Gå til innhold

Begynner å få lyst på barn nr to,men dumt tidspunkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste mnd tenkt mye på at det hadde vært fint med et barn til. Vi har en datter på 3,5 år, og med tanke på at det ikke skal bli for stor aldersforskjell bør vi komme i gang. Problemet er at jeg holder på med utdanning, har nesten tre år igjen, og etter det bør jeg jo jobbe hvertfall et år før jeg blir gravid. Da blir det veldig stor aldersforskell på dem..

Lurer derfor på om jeg skal prøve å bli gravid og heller ta meg tid til det underveis i utdanningsløpet. Er det noen andre studenter her som er gravide? Vet man får grei støtte av lånekassen, men synd å bli hengende etter et år.

Er det noen andre regler med fremmøte plikt når man har små barn? Kan man ha med barnet på noen forelesninger og studere en del hjemmefra, levere oppgaver og ta eksamen? Eller er det opp til hver skole å bestemme?

Forrige gang brukte jeg ca et år på å bli gravid så kan godt hende det tar en stund nå også.. Har spiral nå så hvis jeg tar ut den har jeg på en måte bestemt meg..

Hvordan er det å ha to barn i forhold til ett? Forstår at det er slitsomt den første tiden,men hvor lang tid tar det før det blir bedre og man ser de har glede av hverandre?



Anonymous poster hash: 8413e...f06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare en selv foreløpig, så kan ikke svare på alt du lurer på, men det med oppmøte og småbarn o.l. varierer vel iflg fra studie til studie og også studieplass. Mange steder får du ikke ha med deg barnet i forelesning da det tar for mye oppmerksomhet og kan forstyrre de andre. Jeg går selv på universitetet og har ikke møteplikt på noe som helst, så jeg er hjemme og leser når jeg må.

Anonymous poster hash: 4b8d5...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...