Gå til innhold

Hun blir ikke gravid...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd i 7 måneder nå, og ennå så har hun ikke blitt gravid. Jeg føler meg helt jævlig nå, med tanke på at det sikkert er noe som feiler med meg. Jeg har aldri trodd at jeg kunne hatt dårlig sperm, jeg trodde alltid at det var noe som bare andre fikk. Herlighet så depresiv jeg har vært i det siste. Vi snakker ikke lengre om det en gang, men har alltid sex uten kondom i håp om at hun kanskje blir gravid allikevel.

Noen som sliter med det samme?

Anonymous poster hash: 0e925...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det kan være en mager trøst, regnes det som normalt å prøve opp til ett år uten resultat.



Anonymous poster hash: f5b73...93e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd i 7 måneder nå, og ennå så har hun ikke blitt gravid. Jeg føler meg helt jævlig nå, med tanke på at det sikkert er noe som feiler med meg. Jeg har aldri trodd at jeg kunne hatt dårlig sperm, jeg trodde alltid at det var noe som bare andre fikk. Herlighet så depresiv jeg har vært i det siste. Vi snakker ikke lengre om det en gang, men har alltid sex uten kondom i håp om at hun kanskje blir gravid allikevel.

Noen som sliter med det samme?

Anonymous poster hash: 0e925...b0f

Ja, det er mange som sliter med det samme. Jeg tør vedde på at hun sitter med de samme tankene som deg. At det er henne det er noe i veien med. Dere bør ta kontakt med lege og bli utredet.

Anonymous poster hash: 74c82...a40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange som sliter med det samme. Jeg tør vedde på at hun sitter med de samme tankene som deg. At det er henne det er noe i veien med. Dere bør ta kontakt med lege og bli utredet.

Anonymous poster hash: 74c82...a40

Ingen leger utreder etter 7mnd hvis et par i utgangspunktet er friske.

Etter et år uten resultat med prøving så kan man henvises til utredning.

Anonymous poster hash: 4d756...70f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger heller ikke være du som har dårlig sperm, kan være egget har vansklig for å feste seg med henne.

Men trenger ikke bety dere ikke blir gravide. Trur man må ha prøvd 1 år før man begynner med evt utredning av dere begge.



Anonymous poster hash: cf8aa...221
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen leger utreder etter 7mnd hvis et par i utgangspunktet er friske. Etter et år uten resultat med prøving så kan man henvises til utredning. Anonymous poster hash: 4d756...70f

Det er jo bare å si en har prøvd ett år, hvordan skal de motbevise det?

Anonymous poster hash: cfd05...cc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har prøvd i 7 måneder nå, og ennå så har hun ikke blitt gravid. Jeg føler meg helt jævlig nå, med tanke på at det sikkert er noe som feiler med meg. Jeg har aldri trodd at jeg kunne hatt dårlig sperm, jeg trodde alltid at det var noe som bare andre fikk. Herlighet så depresiv jeg har vært i det siste. Vi snakker ikke lengre om det en gang, men har alltid sex uten kondom i håp om at hun kanskje blir gravid allikevel.

Noen som sliter med det samme?

Anonymous poster hash: 0e925...b0f

For det første har dere ikke prøvd unormalt lenge enda:-) For det andre er det ikke mer sannsynlig at årsaken er hos deg enn hos henne, om det er et befruktningshinder. Her er det ikke om å gjøre å skylde på hverken seg selv eller den andre, men snakke sammen og støtte hverandre.

Vi er ufrivillig barnløse, og fant ut at jeg har to sykdommer som ikke var kjent og som jeg ikke kan noe for. Da er det jo ingen grunn til å plage seg med skyldfølelse heller, og mannen har aldri vært bitter på meg for at vi ikke har kommet i mål foreløpig. Veldig mange problemer kan løses med behandling, og vi har bra muligheter for å lykkes med prøverør. Livet er dessverre slik at man kan ha sykdommer, hormonforstyrrelser, genfeil, betennelser osv. Når man kommer opp i fruktbar alder er de uheldigste døde for lenge siden. Om noen av oss trenger medisinsk hjelp for å få igang et svangerskap er det ikke en stor greie. Dersom man ikke kan lykkes på noen måte, er det en stor greie, men det er de få som kommer dit og all grunn til å tro at dere blir foreldre, og det sannsynlig på egenhånd og om ikke altfor lenge:-)

Slutt å plage deg selv og vær et team sammen:-) Dere kan gjøre litt for å optimalisere timing av sex til eggløsning, bruke eggløsningstester, kartlegge syklus osv. Mer om det i prøverforumet.

Anonymous poster hash: ec16f...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 mnd. er ikke så lenge. Det er slett ikke sikkert at noe er galt.

Hvis det tar 1 år, kan dere ta det opp med lege starte prosessen med å finne ut hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i akkurat et år - og begge er friske. Etter ni måneder inn i prøvetiden var jeg hos privat lege for innvendig ultralyd bare for å sjekke om alt så bra ut. Kostet 1300. Min mann testet også sædkvalitet, kostet ikke all verden. Så det er mulig å ta en "light" sjekk om alt funker. Nå er vi gravide :) Men hadde det ikke skjedd noe nå så hadde vi tatt kontakt med lege for skikkelig utredning.

Vi pratet masse om det underveis. Anbefaler dere å gjøre det også, i stede for at dere går å grubler hver for dere. Dere er tross alt sammen om dette.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 6d24f...507

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sier at jeg bør vente til et år har passert, men jeg føler bare at 7 måneder er fryktelig lenge uten resultat. Husker at i begynnelsen av forholdet så var vi begge skikkelig redde for å få hun gravid, nå er det motsatt...

TS

Anonymous poster hash: 0e925...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sier at jeg bør vente til et år har passert, men jeg føler bare at 7 måneder er fryktelig lenge uten resultat. Husker at i begynnelsen av forholdet så var vi begge skikkelig redde for å få hun gravid, nå er det motsatt...

TS

Anonymous poster hash: 0e925...b0f

Dette går ikke på føling, men på hva medisinsk statistikk sier om sannsynligheten for at det er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Dere sier at jeg bør vente til et år har passert, men jeg føler bare at 7 måneder er fryktelig lenge uten resultat. Husker at i begynnelsen av forholdet så var vi begge skikkelig redde for å få hun gravid, nå er det motsatt...

TS

Anonymous poster hash: 0e925...b0f

Vel, å prøve et år er og anbefale da disse undersøkelsene og hormonkurene ikke er noen fryd og gå på. Vi prøvde i 2 år før vi fikk det til. Vi ble utredet, ingenting galt, pergo kur på pergo kur, kjipe bivirkninger, mye styr med blodprøver, gynekologisk undersøkelse, mulig henvisning til ivf. Prøv en stund til dere før dere går til legen, ville nok gitt det til over jul.

Mitt beste råd til dere er: Prøv og finne noe og fylle tiden med, jo mindre tankene er på prøving, jo bedre er det for forholdet deres, og ja, vårt ekteskap holdt på og gå i dass under prøvetiden. Per nå kommer jeg ikke til å bli prøver noen gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...