Gå til innhold

Spedbarn og alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hørt man kan ta et glass vin og amme ca tre timer senere. Og at babyen skal være minst 6uker da. Men jeg gir flaske, pumper ut brystmelk da hun ikke vil ta pupp. Så i teorien KAN jeg jo ta mer enn et glass vin siden jeg kan lagre opp melk i forveien. Men jeg vet ikke om jeg tør ta mer enn et glass? Har jo ikke drikket på 10mnd, så er redd for å bli full rett og slett! Hva gjør dere? Tør dere ta mer enn et glass? Eller hadde dere barnepass første gang du tok mer enn et glass? Snakker ikke hardfylla altså, bare litt kos:) kanskje et par Hjemmelaga drinker..

Anonymous poster hash: a12eb...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drakk ikke selv før mini nærmet seg 6mnd, men kun for at det ikke fristet. Hadde derimot ikke hatt noen kvaler med å ta 2 glass vin etter at baby bikket 6 uker hvis det hadde passet seg slik. Drinker (med sprit?) hadde jeg dog holdt meg unna til jeg hadde barnevakt hvis det er første gang med alkohol på lang tid. Vanskeligere å kontrollere egen reaksjon på alkoholen etc. Hadde ikke hatt lyst til å være skikkelig påvirket hvis noe gjør at baby våkner og trenger stell/omsorg/pleie..

Endret av Semydfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at en ikke skal samsove om en har promille :)

Anonymous poster hash: db5f4...846

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt både to og tre glass etter at barnet ble et par tre mnd... Men så har jeg aldri slitt med å pumpe...



Anonymous poster hash: 604bb...354
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har pumpet ut og fryst ned 4-5 måltider så trenger du jo ikke å være redd for promillen i melken. Og om du er redd for å bli full så er det jo bare å drikke med måte, drikk like mye vann som alkohol og ikke bælme ned tre drinker på en time liksom. Husk å ikke samsove når du har promille, fordi det øker faren for krybbedød. Og du, KOS deg med et glass vin eller to. Viktig for babyen med en blid mamma som får litt pause innimellom til å ha voksentid også.



Anonymous poster hash: 02b9d...d71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...