt glemte vi det helt:)

Skrevet

Jeg er 99% sikker på at jeg så Vebjørn på flyplassen i dag! Han var mye kjekkere i virkeligheten! :D

Jeg er 99% sikker på at jeg så Vebjørn på flyplassen i dag! Han var mye kjekkere i virkeligheten! :D

Hehe det stemmer! Han har drat ttil danmark for å besøke noen kompiser. Ja, han blir bare kjekkere og kjekkere i mine øyne:):)

Skrevet

Jeg lurer på hvilken mening du hadde om arrangerte ekteskap før du deltok i serien, og om du har endret mening vedrørende dette etter å ha erfart at det kan fungere. :)

(Jeg snakker da om når man frivillig har gått inn i et arrangert ekteskap. Tvang er et helt annet tema)

Jeg har fra før av vært åpen for at arrangerte ekteskap fungerer for veldig mange på verdensbasis, og ikke direkte negativ til det så lenge det er frivillig. Og i dag, etter jeg selv har funnet min mann gjennom en litt annen variant av arrangerte ekteskap, mener jeg det samme, dette kan absolutt fungere for noen:)

• Liker 1
Skrevet

Mulig hun er dyktig, men det forsvinner fullstendig ved hennes oppførsel på TV. Kanskje hun burde ta det til seg til neste sesong.

Forresten så er det en multisitatknapp der ---->.

Haha det vet jeg ikke hva er en gang, er ny på kvinneguiden

Skrevet

Men nå når det viser seg at dette fungerte for dere (gratulerer :) ), skulle du ikke ønske nå at dere kunne gifte dere slik dere ønsker det og ha ett bryllup kun på deres premisser?

Anonymous poster hash: 55890...88e

Veldig mange som spør meg om dette, jeg ønsker nok ikke å ha ett "nytt" bryllup. Jeg har aldri vært så opptatt av å ha et flott bryllup, fordi jeg syns det er for mye organsiering og planlegging (og utgifter!) for kun 1 dag. Kanskje detfor jeg syns det var veldig greit å gjøre det på den måten det ble, hadde jeg hatt en drøm om hvordan mitt brylupp skulle være hadde jeg sikkert sagt nei til å delta. Syns det var veldig deilig produksjonen ordnet alt for meg hehe

• Liker 2
Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)

Jeg har fra før av vært åpen for at arrangerte ekteskap fungerer for veldig mange på verdensbasis, og ikke direkte negativ til det så lenge det er frivillig. Og i dag, etter jeg selv har funnet min mann gjennom en litt annen variant av arrangerte ekteskap, mener jeg det samme, dette kan absolutt fungere for noen:)

Takk for svar. :)

Jeg synes det er hyggelig at dere fant hverandre, og det gledet meg at dere valgte å fortsette sammen som ektefolk.

Når det gjelder arrangerte ekteskap opplever jeg at mange likestiller arrangerte ekteskap med tvang, og derfor er prinsippielt i mot dette, det var derfor jeg lurte på hvordan du stilte deg til dette.

Jeg har i mange år sett eksempler på at følelser/tiltrekning i mange tilfeller kan gi oss dårlig dømmekraft, og at utenforstående som kjenner oss godt (familie, venner og i deres tilfellet psykolog, prest m.fl) som ikke er påvirket av følelser, ofte bedre kan se kvaliteter som passer oss godt dersom vi gir det en sjanse.

Og det at dette ble ganske godt belyst i programmet gjorde det veldig interessant for min del. :)

Jeg ønsker dere lykke til videre! :)

Endret av Sprettballen
  • Liker 2
Skrevet

Gratulerer så mykje, måtte felle ei gledeståre når eg såg at dokke vil fortsette å vere gift! Dokke er så søte i lag 😄

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk for svar. :)

Jeg synes det er hyggelig at dere fant hverandre, og det gledet meg at dere valgte å fortsette sammen som ektefolk.

Når det gjelder arrangerte ekteskap opplever jeg at mange likestiller arrangerte ekteskap med tvang, og derfor er prinsippielt i mot dette, det var derfor jeg lurte på hvordan du stilte deg til dette.

Jeg har i mange år sett eksempler på at følelser/tiltrekning i mange tilfeller kan gi oss dårlig dømmekraft, og at utenforstående som kjenner oss godt (familie, venner og i deres tilfellet psykolog, prest m.fl) som ikke er påvirket av følelser, ofte bedre kan se kvaliteter som passer oss godt dersom vi gir det en sjanse.

Og det at dette ble ganske godt belyst i programmet gjorde det veldig interessant for min del. :)

Jeg ønsker dere lykke til videre! :)

Jeg er så enig. Akkurat som jeg skulle sagt det selv, jeg vet at min dømmekraft ikke nødvendigvis er den beste når jeg velger ut ifra tiltrekning. Tidligere har det vist seg at jeg ikke har hatt så mye til felles med dem allikevel etter forelskelsesrusen har lagt seg. Da jeg så vebjørn for første gang var jeg forberedt på at han var ikke helt min type, men nettopp derfor ville jeg bli mer kjent med han. Så viste det seg at disse ekspertene viste bedre enn meg selv hva jeg trengte, for jeg og Vebjørn har gode forutsetnigner for å klare det. Det er et av de sterkeste parforholdene jeg har hatt, og jeg er så glad de satt oss sammen. Tvang og arrangert er to helt forskjellige ting, og vi i den vestlige verden bør være mer åpne for at arrangert kan fungere. Arrangert ekteskap er den mest vanlige formen for ekteskap på verdensbasis, og det finnes masse forskning på at de er like lykkelige som vanlige ekteskap. Tvangsekteskap derimot, er som du sier, noe helt annet.

Takk for lykkeønskningene! Fortsatt fin lørdag:)

Endret av Annabelle_Bauer
  • Liker 4
Skrevet

Du har helt rett, kjemi kan man ikke finne ut på forhånd. Det var en risiko vi tok og var klar over. Og kanskje noe av grunnen til at det ikke fungerte for alle. Men når jeg og Vebjørn matcher på så mange plan, var det heller ikke overraskende at vi også hadde kjemi. Heldigivs fungerte vitenskapen for oss, vi har et vellykket parforhold i dag:)

ja dere virker jo veldig positive og glade begge to:)

Skrevet

Så kjekt at du stikker innom kvinneguiden annabelle :) jeg heiet på deg og vebjørn og var så glad for at dere ville fortsette å være gift!:D har du fått deg jobb etter studiene?

Anonymous poster hash: 53152...347

• Liker 1
Skrevet

Heiet på dere Anabelle, glad dere fortsatt er gift! Dere virker så søte og morsomme :-)

Anonymous poster hash: 70426...a82

Skrevet

Jeg er så enig. Akkurat som jeg skulle sagt det selv, jeg vet at min dømmekraft ikke nødvendigvis er den beste når jeg velger ut ifra tiltrekning. Tidligere har det vist seg at jeg ikke har hatt så mye til felles med dem allikevel etter forelskelsesrusen har lagt seg. Da jeg så vebjørn for første gang var jeg forberedt på at han var ikke helt min type, men nettopp derfor ville jeg bli mer kjent med han. Så viste det seg at disse ekspertene viste bedre enn meg selv hva jeg trengte, for jeg og Vebjørn har gode forutsetnigner for å klare det. Det er et av de sterkeste parforholdene jeg har hatt, og jeg er så glad de satt oss sammen. Tvang og arrangert er to helt forskjellige ting, og vi i den vestlige verden bør være mer åpne for at arrangert kan fungere. Arrangert ekteskap er den mest vanlige formen for ekteskap på verdensbasis, og det finnes masse forskning på at de er like lykkelige som vanlige ekteskap. Tvangsekteskap derimot, er som du sier, noe helt annet.

Takk for lykkeønskningene! Fortsatt fin lørdag:)

Se bort i fra omstendighetene og at det ble plukket ut en mann til deg, så klarer jeg å relatere meg til det jeg har uthevet i innlegget ditt.

Jeg har i voksen alder funnet ut at jeg ikke er av dem som blir lett forelsket, og at jeg kun har vært forelsket en gang, og det er i min mann.

Jeg har funnet du at det jeg i ungdommen trodde var forelskelse egentlig var noe helt annet.

Mest sannsynlig mistolket jeg det å være bettatt, og det å være tiltrukket av noen som forelskelse.

Dette fant jeg ut da jeg fant en mann jeg trodde jeg var forelsket i.

Vi var kjempegode venner, trivdes sammen, og hadde en god kjemi, og jeg kunne godt tenke meg å leve sammen med ham, selv om jeg i ettertid ser at jeg ikke var forelsket i ham der og da.

Jeg visste som sagt ikke hva forelskelse var.

For å gjøre en lang historie kort, vi flyttet sammen av praktiske årsaker etter kort tid, og etter 2-3 måneder lærte jeg hva det vil si å være forelsket, for da opplevde jeg det for første, og hittil eneste, gang.

Kjærligheten kom også, og vi kan snart feire sølvbryllup. :)

Forelskelse og kjærlighet er ikke enkelt, men det er utrolig flott når man opplever det. :)

Jeg ønsker dere mange gode år sammen. :blomst:

Anonymous poster hash: 53139...f15

• Liker 2
Skrevet

Internal error

Du må refreshe siden, så kommer det opp :) Funker i hvert fall hos meg.

Skrevet

Du må refreshe siden, så kommer det opp :) Funker i hvert fall hos meg.

Refreshet til den store gullmedaljen. Skjer ikke en dritt :P

Skrevet

Refreshet til den store gullmedaljen. Skjer ikke en dritt :P

Jeg tok bort de bakerste tegnene i adressen, da funket det.

Anonymous poster hash: 8a7b7...df7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...